مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

غذاهای محلی گیلان

هیچ وقت بلد نبودم آشپزی کنم و حتی اسم غذاهای محلیمون رو هم قاطی می کنم. به مرغ ترش و سیر قلیه مشکوکم همیشه، باید تمرکز کنم بفهمم کی به کیه... 

من سیر قلیه شون رو دوست دارم:دی امروز که مامان غذا می پخت هیجان زده و جیغ زنان پرسیدم وااای مامان، ناهار مرغ ترش داریم؟! و با جواب "خیر مگی، اسم این سیر قلیه ست، یعنی بوی سیر رو هم نمیشناسی؟! استشمام نمی کنی؟!" مواجه شدم. بهش گفتم یه روزم مرغ ترش درست کن. شما نمی دونید، ولی من می دونم یه کی بود که مرغ ترش دوست نداشت و می خوام بدونم چه طعمی داشت دقیقا اونی که دوست نداشت. 


+ آقا این دوستای جنوبی من خیلی عجیبن، غذاهای رشتی دوس دارن، خب آخه چطووور ممکنه:| ¿ 



نظرات 8 + ارسال نظر
فرح 1395/04/24 ساعت 06:44

سلام عزیزم..دیروز دوستم گفت ناهار بمون یک غذای معرکه پختم درقابلمه رو باز کرد منبعداسم غداش توش قلیه داشت نمیدونم قلیه ماهی بود میگو بود سیربود...مثل قرمه سبزی بود توش تکه های سفید
+یک رستوران گیلانی غول تو تهران هست معرکه هستش هم محله اش غوله هم غذاش بچه غول

سلام
خدای من خب برای تو دیگه پختن همچین غذاهایی اصلا روا نیست. برای شما باید مرغ و گوشت رو بی ادویه و به شکل ساده پخت :دی
اگر روزی خودم خونه دار شدم خواستی بیای پیشم خودت یه جا رو انتخاب بنما برات از بیرون غذا بگیرم:))) خب؟

+ اسمش چیه؟ آخه یکی از دوستام یه خاطره ی خیلی بانمک داشت از یکیشون...
+ من اسم گیلانه و گیلار رو شنیدم، یه خانجونی هم شنیده بودم که این مورد آخر میگفتن خوب نیست. حالا من که بیام تهران احتمالا دنبال غذای رشتی نمی کردم :))

طـ ـودی 1395/04/24 ساعت 02:09

آررره میدونم :))))

وای چقدر به خودشون می گیرن ملت همه چیزو :/

خب غذاهاتون خوشمزه است. نمیشه دوست نداشت :دی

کلن جنوبیا عجیبن!! :پی

وایش!

شما جنوبیا همه تون یه طوریتون میشه اصلا:دی

طـ ـودی 1395/04/23 ساعت 01:54

به دوستای جنوبیت چیکار داری!! عجبااااا :)))))))))

سلام
من اصصصلا تو رو نگفتما=))))) ایش

وااای من دیییییوانه غذاها شمااالیم
دییییوااانه

وای شماها کی هستین به قرعان=)))))

دل آرام 1395/04/22 ساعت 15:29

تو رستوران نخوردم
خودم می پزم بسیار خوبه

می خواستم بدونم آیا در رستوران هم میل نموده این ورا کسی؛) ؟
آفرین بر شما مادر آشپز:دی

دوستات مثل من هستن
همه چی دوست دارن

:))

دل آرام 1395/04/22 ساعت 14:21

من عاشق مرغ ترشم
آب دهنم راه افتاد

چه بامزه:) تو رستورانهای تهرانم خوردیش هیچ وقت؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد