مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

من احمقم...

شاید فکر کنید احمقم، ولی من مبلغی رو به یه دوست مجازی قرض دادم و قرار بود یک ماهه پسم بده... شد یه ماه شد یه سال و شد یه سال و نیم...


+ قسمتون میدم دعا کنید پولم رو پسم بدن، پولم مهم نیست، خدا شاهده اعتمادی که ازم سلب شده برام مهمه...

+ سرزنشم نکنید، نزنیدم، بچه زدن نداره، من بچه م که پول قرض دادم و گناه پول قرض ندادنهام گردن شما دوستاییه که پول گرفتین و پس ندادین... چه گناه سنگینی رو دوشتونه و بی خبرید.

نظرات 39 + ارسال نظر
.... 1395/03/09 ساعت 14:49

خواننده ی خاموشتم ک بعضی وقتا روشن میشم ولی خیلی کم.و.دوباره خاموش میشم :)
نه دیگه برنمیگرده پولم کلا گم و گور شد :/
همش احساس حماقت میکنم ولی دیگه بیخیالش شدم .هرچند مغزمو دلم قبول نمیکنن این بیخیالی رو

کلا بی خیال شد و بسپر به خدا وقتی راهی برای برگردوندش نداری...
غمت نباشه دختر خوب:) خدا از جای دیگه ای بهت می رسونه

..... 1395/03/08 ساعت 22:46

هه چه جالب :( ینفرم از من 500هزارتومن تو مجازی گرفت و رفت و رفت
منم دقیقا حس تورو.دارم

کی هستی تو:(؟
الهی خیلی خیلی زود برگردونه

sara 1395/03/08 ساعت 22:34 http://Www.commaa.blogsky.com

عزیزم چرا خجالت زده هومم؟ مگه اون پول مال تو نبوده..نباید خجالت زده باشی بابتش..

والا!
چون هنوز موعدش نرسیده بود که بده... من حرف از بی پولی زدم و باعث شدم معذب شه و برگردونه اینش وحشتناکه به نظرم

sara 1395/03/08 ساعت 20:39 http://Www.commaa.blogsky.com

من پولی که قرض دادمو لازممه،اعتماد به جهنم پولمو بده ازین فلاک درام:( متاسفم برای همچین ادم های قدر نشناسی:((

هی وای سارا... هی وای...

+ یکی از دوستای من پولم رو پس داد، بخش زیادیش رو پس داد و خجالت زده م کرد. ولی اون موردی که بیش از سه ساله نه، و اون یکی که بیش از یک ساله هم نه...

من... 1395/03/06 ساعت 13:57 http://rozhh.blogfa.com

پونصد به من قرض بده من سره بیستو چار ساعت بهت برمیگردونم
بوخودا فخد میخام اعتمادت برگرده

:)))
نمی خواد، بشین دعا کن پول دستشون بیاد فقط؛)

نفس 1395/03/05 ساعت 23:51

نه بایا جک چیه? خخخخ
یکی از دوستام یه شب بهم پیام داد که هزارتومن شارژ واسش بفرستم گفت فردای اونروز واسم میفرسته:)
اما دیگه واسه همیشه رفت:))))))

عجببب=)))))

نفس 1395/03/05 ساعت 23:22 http://manodandooon.blogsky.com

سلام:)
منم یبار به یکی از دوستام هزارتومن قرض دادم ، الان دوساله هیچ پیامی ازش نگزفتم:))))
شمارشم پاک شده از گوشیم ، نمیشه برم بهش بگم گور بابای پول ، بیا برگرد جونِ من:))))))

سلام
این جوک بود؟!؟ :)))))))

زری 1395/03/05 ساعت 19:18 http://asemam-abri.blogsky.com/

مگی من یه صدملیون پول قرض میخام بم میدی؟

:|
اگه داشتم الان اینجا نبودم که، می رفتم زن می گرفتم و بچه دارم می شدم تازه:))

چقدر راحت اعتماد میکنی :)

و خیلی هااا خییییییلی هااااااا برام کارهایی کردن که هنوز باورم نمیشه:)
تو این دنیا واقعا اینه که از هر دست بدی از همون دست پس می گیری دلژین جانم:)

منم همن داستان برام پیش اومده البته از نوع هم کلاسی سابق دانشکاه!
با نظر مروارید موافقم. یعنی من الان از دوست سابق و غریبه فعلی خودم ممنونم که خودشو ارزشش رو بهم نشون داد! یعنی من اگه میلیونها پول ازم میخاس تاجایی که برام مقدور بود بهش میدادم اما اون با چند صد هزار تومن اعتبارشو پیش من از دست داد و البته دیگه به هیچ کسی به این راحتی پول نخاهم داد.
خوب کردی تجربتو نوشتی تا دیگران دچار این مشکل نشن

هوم... خوبه این اتفاق باعث میشه اطرافیانمون رو یه کمی بشناسیم اقلا
من فکر کنم بازم قرض بدم البته...؛)

تجربه من برعکس دوستانه خوشبختانه دوستان بقول شما مجازی اونقدر بهم لطف داشتن که شرمندم کردن یکی از اون بزرگواری هاشون اعتماد به من در زمینه پول قرض دادن بود دو سه تا از دوستان مجازی که در جریان مشکلاتم بودن پیشنهاد دادن که بهم پول قرض بدن حتی دوست عزیزی میخواست از یکی از دوستاش پول قرض بگیره بهشون گفتم شما چطور می تونید به کسی که نمی شناسید اعتماد کنید اصلا از کجا معلوم راست بگم یا دروغ همین که بهم اعتماد دارین یک دنیا ممنونم شاید نتونم پس بدم شرمندتون می شم اصرار از اونا وقبول نکردن از من چون ممکن بود شرمندشون بشم ادم باید اینقدر عزت نفس داشته باشه که تا جایی که بتونه از مشکلاتش نگه وسعی کنه خودش حلشون کنه گاهی فقط قصدت درد دل کردنه ولی اینطوری لطف خدا وبنده خدا شامل حالت میشه من ترجیح میدم فقط از پدر ومادرم پول قرض کنم چون واقعا شرایطمو درک میکنن وتنها کسانی هستن که اگه پولشون پیشم بمونه مشکلی ایجاد نمیکنه وخورد خورد می شه پس دادوصبر وطاقتشون زیاد ولی خیلی خوشحالم که دوستانم که به نظرم از هر دوست واقعی واقعی تر هستن بهم اعتماد دارن و خدا رو برای داشتنشون شکر میکنم

خدا حفظشون کنه ^-^
خدا شاهده 4نفر تو همین پست تمایل داشتن بهم پول قرض بدن و این نشون میده واقعا خوبی از بین نرفته و من احمق نبودم و کار درستی کردم حتی:)
الهی شکر برای وجود همگیتون

سلام به مگیِ عزیزه دل
میدونی چند وقته ننوشتم و کامنت نمیدم، انقد کار دارم که نگووو
ولی الان اومدم وبت نوشتت رو دیدم دلم لرزید، منم این مشکلو داشتم
هر چند اون دوست واقعی بود و من پولمو پس گرفتم
ولی من نه تنها از نظر مالی تو این مورد ضربه خوردم که از کمک های غیر مالی هم ضربه خوردم، کلا من اگه کاری از دستم برمیاد واسه بقیه انجام میدم ولی یه بار کسی با من کاری کرد که قسم خوردم دیگه در حقه هیچ کس حتی نزدیکانم هیچ لطفی نکنم، ولی یه بار یه دوسته خیلی معمولی حتی دوستمم نبود فقط دورادور منو میشناخت لطفی در حقه من کرد که تا همیشه مدیونشم، تازه از افغان ها هم بود، و به همین خاطر من هم افغان ها رو خیلی دوست دارم هم اینکه قسمم رو شکستم.
تازه یه تجربه ی فوق العاده هم از دنیایه مجازی دارم، خودت که در جریانش هستی ; ) تجربه ی مجازی برام خیلی دل نشین تر بود چون ندیده و نشناخته اعتمادی شکل گرفت که فکرشو هم نمیکردم، من با یه دوسته مجازی فرشته ی خدا رو شناختم، امیدوارم تو هم اعتمادت خدشه دار نشه و پولت برگرده
مواظبه دلت و روحه لطیفت باش :-*

سلام ندا
می دونی؟ یه جور عجیبی همیشه حس خوبی دارم بهت، نمی تونم بگم چه حسیه اصلا...
تو واقعا برای دوستات، همسرت و پسر همسرت هدیه ای، خدا حفظت کنه

اگه فرصت داشتی یه سری به اینجا هم بزن:

http://www.hamsadehha.blogsky.com/1395/03/04/post-382

زندگی سعی و خطاست. به نظر من اصلاً خودت رو سرزنش نکن.

... نمی کنم دیگه
سعی می کنم سرزنش نکنم خودمو:)

مترسک 1395/03/05 ساعت 08:20 http://1matarsak.com/

به «واقعی» قرض میدی و هر روز چشمت به چشمش میفته و پس نمیده دیگه این‌که «مجازی»ـه، جانِ من :|
زندگی به من یاد داده کلاً نباید قرض داد مگر قبلاً برادری/خواهری‌اش رو ثابت کرده باشه :|

...
من خیلی تجربه های خوبی از مجازی هام دارم. خیلی... و حس می کنم خیلی زود برمیگرده پولم بهم:)
موافقم...

از خودت بپرس راجع به هدیه هات بود و اینکه کامنتای من یک در میان ناراحتی بود یادت اومد امروز اتفاقی دیدمش

وای خدا!
من کلا مخم تعطیل شده:((

والا ادم زورش میاد...ولی مگ دنیای واقعی هم دیگه قابل اعتماد نیس چ برسه مجازی...شرخر مجازی اجیر کن:))...ولی مگ حالتو درک میکنم چون خودمم یه همچین کاری کردم تقریبا:(((((

هعی...
متاسفم که از اعتنادت سواستفاده شده کلوچ و خوشحالم که اینجایی دختر
من بی سر و صدا میام وبت، خیلی وقتا :)

***** 1395/03/05 ساعت 00:32

بهش یادآوری کردی؟؟مبلغ خیلی بالا بوده

یادآوری کردم. نسبیه، برای من که بیکارم بله خیلی بالا

طـ ـودی 1395/03/05 ساعت 00:03

به آدم اهلش اعتماد کن، تو هر چیزی، که بعدش ناامید و دلشکسته نشی آدم ها

هوم طودی... درست میگی عزیزم...

فرح 1395/03/04 ساعت 23:25

سلام عزیزم جونم...همیشه وقتی قرض میدم به کسی اینو درنظرمیگیرم نتونه پس بده پس دیگه ناراحتش نیستم....اما از کسی که پررو هست نخوردم وبه زور وخشانت!گرفتم..

خیلی خیلی درسته دیدت...باید پول رو ندیده بگیری دیگه
آفرین به اقتدارت دختر دوس داشتنی

بانو(: 1395/03/04 ساعت 22:30

پست قبلی رو نوشتم ک بگم حالتو درک میکنم ولی مگی همه رو با ی چوب نزن
بابای من خیلی تا حالا پولشو این‌جوری خوردن ولی بازم قرض میده و همیشه هم میگه وقتی پول قرض میدی کلا دیگه ب خیال پولت شو،بعد این قضیه تازه معنی حرفشو فهمیدم
بذار ب حساب اینکه حتماً خییییلی دستش خالیه ک نتونسته پس بده،نه اینکه نخواد پس بده

درود بر پدرت و درود بر پدرم و امثالهم...
چقدر خوبه وجودشون و چقدر من کوچیک و حقیرم که نمی تونم از اموالم بگذرم...

بانو(: 1395/03/04 ساعت 22:22

سه سال پیش یکی از آخاهی پول قرض خواست،با اینکه خودمونم خیلی دستمون باز نبود بهشون قرض دادیم و بعد همینجوری ی ماه شد یه سال و ی سال شده الان 3 سال،اون پول مهم نیست و بعد همون سال اول کلا قیدشو زدیم ولی همسری میگه دیگه اینجوری ب کسی اعتماد نمیکنه

...
ای بابا، ای بابا... من از ته ته دلم دعا می کنم بهشون برسه و پولتونو برگردونن عزیزم

خورشید 1395/03/04 ساعت 22:10

سلام
اگه پیام خصوصیم رسید می شه بهم بگی ؟
فقط بگو رسید یا نه توضیح دیگه ای نمی خوام تو ایمیلت گفته بودی پیام خصوصی بذارم که گذاشتم ولی الان نمی دونم ارسالش کردم یا نه از بس گیجم نوشتم ولی یادم نمیاد ارسالش کردم یانه اگه رسید و خوندی که هیچ اگر نه کلا بی خیال رفیق حرفی واسه گفتن نیست :)))
البته نمیدونم اون ایمیل واسه کی بوده الان برای ثبت نام... ایمیلامو چک کردم پیامتو دیدم و فکر کنم خودتم فراموشش کردی

سلام خورشید جان
چه ایمیلی؟ چه پیامی؟ چه کشکی؟ چه دوووغی؟
من گیج و منگ خوابم... توضیح بده جریان چیه، البته می خواستم براتون ایمیل بفرستم.
به زودی ایشالا:)

عارفه 1395/03/04 ساعت 20:10

مگی من چه قدرررر ناراحت شدم
می دونی مگی تو احمق نیستی تو خیلی خوبی
از اون دست خوبی هایی که خیلی دیگه تو این دوره زمونه نایابه این و عمیقا بهت می گم و من همیشه تو ذهنم بود کاش از این همه خوب بودن و بی شیله پیله بودنت کسی سو استفاده نکند
حتی اگه پولشم پس بده به خاطر حس بی اعتمادی که در تو ایجاد کرده مقصر است

...
چی بگم عارفه جان، خوبی از توعه واقعا:*

ساده خان 1395/03/04 ساعت 18:57

عوض شدن تصور آدم و بی اعتمادی واقعا دردناکه!

خیلی خیلی...

یادم انداختی برم یه حساب کتابی بکنم ببینم اگه ملت پولمو با سودش پس بدن میتونم یه پراید بخرم یا نه =)))) یک چنین چیزی!! البته دوستان خوش حساب هم زیاد داشتم ولی بعضیا نوبرن دیگه!!!

نادرترین کیسی که من بهش خوردم توی یک گروه مجازی بود. با تعداد اعضای بسیار کم!!! بعد یک نفر ، دوستی رو که بقیه اعضا هم می شناختنش اد کردن. من نمی شناختمش اصلن. یکی دو روز که گذشت طرف اومد خصوصی من شروع کرد به درددل! جوری استارت زد که فهمیدم چی میخواد بگه. کلن مشخصه از نحوه ی حرف زدنشون!! خلاصه به محض اینکه مطرح کرد گفتم من شرمنده تم!! بعدم طرف از گروه لیو داد!!

چقدر غم انگیزه واقعا...
منم خوش حساب دور و برم یکی دو تا بوده، دوستایی که الان دارم ماهن! مثلا من الان به چوپان بدهکارم:)) یعنی جدی پول بلیتمو ندادم بهش و یادمم نبوده:دی
بله

+ شاهکار بوده این مورد آخری

مداد کوچک 1395/03/04 ساعت 13:56

عجب آدم هایی پیدا می شن خدایِ منْ .

مگهانِ پرتقالیِ من ادمها رو هنوز نمی شه شناخت
نمی شه به لبخندهاشون اعتماد کرد
برای همینه که من بیشتر از اینکه وقتم رو با ادم ها باشم با کتاب هام و رفقایی که حقیقتا رفیقن . مَجازی ها رو هم رفیق می دونم به شرطی که هرگز از اعتمادمْْْ.....

نگران نباش اگر این دنیا نشد . دنیای دیگه ای داریم که حسابمون رسیدگی می شه و اونموقع ست که اعتماد رنگش رو نشون میده .

الان هم آروم بلند شو برو سمت اشپزخونه یه لیوان بردار و اب خنک بریز و شربت پرتقال درست کن و بنوش . به خاطر احترامی که بهت دارم ناراحت شدم ولی مطمعن باش خدا بابتِ دلِ مهربونت اون آدم رو ...
" سه نقطه چین هامو ببخشْ "

مداد کوچکم...
ممنون برای دلگرمیت... همین حالا میرم و شربت آب پرتقال برای خودم درست می کنم :) :*

مروارید 1395/03/04 ساعت 13:18

دو سال پیش من به یکی از بهترین دوستای دنیای واقعیم پول قرض دادم
پول زیادی نبود
400 تومن
ولی برای پس ندادنش بعد دوسال کلا با من قطع رابطه کرده و حتی جواب تلفن منم نمیده
میدونی مهم نیست
به نظر من اگه رفاقت برای بعضی از آدما به اندازه اون پولی که بهشون قرض دادی می ارزه حالا میخواد اون پول کم باشه یا زیاد این مشکل من و تو نیست
مشکل اون آدمیه که ارزش خودشو به اندازه اون پول پایین میاره و این اعتماد ورفاقت رو از بین میبره
معتقدم خدا برای ما که نیتمون تو قرض دادن خیر بوده به اندازه اون پول یا بیشتر از جای دیگه میرسونه اما آیا برای اونم دیگه دوستی مث ما پیدا میشه؟
پس در اصل ما احمق نیستیم ... ما انسانیم و اون کسی که جواب رفاقت ما رو این جوری میده احمقه

...
چرا این همه زخم خورده باید وجود داشته باشه؟
چرا ما ها از اعتمادی که به هم میکنیم باید پشیمون شیم؟

fahi 1395/03/04 ساعت 12:39

مستقیم بهش بگو، فلانی شرمنده! 'من' پولمو لازم دارم تا فلان روز برام واریز کن

گفتم.....

سیاهچاله 1395/03/04 ساعت 10:43

دلم برای اینجا تنگ شده بود مگی :)

آخ منم دلم برای تو...
بخدا

می سا 1395/03/04 ساعت 10:26

نیستی .....
شاید بلایی سرش اومده....

انشالله در سلامت کامل به سر می برن، نه خب میگن پول دستشون نیست احتمالا

میدونی من چه سالی این تجربه را کردم
میدونی چه گناهی افتاد گردنشون؟
صد و بییست هزارتومان سال هشت و هشت.... قرار بود یه هفته ای برگرده... و هیچوقت برنگشت
من تازگی به دوستای حقیقی م هم پول قرض نمیدم
گناهش گردن اون دوستایی که پول میگرن و حتی با گفتن هم پس نمیدن
اعتماد منم در این مورد ب یغما رفته

چقدر بده که درک می کنی منو...
کاش درک نمی کردی

سهیلا 1395/03/04 ساعت 09:11 http://nanehadi.blogsky.com

واقعا،کسی که اعتماد رو از بین میره شاید فکر کنه زرنگی میکنه،اما یک گناه دنباله دار رو بر دوش خودش حمل میکنه.از وون به بعد به هر کسی اعتماد نکنه گناهش به پای اون نوشته میشه.

...
شاید واقعا نمی تونه بده، ولی نباید بگیره به نظرم وقتی نمی تونه:(

دل آرام 1395/03/04 ساعت 08:09

چه بد:(
مگی تو رشت و لاهیجان مرتب یادت بودم

عزیز دلم، می گفتی بیام استقبالت آخه...
راستی درباره ی خصوصی، اونجا از من خیلی دوره و ما هم اون ورا نمی ریم اصلا...مگر به قصد تفریح چند سال یه بار و به همین دلیل هیچ اطلاعی ندارم:(

باران 1395/03/04 ساعت 03:08

سلام
آیا رسیدی هم ازش داری؟
نمیدونم پیامبر ( ص ) گفته یا یکی از امامان گفته :
وقتی پول قرض میدین بر شماست که یه رسید از طرف مقابل تون بگیرین
و واقعا از اون شخص درخواست کنین که پولتون رو بده !!
چرا که وقتی درخواست میکنین اون بفکر می افته که برای دادن اون پول
کار کنه و زحمت بکشه و بهتون بده !
برای همین قرض دادن از بخشش کردن ثوابش بیشتره !
وقتی می بخشی طرف مقابلت برای اون بخششی که میکنی تلاشی دیگه نمیکنه ولی وقتی قرض میدی موظف میشه که تلاش کنه پولت رو بهت بده !!
مگی جان از پولت نگذر حتی اگر شده هر روز بشی سوهان روحش !
بخصوص اینکه مجازی هم هست.
ما تو دنیای واقعی مون پول دادیم هنوز ندادند بهمون !!
نصیحت نیست فقط این حرفام.
تجربه است.
امیدوارم بتونی پولتو دوباره بدست بیاری.
توکلت هم بخدا باشه :)

سلام باران عزیز
نه هیچ رسیدی :)
ممنونم از حرفهات

مهری 1395/03/04 ساعت 02:06

نه مگهان عزیز حتی اگه پس نداد به حساب نداشتنش بذار میدونم سخته ولی .....
ببین ما یه مشکلی برامون پیش اومد در واقع همسرم ورشکست شد برادرم و خواهرم ضامن شدن وام بگیریم بعد نتونستیم اقساط رو بدیم در حدی نداشتیم که تو خورد و خوراک هم تو مضیقه بودین وام و بدهی ها افتاد گردن خواهر برادرم . درسته براشون امکان داشت و دستشان به دهن شون می رسید ولی خوب زور داشت دیگه برای ما هم خجالت و شرمندگی مونده فقط
حالا یه بنده خدایی که مشکل داره واقعا از برادرم کمک خواسته برای وام و ضمانت قبول نکرده و من میدونم علتش حتما ماییم و آیت عذاب وجدان و خفت و خواری داره ما رو می کشه بالاخره خدا کمک میکنه و ما هم سرپا میشیم و قرض مون رو پس میدیم به امید خدا ولی این که اونا دست کمک دهنده شون رو پس بکشن از کسایی که محتاجند داره منو می کشه . روایت داریم کسی که از شما کمک میخواد و دستی که به سوی شما دراز میشه نعمته از جانب خدا چون شما به آین واسطه نزدیک میشین و ثواب و بهره زیاد میبرین . کاش خودم داشتم و از این نعمت بهره میبردم .کوهان عزیزم رضایت خدا رو در نظر بگیر مهم نیته حتی اگه اونا نیازمند واقعی نباشن شما برنده واقعی هستین و اینکه اگه یک در هزار واقعی باشن و شما رد کنین چه اتفاق بدی رقم خورده .ببخشید طولانی شد چون دقیقا کابوس این روزای ما بود

خیلی سخته آدم بگذره... به نظرم نباید قرض می گرفت وقتی می دونست نمی تونه پس بده:(
چون من واقعا منبع درآمدی ندارم و خودمو می کشم که بتونم پول جمع کنم، واقعا حقم نیست...
از ته دل دعا می کنم خدا کمکتون کنه بتونید پس بدید، از ته دل
ما هم ضمانت هر کسیییی رو کردیم آخر مجبور شدیم اقساط رو خودمون بدیم، واقعا غم انگیزه
خوبه که شما به فکر پس دادنش هستین، اونا نبودن و نیستن هرگز... فامیلم هستن، نزدیکم هستن، ببین شاید پدر و مادرم راضی باشن، ولی از اونجایی که ما هم سهم داریم تو درآمد و پول پدرم من به نوبه ی خودم ازشون راضی نیستم و این وحشتناکه، امیدوارم بدونن چه گناهی دارن می کنن

Lady 1395/03/04 ساعت 01:27 http://writtenbylady.blogsky.com

منم یه بار همیچن بلای سرم اومد
خیلی بد بود
من به همه بلا استثنا اعتماد دارم
خولم :|
شماها مثه من نباشید

...
دور از جون، الهی به شما هم برگرده... من یه خطا رو بارها کردم. دیگه تموم شدم واقعا

نل 1395/03/04 ساعت 00:28

:(
هنوز پس نداد...دلم گرفت...
همینجوری اعتمادها از بین رفته..شکستن این اعتماده سخت اذیت کننده است...خیلی...
هنوز دربین دوستان مجازیت هست و به روی خودش نمیاره یا رفت و برنگشت؟

نمی دونم اصلا اینجا رو بخونه یا نه...

میم 1395/03/04 ساعت 00:15

چقدر بد
واقعا اون اعتماده اگه خدشه دار شه واویلاست :|
کاش میشد من به نیابت از اون مجازی پولتو پس بدم مگی جان
مثلا تو ندونی من اون نیستم یا تو ندونی و من بگم از طرف همونه

کدوم میم هستی شما؟ یه میم عین من؟
این کارو نکن، گناهش گردن خودشون...
واقعا دنیا ارزش داره همچین گناهی به گردنمون باشه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد