مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

نذر حضرت زینب و اجابتش...

گفته بودم که از خدا چیزی را خواستم، با نذر و نیت نزدیک تر شدن بهش شروع کردم، نذرم کنار گذاشتن یکی از گناهانم بود، که بارها تلاش کرده بودم کنار بگذارمش و هر بار با شکست مواجه میشدم، ناامیدانه از خدا خواستم کمکم کند گناهم را تکرار نکنم و بعدتر که لایق رسیدن به آن چیز!(نه به شخص!) بودم حاجتم را روا کند، نرمش خوبی با خودم و خدایم بود. هم گناهی را ترک می کردم از این طریق، هم ممکن بود کمکم کند که آن اتفاق بیفتد(ازدواج نبود!) خب، این بار دومیست که چیزی را ازش به وضوح می خواهم، دفعه ی پیش برای خودم نبود، که اتفاقا مستجاب هم نشد از بد روزگار... پس این اولین خواسته ی واضح که مستقیم به خودم ربط داشت به حساب می آمد. 

خیلی امیدوار بودم به رخ دادن آن اتفاق و از ترک گناهم ناامید بودم(گناه آشکار و واضحی نبود، یک اشتباه رفتاری بود که خیلیهای ما بهش خو گرفته ایم) نتیجه باور کردنی نبود، روزی که نذرم را شروع می کردم از حضرت زینب کمک خواستم و در عین ناباوری من فقط یکبار آن هم وقتی که عصبی و تحت فشار بودم عهدم را فراموش کردم، شاید یکی دوبار دیگر هم اتفاق افتاده باشد که آنهم ناخواسته بوده و خودم ازش آگاه نیستم. در کمال ناباوری من ترک گنه کردم و امیدوارم که پیمان شکنی نکرده و با همین آرامش روزهایم را بگذرانم. 

حالا برسیم به خواسته ام، که طبق معمول همیشه خیر و مصلحت نبوده انگار، عادت شده برایم نشدن های آرزوها... از دو روز پیش که نشستم در سکوت اتاقم با خدایم حرف زدم، حین برطرف کردن بی نظمیها، انگار آبی باشد روی آتش... انگار حال دلم خوب شده، و انگار باور کردم که خیرم نبوده و باید با این اتفاق نیفتاده روزهایم را بگذرانم، شاید زمانش نرسیده و شاید هرگز نرسد. مهم حس امروزم است که مدیونشم، چقدر عجیب است که ما عادت می کنیم. به همه چیز... به نداشته ها، کمبودها، نرسیدن ها و ناکامی ها و... و حتی به خوشیها و نعمت ها و آرامش حاکم در خانه و ... ما آدمها چقدر زود عادت می کنیم. 


+ نذری که در کنار ترک گناه کرده بودم، روزی 69بار ذکر صلوات بود و هدیه کردنش به حضرت زینب...به مدت دو ماه، من از اول ماه قمری شروع کردم با خواندن نماز اول ماه، و آخر ماه دوم صدقه کنار گذاشته و نذرم را تمام کردم. نوشته شده بود که باید معادل روزی 69تومن صدقه بدهید که من 2ماهش را حساب کردم.میدانید؟ بی دلیل که روز وفاتش به دنیا نیامده ام،خدا کمی از صبرش را بهم داده، باور کردنی نیست که گاهی خودم از صبر زیادم شگفت زده می شوم. نمی دانم بگویم صبر زیاد خوب است یا نه... لابد خوب است، لابد... 

نظرات 7 + ارسال نظر
بادبادک 1394/12/27 ساعت 03:02

وای مگهان! این نذری که نوشتی همدن چیزی بود که بهش نیاز داشتم. به خاطر مشکلات ازدواجمون خیلی ها بهم میگفتن نذر کن ولی نمیدونم چرا دلم نمیومد. انگار باورم نمیشد با نذر چیزی حل شه . واسه کارای خودم نذر میکنم همیشه جوابم میده الی در این مورد دستو دلم به نذر کردن نمیرفت. پستتو که خوندم یه جوری شدم. حس کردم همون نسخهایه که بهش احتیاج داشتم...ممنون...
برای منم دعا کن عزیزم...

چه عالی که یکی اینجاست که فک می کنه این نذر خوبه، اصلا انگار نذر خودم بود. چون 69ی هستم و اینم هر روز69 بار ذکر داشت؛) امیدوارم به زودی زود مشکلات مرتفع شن

جولیک 1394/12/27 ساعت 02:26 http://platelets.blog.ir

هروقت میگی یکی از گناهانم من هوس خوردن مهر میکنم:|

=))))))))))))))
وای ویرگولشنننن من مردم از خنده یعنی
اه به تو

امیدوارم تا آخرش خونده باشی چون قسمتای اکشن و مهیجش آخراشه!

:) سعی می کنم بهتر که شدم خوب بخونم:)

ساده خان 1394/12/26 ساعت 22:35

چ کاره قشنگی : )

هوم ^-^

نل 1394/12/26 ساعت 22:09

انشالله که بهتر بشی :):)ست دماغ و کاپشن:))
مگی میگم خیلی خوبه ها..ایشالله روز ب روز ب اوس کریم نزدیکتر بشی:)
طفلک چقدم تاکید داشتی ربطی ک کسی و ازدواج و... نداره:))
اصن چ معنی میده ادم ازدواجی نباشه؟چ معنی بده دعای غیر ازدواجی بکنه؟اصن چ معنی میده خواسته دیگه ای جز ازدواج داشته باشه:))

مشهدم بارونیه.تازه گفتن برف میاد:|شکوفه هامون:(:(:(

مچکرم نل جانم
دماغم قرمز تر از کاپشنمه حتی! گونه هامم ایضا:|
آخه جدی ربط نداشته اما مطمینم اگه نمی نوشتم همه اینگونه می پنداشتن!

وااای برف حتی؟! ما تجربه داریما

مگی جان سلام امیدوارم حالت بهتر شده باشه
و اما بعد:
در این که شما از بی بی زینب چیزی بخوای و اون براورده بشه شکی نیست چون خود من در کنارش ازش خواستم و در عرض چند ماه گرفتمش و اینو از خوب کسی طلب میکنی مطمعن باش
اتفاقا پستهای دیروزم در مورد حضرت زینب و سفرم به سوریه بود
حتما بخونش و به دوستات هم توصیه کن ،خالی از لطف نیست ،هم فاله هم تماشا
امیدوارم به همه خواسته هات برسی

سلام
خیلی ممنونم ازتون
من تا جاااییکه میتونستم و انرژیم اجازه داد خوندم و لذت بردم
ایشالا دوستانم هم بخونن:)
همچنین شما آقا

امین 1394/12/26 ساعت 18:31

15رجب

بله 15رجبی هستم بنده:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد