مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

تصورات آدما از ما...

گفتم عین حقیقتو بهم بگو، از من چی گفته بهت؟ قسمش دادم که بگه...

گفت هیچی و خندید...هیچی هم که نه، یعنی گفته خیلی خرمایه این! گفته بابات خیلی خرش میره! گرچه برای نزدیکاش کاری نمیکنه، گفته اهل رفت و آمد با هر کسی هم نیستین و سخت آدم راه میدین تو خونتون! گفته خیلی خیره بابات و خیلی خونواده و مصیبتاشونو رفع و رجوع می کنه

من در حالیکه چشام از تعجب گرد شده بود و فکم نزدیک به در رفتن از جا بود فقط تونستم بگم اینا رو درباره ی من گفت؟!؟!؟! 

گفت آره، البته گفته دختر باهوشی هم هستی و خیلی زود هر کاری رو یاد میگیری و مخت واسه پول درآوردن خیلی خوب کار میکنه... گفته تو یه روز خیلی از اینی که هستی پولدار تر(!) میشی


+ با خودم فکر می کنم خر مایه چقدر آشناست کس دیگه ای هم گفته بود بهم انگار... با خودم فکر می کنم معنی پولدار بودن چقدر تو ذهن من و آدمای دیگه فرق داره، من فکر نمی کنم بدبختیم اما فکر می کنم قشر متوسط متوسط هستیم. نه بالا و نه پایین... پدر کارمند و البته(!) بسیار کوشا و نسبتا باهوشی داشتم که از هیچی تونست به اینها برسه و یقینا کار ساده ای نبوده... اما اینا باعث نمیشه فک کنم پولداریم. 

+ همیشه شنیدن حرفهای مردم درباره ی خودمون جالبه، شمام اگه تصور خاصی از من زندگی و خونواده م دارین بهم بگین، ببینیم حسای آدما چقد شبیه به همه؛) میتونید خصوصی بذارید و مطمئن باشید من آی پی رو چک نمی کنم، پس راحت باشید. خیلی وقتا میتونه این حرفا ناراحت کننده باشه، خیلی وقتام نه...

نظرات 20 + ارسال نظر
عارفه 1395/10/16 ساعت 02:19

یه هفته است می خواستم بیام برای این پستت نظر بگذارم
خب می دونی من همیشه تو ذهنم ایده زندگی ایده ام خانواده ای مثل شما رو ترسیم می کردم. اول این که همیشه ماهانه یا روزانه هر مبلغ کمی برای خانواده اتون صدقه بگذار رفیق جانکم:-*
ولی مثلا واقعا دلم می خواهد بدونم روش تربیتی خانواده ات چی بوده که تونستن کسی مثل تو رو تو این جامعه بزرگ کنند خیلی خانواده های مذهبی هستن که بچشون یه چیز دیگه می شه نمونه اش خود خانواده ما هیچ کدوممون اون طوری که مامانم می خواست نشدیم من واقعا دلم می خواهد بچه ام در آینده یکی مثل تو شه
نکته ی دیگه ای که تو خانواده اتون فوق العاده است رابطه های بینتونه که صمیمی و گرمه و در عین سختی سعی می کنید بار زندگی رو از رو دوش هم بردارین واقعیتش اینه تو خونه ی ما همه بار زندگی امون رو دوش مامانمه و ما اون قدر همراهش نیستیم
اهان بعد می خواستم بهت بگم مگی جانم همه خانواده ها تو زندگی اشون سختی های مالی کم و بیش داشتن و این دوران سپری می شه من می دونم و کامل درک می کنم ولی مطمئن باش خدا یه جوری کارهاتون رو جور می کنه که چار شاخ می مونین
اهان بعد این که خیلی رفتارهایی که از خانواده ات تعریف می کنی من و یاد فامیل و خانواده خودم می اندازه مثلا این که معتقدن به هرکی کمک کنی پول برمیگرده تو زندگی منم بسیار بهش معتقدم
یا مثلا در ان زندگی کردن همانا روش زندگی من است:)))))

منم ده روزه انگار می خونم اینو قند تو دلم آب میشه خجالت می کشم و می بندم صفحه رو...
ممنون از یادآوریت بابت صدقه... من هییییچ وقت فکر نمی کردم کسی اینطور خوب ببینه ما رو، البته که خییلی نکات جالبی رو درک کردی و واقعا همینطوره
اون کمک بودنه، همه یکجورایی از هم حمایت می کنن و عموما هر کسی بگه فلان جا فلان مشکل هست دو نفر تو خونه میگن غمت نباشه، حل می کنیمش بابا و این حس خیلی خوشاینده... حتی اگه نتونن حل کنن مشکلتو
خب درباره ی خونه و خونواده ی شما...
ببین مادرهایی که تنها سرپرست خونواده شون هستن، خیلی خیلی متفاوت از مادر هایی که همسر دارن عمل می کنن، مادرهایی که همسراشون رو از دست میدن یکباره مدیرهای مدبری میشن و انگار برای نجات زندگیشون ترجیح میدن همه ی بارها رو خودشون به دوش بکشن، آخ آخ شیر زن که میگن اینان... شیر زن واقعی
خیلی این ویژگی مشترک خونوادگیمون رو دوست دارم، عارفه می دونم یه روزی میاد که میای خونمون مهمونی میدونم

می سا 1395/10/14 ساعت 20:39

سلام مگی بانوی عزیز
نه جانم، نیستم .
ممنون که سعی می کنی

سلام می سا:*
سلااام مییی سا:*

اوکی
حق با شماست

ای بابا... امیدوارم ناراحتتون نکرده باشم:|
من خواستم شرح بدم منظورم صرفا پول(!) بوده و نه ثروت چون حس کردم نوشته م باعث کج فهمی شده

تو همه ی زمینه ها ... از ظاهر خودتون گرفته تا اطرافتون...
حتی تو نوشتنت هم بارزه :)

چقدر حس خفنی میدی به آدم آخه تو... این همه با سلیقه دیدی ما رو و ما ننی دونستیم؛)؟

سلام
یکی پولدار بودنو داشتن پول و مادیات میبینه
اما یکی تو معنویات ، داشتن دوستای خوب، خانواده
اینا نسبیه نمیشه گفت همه اینجوری ان
خب یکی ام طبعش مثل شما بزرگِ دوست داره از چیزی که خودش داره به دیگران هم کمک کنه
امیدوارم این دفعه بهتر نوشته باشم

سلام
آخه معنی واژه ی پولدار یعنی کسی که پول داره! نگفتم ثروت که برادر من:))) بله ثروت میتونه معانی مختلفی داشته باشه ولی من دقیقا بحثم خود خود مادیات و پول که برخی چرک کف دست خطابش می کنن بود!:دی

طلوع ماه 1395/10/10 ساعت 16:51 http://mmnnpp.blog.ir

بنظرم تو یه دختر پر انرژی هستی که بعضی وقتا هم خسته میشه ولی زود دوباره خودشو پیدا میکنه.نمای بیرونیت دختری یه که شاده و میخواد بقیه هم شاد باشن و نمیتونه غم کسی رو ببینه ولی تو دل خودش پر از غمه.مهربونی و خانواده دوست...
نمیدونم چقدشون درسته.ولی این تصورات من بود از تو مگی

:دی خیلی وقتا خسه میشه در واقع، ولی خیلی وقتا هم زود خودشو جمع و جور می کنه
چقدر جالبه تصوری که از خودم بهتون دادم طلوع، خیلیش درسته متاسفانه یا خوشبختانه:*
البته در حال حاضر قلبم خیلی خیلی کم درگیر غمه

من عاشق با سلیقه بودنتونم :) در عین سادگی end سلیقه رو به کار میبرین :*

هی میم، تو چقدر مهربونی خب آخه...
تو چه زمینه ای منظورته؟

بانو(: 1395/10/10 ساعت 00:39

خب من تصور می‌کنم ی دختری با ی چهره فوق العاده دلنشین و ی لبخند عااااااااالی((:
----
مثلا من اصن تو رو ندیدم و صرفاً تصوراتم خیلی واقعیه
ولی نمیدونم چرا مامان و بابات رو خیلی راحت میتونم تصور کنم و واقعاً دوست داشتم باهاشون آشنا بودم،دلیلشم نمیدونم(:

عزیییز دلم، چهره ی فوق العاده:/؟ تو رو خدا تصوراتتو پاک کن و بیا رشت
ایش تو که دیدی دیگه چرا؟!
من فکر می کنم خیلی دوستای خوبی برای هم میشدین، حالا شاید یه روزی شدین اصلا بانو!!

دوست 1395/10/09 ساعت 17:19

سلام
در مورد مسائل مادی، همه چیز کاملاً نسبیه و شما به نسبت جامعه «کارمندی» کشور وضعیت مالیتون کاملاً خوبه (خدا رو شکر، ان شاء الله بهتر و بهتر هم بشه)، شاید یه مقدار قرار گرفتن بیشتر تو جامعه شغلی _فکر کنم رشته تون مدیریته و اگر برید کارورزی تا حدی این قرارگیری محقق میشه_ کمکتون کنه، چون ما کارمند با حقوق 120 هزار تومنی هم داریم.
در موارد دیگه هم به نظرم خانواده خوب، معقول، آبرومند و حمایتگری دارید، سایه شون مستدام باشه

سلام
ممنونم از کامنت و نظرتون، شاید واقعا همینه و ما وضعیتمون خوبه... 120 هزار تومن؟ خب برای چی برای کسی بخاطر 120 تومن باید کار کرد؟ هیچ چیزی نیست توش مهارتی داشته باشن برن دنبالش؟ ما جوونا خیلی ایده های خوبی میتونیم داشته باشیم، خوشحالم که برای کسی کار نکردم و از آموزشگاه رفتنم منصرف شدم خیلی زود...
درباره ی خانواده، خیلی لطف داری ای دوست عزیز، خیلی و انشالله سایه ی شما هم کم نشه

نیکادل 1395/10/09 ساعت 16:09

تو از جمله عسل ترین مردمان کره ى زمینى. دیگه من چه برداشتى میتونم داشته باشم. آخه به من و ما چه مربوط

نیکادل، خجالت کشسدم و از فرط خجالت زیاد دلم خواست اشک ریزان داشته باشم حتی :دی

:D 1395/10/09 ساعت 15:12

بنظر من خیلی خوشبختی چون از چیزای ساده هم لذت میبری ، مهربونی و دل رحم، زود اعتماد میکنی و خیلیم کیک میخوری
بنظر من خونواده ی با سلیقه ای هستید،
من نمیدونم تو حسابتون چقد پوله ولی از عکسایی ک گاهی میذاشتی میشه فهمید حالا اگهمثلا هزار تومن میخاستید بدید فرش بخریدیه فرش شیک خریدید(!) مثال زدمااا فک نکنی فرشاتون شیکن شوخی کردم
اگه طبق گفته ی اوت بنده خدا ،اهل رفت و امد با کسی هم نباشید ،حس میکنم بدلیل مشغله ی زیادتونه

فک کنم همشو اشتباه گفتم

:)))همچینم زود اعتماد نمی کنما من!
کیک هم که اصصصلا بیشتر از شما ها نمی خورم، همون تولدامون می خوردیم که بازم می خوریم
چقدر بامزه حرف زدی و من خیلی خیلی خندیدم به حرفت:دی
حساب بابام که هیچی الحمدلله:))))))))) حساب من و خواهر و مامان هم سه عدد بسیار متفاوت از هم هستش، مامانم ولخرجه و یه کمی بیشتر از من پول داره، خواهرم اما شکر خدا مدیریست برای خودش و حسابهای مالیش خلاصه که حساب خونواده حسااابی خالیه و خبری از خرید فرش هم نیست دیگه حالا حالاها

x 1395/10/09 ساعت 14:22

به نظرم از اون خانواده هایی هستین که نسبت به داشته هاتون خوب خرج می کنید ...توضیحش یکم سخته ....من ادم هایی رو می شناسم که وضعشون نسبت به خودشون خوبه و میتونن اگر بخوان خیلی چیزا رو داشته باشن ؛ ولی بازم دلشون نمیاد واسه خیلی چیزا که دوست دارن و پول داشتنش رو هم دارن ٬ پول خرج کنن!!
‌اینجوری بگم به نظر لارج میاین :)

دقیقا همینطوره و من خودمم اینو بارها گفتم، اصلا بابام میگه ما برای خرج کردن آمدیم، نی برای جمع کردن آمدیم:))
بله مادر و پدرم خیلی از من و خواهرم لارج تر هستن و خیلی معتقدن به آن و زندگی لحظه ای! و به شدت معتقد که اگر به کسی کمک کنن به زندگیشون برخواهد گشت! با همین فرمون میرن جلو دوتایی همیشه

ترنم 1395/10/09 ساعت 00:04

البته باید مینوشتم ساطع یه چند سالیه کمتر با فارسی سر و کار دارم سواد نوشتاریم نم کشیده گویا

چقدر خوبی آخه:))
ممنون که غلط گیر خودتی عزیزکم

می سا 1395/10/08 ساعت 22:59

سلام به گلگلی بانو
چیزی که من می بینم یه دختر شاده، وجودش پره از عشق و محبت، اما یه سری ابرهای سیاه اومدن و روی اونا رو پوشوندن، برای همین خودش اونا رو نمی بینه، برای همین داره کم کم باورش میشه که خوبی و شادی وجود نداره، یه وقتایی تلاش می کنه که ابرا رو بزنه کنار، اما زود خسته میشه. می بینم که اگه یه کم به خودش اعتماد کنه میتونه از پس این ابرها بر بیاد .
اوضاع مالی و اینا چون برام اهمیتی نداره زیاد بهشون توجه نمی کنم :))
عشق خواهر و برادرت دنیاست، عشق مادر و پدرت، اینکه همه پشت همید ، تا همیشه این عشق پایدار بمونه.
همیشه میگی عاشق نمیشی، ولی عشقی که من در تو می بینم خیلی زیاده، تعجبم از اینه که چطور خودت نمیبینیش، شاید اینقدر به خودت تلقین کردی که باورت شده.
چقدر حرف زدم باز.
همیشه خوب باش، هر روز خورشید باش و به دنیا بتاب.

سلام می سای جان
سلام می سا... راستی شما همون میناسای اینستاگرام نیستین:دی؟
خیلی ممنون از این همه توصیفای قشنگ قشنگت واقعا ^-^
خیلی جالبه که این پشت هم بودن در اعضای خانواده خیلی دیده میشه در نظر دوستام، فکر نمی کردم این حس رو داشته باشن دوستام:) البته که کاااملا درسته
ممنونم عزیزم، سعی می کنم خوب باشم سعی می کنم

ترنم 1395/10/08 ساعت 22:30

من از روز اولی که اینجا رو دیدم همش حس کردم یکی باید باشی مثل این خانوم ronak_eats_the_world تو اینستا. از صفحه هر دوتون انرژی مثبت صاطع میشه، حتی تو این مدتی که شرایط زندگی برات کمی سخت شده.

عالی بود:)))))
دو سه تا از بچه ها اینو بهم گفته بودن! شاد روااانم کردین یعنی:)) ضمن اینکه از پیج هایی هست که وقتی اینستاگرام نداشتم پیگیرش بودم و حس خوبی بهش داشتم!

سلام
هرکس از نگاه خودش به هر قضیه ایی نگاه میکنه
یکی پولدار بودن رو تو داشتن حساب بانکی درشت و ماشین مدل بالا و مارک پوشیدن و اینا می بینه
یکی پولدار بودنو تو خوب بودنو کمک به دیگران
هرکی یه جوری می بینه
و شاید پول داشتن خوشبختی نیاره ولی قطعا بی پولی بدبختی میاره و متاسفانه جامعه طوری شده که پول حرف اول و آخر ور میزنه و این تاسف باره
مهم اینه که خودت خودتو چطور می بینی

و کلام آخر اینکه من انقد سواد ندارم که بخوام راجع به این قضیه نظر تخصصی بدم در حد برداشت خودم حرف زدم

پول داشتن رو به کمک به دیگران میبینه؟ متوجه نشدم راستش
اما من اگر پول داشته باشم بهترینها رو در حد وسعم برای خودم می خرم، برای دیگران هم... و کمک کردن هم که قطعا خودش اصلا باعث شده من همین اندک ثروت رو داشته باشم.
ممنونم ازتون در کل خیلی

آناهیتا 1395/10/08 ساعت 20:19

از نظر من کلا خانواده ی کوشایی هستید. هم خودت هم خانواده، وقتی با همسنای خودت و همترازای خودت مقایسه کنی متوجه میشی.
منظورم فقط از نظر مالی نیست، کلا تلاش میکنید برای خواسته هاتون و برای خوشحال کردن همدیگه و باید بر والدین ت مرحبا گفت برای این تربیت

چقدر جالب بود توصیفت...
من شاید تنبل ترینشون هستم، موافقم یجورایی...
خیلی اعتقاد به دویدن و تلاش داریم برای رسیدن به اهدافمون... حالا اون هدف خیلی هم بزرگ نیستا، مثلا حتی هدف میذاریم که امسال مبلمونو عوض کنیم قدیمی شده و براش تلاش می کنیم همگی
خیلی مچکرم آنا از لطفت... امید که لایق مرحبا باشیم همگی

مرادی 1395/10/08 ساعت 15:10

منم دقیقاً از مرداد به این ور دارم وبلاگ شما رو میخونم :) ان شاالله هم زندگیتون جاری و دوست داشتنی باشه براتون هم فشردگیش کمتر بشه :)

چه جالب...
خب همون شما به دویدن های پی در پی ما رسیدید؛)

1369 1395/10/08 ساعت 14:29

سلام
متاسفم که تفکر مردم ما به این شکله که دارایی و تمول آدما براشون هم عجیبه و هم در بعضی موارد غیرقابل تحمل.
همه آدما.. همه همشون حق دارن برای خوشبختی برای رسیدن به خواسته هاشون به اندازه کافی پول داشته باشن.. ولی متاسفانه شرایط کذایی مملکت این خوشبختی..این بخش مهم خوشبختی.. که اگر نباشه خیلی چیزا هم محقق نمی شه رو از بخش زیادی از مردم ما سلب کرده متاسفانه.. نتیجه اش این شده که ملت تا می بینن یکی اون امکاناتیو داره که خودشون ازش بی بهره ان با انواع و اقسام احساسات ناخوشایند درگیر می شن.. و گاهی هم به زبون می یارن..
مگی عزیز.. من هیچ وقت موافق شعارهای مزخرفی که راجع به پول داشتن و اینکه خوشبختی نمی یاره نیستم.. اونیکه احتمالا این شعارا رو ساخته نفسش از جای گرم درمیاد! اما در مورد شما.. به نظرم مصداق های زیادی وجود داره که نشون می ده شما از لحاظ مالی یک خانواده متوسط رو به بالا بودین.. می گم بودین چون با بدهکاری هایی که از طرف فامیل مرحمتون بهتون تحمیل شده باید دوباره کلی تلاش کنید تا به وضع سابق برگردین. اما اینکه از لحاظ اخلاقی.. شما یا خانواده ات چه تیپ آدمایی هستین رو نمی دونم.. هیچ برداشتی ندارم واقعا.

خیلی خیلی ممنون از نظرتون... :) اینکه حوصله کردید و اینکه عدد محبوبم اسمتون بود و ...
نمیدونم واقعا متوسط رو به بالا به چه قشری میگن که تایید یا تکذیب کنم. ضمن اینکه خجالت می کشم همیشه از تصور پولدار بودنم، نمیدونم چرا شاید حسیه که اطرافیان باعثش شدن
متاسفانه خیلی خیلی شرایط سخت تر از پیش شده، ولی خدا هنوز هست و من امید دارم خیلی همه چیز بهتر از پیش بشه حتی، چون دارم براش سخت تلاش می کنم:)

مرادی 1395/10/08 ساعت 11:54

من فقط حس میکنم زندگیِ فشرده‌ای دارین! یعنی خیلی فشرده کار میکنین خیلی فشرده میخوابین و خیلی فشرده درس میخونین و خیلی فشرده سختی می‌کشید و خیلی فشرده حالتون خوب میشه و اینا .. البته شاید منظورم درست نرسیده باشه با این جمله‌ها :))

خیلی ممنونم که نظر دادین آقا:)
من چقدر خندیدم از این توصیف و اتفاقا درست هم بود، از مرداد به این ور زندگی ما بسیار همه چیزش کامپکت و فشرده و اینها میگذره!
همش در حال دوندگی هستیم و البته زندگی جاری تر و پویاتر و دوس داشتنی تره تو این حالت فشرده برام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد