مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

آیا هدیه دادن و گرفتن در دوران دوستی صحیح است؟

یکی از بدی‌های رابطه‌ی نامعلوم مثل رابطه‌ی ما اینه که نمی‌دونی تو‌ مناسبت‌ها چقدر باید برای هدیه‌ش هزینه کنی که نه کم باشه، نه اونقد زیاد که طرف با خودش فکر کنه خیلی برات با ارزشه و همه چیز تموم شده...

به نظرم درستش اینه اگه از رابطه‌مون و ادامه‌ش مطمئن نیستیم هدیه‌ی بزرگی ر‌و قبول نکنیم. امسال به یه مناسبتی ازش یه دفتر قشنگ که دست ساز و ساخت هنرمندای هنده هدیه گرفتم و‌ بعد از قبول هدیه‌ش متوجه شدم هدیه‌ی دیگه‌ای‌ هم توشه... ازش خواستم اجازه بده فقط دفتر رو قبول کنم و بهش گفتم این دفتر ارزش مادی و معنوی رو با هم داره.  بعد دیدم انگار بی‌ادبانه‌ست بر گردوندن هدیه و امانت پیش خودم نگهش داشتم. 

یه مناسبتی در پیشه که برام مهمه و حالا نمیدونم باید براش هدیه‌ای بخرم؟ آیا اون هدیه باید ارزش مادی داشته باشه؟ یا یه هدیه کوچیک باشه برای تبریک؟ 


+ از صفات خودم؟ همیشه در الا بلا بودن... 

نظرات 12 + ارسال نظر
آویشن 1398/03/24 ساعت 02:29 http://dittany.blogsky.com

اولا کادو یا همون دفترت مبارکت باشه به نظرم بهتره یه چیزی بگیری که بهش علاقه داره ، قطعا خب یه علاقه مندیایی داره یعنی همه آدم ها دارن ، اینجوری انتخاب کادو برات راحتتر میشه. من خودم چیزای هنری و ترجیح میدم به جای عطر و لباس که معمول تر هستن

گربونت دختر
چه جالب، که چیزای هنری دوست میداری

نظر 1398/03/23 ساعت 11:22

خواهش میکنم.

نظر 1398/03/23 ساعت 10:06

خودم باشم
راستش نه .وقتی خدابهم میگه دوست گیر نباش پس میگم چشم .این هیجاناتو نمیخوام.
قرآن در دو جا، یکی در سوره مائده آیه 5«...و لا متخذات اخدان...» و دیگری در سوره نساء آیه 25 «...وَلاَ مُتَّخِذِی أَخْدَانٍ» زنان و مردان را از داشتن روابط دوستانه با جنس مخالف بر حذر داشته است و آن را مورد مذمت قرار داده است.

ممنون که نظرتو برام نوشتی

و 1398/03/23 ساعت 03:26

چرا زودتر ازدواج نمیکنید یا با هم زندگی نمیکنید
اگر‌ خوبه هیچی اگر شک داری میتونی برای مدتی باهاش زندگی کنی نمیدونم الان در ایران مد‌هست یا نه؟
شنیدم همه اینطور‌شدند.

ازدواج؟ خب عجله‌ای براش نداریم یا حداقل من عجله‌ای ندارم و دوست دارم شناخت تو مدت طولانی تری اتفاق بیفته
اینجا همه جور سبک زندگی هست ولی من تمایل ندارم غیر رسمی با آدمی زندگی کنم

نظر 1398/03/22 ساعت 19:44

چی بگم؟به نظرم هیچکدوم. یعنی نه هدیه بخری.نه هدیه بگیری.
به خاطر اینکه آخرش معلوم نیست زبونم لال زبونم لال زبونم لال اگه ۱ درصد از تصمیمتون پشیمون شدین وزبونم لال نخواستین باهم بودنو
احساست درگیر میشه
باهدیه هایی که میگیری ذهن وعاطفت درگیر میشه
خاطره میشه برات
چرا غصه شن برات؟
اگه کسی میخوادت سفت ومحکم منطقی بیاد جلو
وبعداز شناخت بدون اینکه احساستون درگیر شده باشه
بگه تا ابد باهم باشیم
نذار احساست درگیر بشه مگی
از احساست نگذر

البته درسته که احساس درگیر میشه و منم با این بخش جریان اونقدرا مشکلی ندارم، ولی نمی‌دونم‌ واقعا خودتم باشی میتونی ارتباطت رو اینجوری پیش میبری؟ یعنی ایجاد هیجان و حسای خوب تو رابطه برات مهم نیست؟ من واقعا دوست دارم از این روزهام لذت ببرمو خییلی آدم اذیت بشو به هنگام پایان هر ماجرایی نیستم
و نکته‌ی بعدی اینکه‌ اون هیچ مشکلی از بابت جدی شدن رابطه نداره و خودمم که تمایلی ندارم جدی بشه و دوست دارم به دلایل مختلف رابطه همینطور دوستانه و دور باقی بمونه فعلا
تا بتونم تصمیم درستی بگیرم

سارا 1398/03/22 ساعت 13:17

بیشتر دختر ها خودشون هدیه قبول می کنند ولی وقتی می خوان کادویی بخرن ترجیح میدن یادگاری نمونه ازشون و کم هزینه کنن

نظر من متفاوته، خیلی وقت‌ها هم برعکسه
در کل به هدیه به چشم بده بستون مالی نگاه نمی‌کنم و فکر می‌کنم حساب و کتاب نداره
هر کسی هر چیزی که دوست داره رو میتونه هدیه بده
فقط تو شرایط فعلی من تصمیم گیری سخته

آدمهای بی ذوق و بی هیجان (حتمن که همه مثل هم نیستن) آدم رو بعد یه مدت بی انگیزه می کنن و یا حتا ادم بعد یه مدت شبیه اونها میشه همینقدر بی ذوق و بی هیجان.
راه زیاد داری که مگی تا اون رگ خوابه رو پیدا کنی پس خوشامد میگم بهت برای ورود به این امتحان سخت الاهی دختر

مرسی از نظرت
خیلی بعیده من بی‌هیجان شم، از طرفی فکر می‌کنم آیا درست معرفیش کردم؟ واقعا بی‌هیجانه یا هیجاناتش متفاوت از هیجانات منه؟
مرسی از دعا و حس خوبت دختر

هدیه قلب آدمها را به هم نزدیک میکنه
اما اندازه نگهدار که اندازه نکوست

با تچکر از نظرت تیلویی

رها 1398/03/21 ساعت 17:36

تو هم وریدی ...
اصلا فکرش و نمی‌کردم
پس خواهرت چی؟؟

نه بابا کجا؟
خواهرم چه ربطی به من داره اون نامزد داره
من هنوز ایشون رو به دوست پسری هم برنگزیده ام که

می سا 1398/03/21 ساعت 09:41

سلام
مبارکت باشه دفترت :)
من چون گند هدیه خریدن رو در میارم همیشه نمی تونم نظر بدم
اصولا در حال هدیه خریدنم ، بزرگ، کوچیک ، ارزون، نیمه گرون ، کلا یه چیزی ببینم خوشم بیاد فکر کنم به درد کسی می خوره براش می خرم

سلام می‌سا:)
مرسی می‌سا
منم این مشکل رو دارم، البته بامنطق خودم کار میکنما ممکنه کادومم مورد پسند واقع نشه

1900_ 1398/03/20 ساعت 22:28 http://novecento.blog.ir

من هچیوقت برا کادو دادن ها بجز معلم هام که مامانم میگرفت درگیر موقعیت نبودم نمیتونم بهش فکر کنم همش این تو ذهنمه که چی خوشالش میکنه بودجمم مثلا پنجاه تومنه . مثلا از الان برای استاد زبانم وقتی یبار یه لحظه دیدم بکگراند لپتاپش یادگاران مرگ هری پاتردیدم (امروز نبود) هدیه روز معلم سال بعدش رو انتخاب کردم :)) شاید عرف نباشه ولی خوشالی ادما مهم تره . این همه داستان گفتم که بگم جدیت مهمه؟ ارزش هدیه به ذوق طرف نیست؟ چون تجربه این مدل رابطه ها رو ندارم میپرسم

خییییلی خوبه که بدونی یه چیزی رو دوس داره و بخری براش دختر
ولی من واقعا ذهنم خالیه و اونم خیلی آدم بی‌علاقه‌ایه در کل کاش اونم یه پاتر هد بود

گیلاس 1398/03/20 ساعت 19:53

واقعا خیلی سخته.اینکه بدونی چقد تو یه رابطه پیش رفتی و کجا باید چی کنی.
قشنگ مینویسی.شاید چون راحت مینویسی به دل میشینه.

خیلی خیلی سخته حتی...
ممنون از مهربونیت حتما همینطوره چون واقعا خودم فک نمی‌کنم قشنگ بنویسم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد