مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

نامه به من آینده

از روزی که سال تحویل شد، به خودم قول داده بودم در راستای ترک گناه همچنان قدم های محکم بردارم و بعد از آرامش روح، به ظواهر امر بپردازم که حجاب ظاهر و پوشوندن موها و پوشیدن لباس های اسلامی تره... 

واقعا تا وقتی یاد نگرفتم صبور باشم و به صحبت های گاها! خسته کننده و گاها! غیبتانه ی پیر زن فامیل گوش بدم و واکنش نشون ندم، حجاب ظاهرم چه فایده ای داره؟! 

امروز که دیدم وارد سرازیری فروردین شدیم و چیزی به پایانش نمونده، خودم رو مجاب کردم به نشستن و فکر کردن به برنامه هام و در واقع هدفگزاری... قصد کردم برای شش ماه دیگه ی خودم نامه ای بنویسم، با این مضمون که من درسم تموم شده، واحدهام پاس شده و در انتظار دفاع از پایان نامه م هستم. چند ماهه که ورزش کردن رو از سر گرفتم و رهاش نکردم، روزی یک صفحه قرآن خوندم، هر ماه 30% پول تو جیبیم رو پس انداز کردم، کتاب خوندم، کتابهای رشته ی مورد علاقه م رو خوندم، کتابخونه رفتم، گاهی مسجد رفتم، یک سفر دیگه ی مجردی رو تجربه کردم، اتاقم رو مرتب نگه داشتم، لیزر رفتم، کلاس عکاسی رفتم، دوره حسابداریم تموم شده و در آخر به خدا نزدیک تر شدم... 

شما هم برنامه هاتون رو تو یه برگه بنویسید، یک هفته باز بذاریدش که بتونید مواردی رو بهش اضافه کنید، برای مثال من تو لیست بالا فراموش کردم بنویسم که قرص آهنم رو مداوم مصرف کردم، نمازهام رو سعی کردم! به وقت بخونم... 

خب وقتی این لیست رو نوشتید می تونید بچسبونیدش به آینه یا تو کمدتون، و یا می تونید از ترفند من استفاده کنید و چند ایمیل برای خودتون ارسال کنید و بهش زمان بدید، مثلا من می خوام تو سه مرحله ایمیلهایی برام برسه، اینجوری تو مرحله ی اول اگه 30 درصد اون کارها رو نکرده باشم بهم یادآوری میشه که قرار بوده این کارها رو هم بکنم... 

می تونید به سایت futureme.org برید و برای خود آینده تون نامه بنویسید و کارهایی رو که لیست کردید رو با جملات مثبت بنویسید که انجام شده! امید که قدمی باشه برای رسیدن به تک تک هدفهای کوچیک و بزرگتون ^-^ 

اونجا می تونید نامه تون رو پرایوت نگه دارید و یا پابلیک کنید که همه بتونن بخونن:) اما ناشناس... 

نظرات 12 + ارسال نظر
مترسک 1395/01/17 ساعت 09:50 http://1matarsak.com/

خیلی هم خوب ^_^

:دی

هبه 1395/01/17 ساعت 08:41

من پنج سال پیش نامه نوشتم به خودم تو این سایت.تحویلش هم اون موقع زدم بیست سال دیگه.یادمه چی نوشتم.نوشتم یکیو دوس دارم که دیگه نیست.مطمینم بیست سال دیگه هم دوسش دارم.که الان بعد پنج سال هنوز دوسش دارم

:) چه جالب و چه خوب...
من هم باید یه همچو نامه ای برای خودم بنویسم.

باشد که رستگار شویم.

هوووم :)

پونه 1395/01/17 ساعت 01:14 http://veblagane.blogsky.com

عااااااااالیه دختر
موفق باشی
چقدر دوست دارم یه سفر مجردی تجربه کنم

مچکرم:)
انشالله بتونی... با تور مطمین تجربه ش کن، زیارتی... احتمال قبول کردن خانواده اینجوری بیشتره
(ما البته بی تور میریم جایی بریم)

نل 1395/01/17 ساعت 01:10

چ جالب...روز 13فروردین من نامه و کارهامو نوشتم فقط دو تفاوتی ک داره
کلا بازش گذاشتم تا درطول زمان و ب مناسبتی بهش کار اضافه کنم ولی برای شروع هرکاری ک نوشتم روزپایانشم مشخص کردم.
و تفاوت دیگه ایمیل هم درست نکردم.فقط توی سررسید+تقویم گوشی+نرمافزار کیپ گوشیم نوشتم.و هرروز مرورش میکنم:)

بابت ایمیل مرسی.حتما امتحانش میکنم:)

چه بامزه :)
خیلی خوبه، من نامه ی جدید می نویسم اگه بخوام هدفی اضافه کنم و سر رسید(موعد) جدید هم براش تعیین می کنم!
خیلی هم عالیست.

سلام. ان شاءالله که به همه ی "هدفگذاری" هاتون برسید

انشالله مشدی شما نیز :)

گفتم که ؛هدف اون چیزیه که بخاطرش حاضر باشی بجنگی و بدون اون دنیات هیچه
چیزی که نرسیدن بش زیاد مهم نباشه نیاز یا ارزشه

اوم، واقعا؟
چرا من به تمام چیزهای کوچیک زندگیم اسم هدف میدم پس؟

Lady 1395/01/16 ساعت 23:52 http://writtenbylady.blogsky.com

منم خیلی از این کارا کردم و میکنم دیدی وقتی به بعضیاشون میرسی چقدر ادم خوشحال میشه چقدر لذت داره ...نوشتن باعث میشه اقدام کنی

اوهوم خیلییی هیجان انگیزناکه! من میرم نامه می نویسم هر سری که راس راستی تو این کار موفق شدم و فلان طور و اینا :)))
موافقم نوشتن اولین حرکت مهمه انجام کارهاست برای منم

مرادی 1395/01/16 ساعت 22:11

چقدر کارای مفید :) خیلی خوبه :)
ممنون بابت معرفی سایت :)

"-" خواهش میشه
بنویسید شماهام...

رگها 1395/01/16 ساعت 21:49

چه قدر خوب بود ایده ات ! خیلی بهش نیاز داشتم مگ :)
ممنونم .

مکالمه مجید با مخاطب خاص خودش:::::

همیشه میگم این مگی با بقیه دخترا فرق میکنه هااا
باز تو بگو که نه بابا
ببین با اینکه دختره ولی مث بقیه نیست که بشینه منتظر شوور باشه که بیاد و نمیدونم چی و چی
نگا، بچه واسه خودش هدف گذاری میکنه...
حالا تو به من بگو تا حالا اصا به ذهنت رسیده بود واسه خودت هدف بنویسی
برو ،برو تو هم واسه خودت خلوت کن و ببین که با خودت چند چندی . ببین از دنیا چی میخای و این خاستنات رو رو یه کاغذ مکتوب بکن و همیشه جلو چشت باشه که هر وقت دیدیشون یه تکونی به خودت بدی و بدونی که قراره یه کاری انجام بدی برو
فقط یادت باشه هدفاتو دقیق و با جزعیات کامل بنویسی و طوری باشه که فک کنی اگه بهشون نرسی دنیات هیچه

بخدا خجالت می کشم وقتی ازم تعریف میشه و حقیقتا ناراحت
چون احساس میکنم خودم رو خیلی خوب جلوه دادم اینجا، درحالیکه ابدا اینطور نیستم. ابدا...
من به نظرم نرسیدن به هدف نباید ناامیدم کنه
خب فوقش انجام ندم 4تاشو هم...چی می خواد بشه حالا؟

چوپان 1395/01/16 ساعت 21:21

من پارسال این نامه رو برای خودم نوشتم از طریق همین سایت:)
جالب بود. دوهفته پیش میخواستم ازش بنویسم و معرفیش کنم;) امان از تنبلی

وای نه:| منم همینطووور هی عقب انداختمش:)))
راستی! کتابخونه رو تو نامه نوشتم با چوپان =))
نامه هاتو داری؟ من نامه هامو دارم اینقدر بامزه ن... تولدمم به خودم تبریک گفته بودم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد