مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

اولین روز صفر...

حساب کار از دستم در رفته، ولی تا جایی که میدونم باید یکی دو تا روزه ی قضا داشته باشم هنوز... من عادت به انجام کارهای مستحبی ندارم، نمیگم بده، ولی تو واجباتش هم کاهلم و وقتی کاهلم نباید به مستحبات مشغول شم و واجباتم ناقص تر شه، خلاصه وقتی میگم روزه بودم فکر نکنید روزه ی مستحبی گرفتو م خیلی خوب و مومنم و به فکر مستحبات، ابدا اینجوری نیست و فعلا اندر خم یک کوچه ام! واجباتمم درست درمون انجام نمیدم.

چند روز پیش با خواهرم تصمیم گرفتیم روزه ی مستحبی بگیریم گفته بودم یه روز تو ماه محرم میگیرم برای حامد، خب گرفتم و حالا شک دارم و سوالم اینه وقتی کسی روزه ی قضا داره از رمضون گذشته ش می تونه روزه ی مستحبی برای کسی بگیره؟! یکی دو تا باید بگیرم و خیالم راحت شه اینجوری تو روزی که حامد وصیتش رو نوشته بود میتونم دوباره براش روزه بگیرم، باشد که غرغرهایمان را ببخشد، آخ بعد مرگش چقد غر زدم بهش و چقد بدیشو کردم پیش خودم و خونواده و چقد شاکی بودم از این همه یهویی مردنش و روانمونو به هم ریختنش، هنوز معتقدم اگر  محتاط تر بود این اتفاق نمی افتاد...



+ صدای خوب اذان میاد.. آخ خدا...همون اذانی که به وقت سپردنش به خاک تو محوطه ی قبرستون پخش بود، وای خدا *_*

نظرات 5 + ارسال نظر
setare 1395/08/16 ساعت 22:42 http://san-arm.blogsky.com

سلام
خیلی وقته میشناسمت اما تازه شروع کردم به خوندن
روح حامد عزیز شاد
روزه ات قبول

سلام
چه بد زمانی شروع کردی ستاره جان، من خوندنی نبودم، حالا دیگه اصلا نیستم مادر...

روزت قبول خانووووم
قبول عزیزم التماس دعا .وقتی فهمیدم روزه ای چقدر دلم خواست من هم روزه می بودم

میلاد 1395/08/11 ساعت 22:46

در عجبم از تعجبم
به آدم حسرتی برخورد کردی؟ فکرکن مجبور باشی توسی سال آینده زندگی هر هفته دومرتبه به بالا هرمرتبه دو سه ساعت تحملش کنی مغز و روانت برای کل هفته تعطیل میشه چون هرچقدرم که بی خیال باشی روز قبل دیدنش با قیافه ی زجر آورش تو مغزت رژه سه ضرب میره روز بعد از رفتنش هم حسابی اوقاتت را تلخ کرده الان من تو یک چنین اوقات غیر شرعی کوفتی به سر میبرم من که فاتحه ی سی سال آینده را خواندم وحلوایش را هم خیرات تازه گذشته کردم کامنت بی ربطمم با موضوع شما فقط صرف فریادی از مظلومی بود که باید ازبیدادی که بر او میرود به کسی می گفت گفتم و پیش خودم خیال میکنم که مقداری سبک شدم .

خیلی زیاد گنگ بود جناب میلاد
امیدوارم هرچه که هست حالتون بهتر شه به زودی و مشکل رفع شه

تک مُدی 1395/08/11 ساعت 22:27

روزه ت قبول زیبا جان
نه مگی جان
تا زمانیکه روزه قضا داشته باشی، کلا نمیتونی روزه مستحبی بگیری:)

تو روحم=)))

زهرا 1395/08/11 ساعت 20:26

سلام مگی خانم،نمازو روزههات قبول.
خب طبق احکام عملی،تا وقتی روزه قصا داشته باشیم،هر روزه ای که بگیریم،به جای روزه های قضامون حساب می شه
مگه اینکه نذر کنیم،اونم با صیغه خاصش که فلان روز روزه می گیرم
بعدش روزه اونروز ادای نذرمون می شه

ممنونم از توضیحاتتون زهرا جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد