مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

بی عشق نگشاید گره...

یادمه تولد امام جواد به مامان گفتم بیا بریم مسجد محلمون، مامانم راضی شد. دوتایی رفتیم و حاج خانوما انواع حلواها و آجیل های مشکل گشا رو چپوندن تو دستمون:دی

ما هم شیرینی برده بودیم که گفتیم با چای سرو کنن، حالا ایناش صرفا جهت تجدید خاطره بود، یه دوستی داشت از تولد امام جواد می گفت و اینکه اصلا روا کننده ی حاجات دنیویه، حالا راست و دروغش رو نمی دونم، خیلی اتفاقی فهمیدم یکی از اتفاقای خیلی خوب سال 94م بعد اون ماجرا افتاده... 

گفتم بهتون بگم حتی اگه مثل من دعا کردن بلد نیستید یا روتون نمیشه از کسی-حتی خداتون- چیزی بخواین، تولد امام جوادمون که شد برید مسجد و شیرینی پخش کنید، هم جو مسجد محلتون شادتر میشه و هم شما حاجت روا؛) 

نظرات 14 + ارسال نظر

:)

نل 1394/11/20 ساعت 09:29 http://ykishodan.blogsky.com

انشالله همه حاجت روا بشن:)
خوبی مگی؟

الهی شکر عزیزم...خوبم:)

چقدر خوب:) امیدوارم فراموشم نشه:)

هوم والا بنده بسی شگفت زده بودم از این ماجرا

باران 1394/11/20 ساعت 03:04

ممنون :)

:)

بدون شیرینی حاجت نمیدن؟

من اینو گفتم:)؟
صرفا خواستم تاکید کنم روز تولدشون یه نشونی از خوشی و شیرینی باشه تو این شب. همین

*زهرا* 1394/11/19 ساعت 23:46

من عاشق امام رضام :) هروقت ازش کمک خواستم حس کردم با کمک امام رضا بوده ک مشکلم حل شده :) نمیدونم یه جور خاصى دوستش دارم و فقط یک بار تونستم زیارتشون برم
+داشتم فیلم * در دنیاى تو ساعت چند است؟ * رو میدیدم...ماجراش توو شهر زیباى رشت اتفاق افتاده...شهرتون حتى توو فیلم هم خیلى قشنگه :) مخصوصا یه نمایی ک بازار محلى رو نشون میده...من دیوونه ى حال و هواى این بازار ها هستم...ک پره از انواع میوه هاى رنگى و خوشگل :)

امام رضا خیلی شاهن خیلی :)
امیدوارم بتونید بیاید شهرمونو توش قدم بزنید، منم خیلی اینجا رو دوست دارم، البته شهر ما اونقدر بافت سنتی نداره، بیشتر مدرنه در حال حاضر
ولی خب بازار محلی داریم دیگه :)

عاشق بارون... 1394/11/19 ساعت 19:05

دعا کردن یا نکردن! بیخیال. نظری ندارم! :)

:)

هوم 1394/11/19 ساعت 17:04

*توجیه!

درود :دی

هوم 1394/11/19 ساعت 17:03

من تا الان هر چی دعا کردم مستقیما از خدا بوده، نمی خوام به اعتقادات کسی انتقاد کنم ولی نظر شخصیم اینه که 40 شب یاسین هدیه کردن و صلوات نذر کردن واسه فلان معصوم ورژن آپدیت شده ی پیشکشی واسه خدایانه که دین های باستانی انجام می دادن. نمیگم اعتقاد بده ولی تا زمانی خدا هست، من به شخصه نمی تونم توسل به کس دیگه ای رو توجیح کنم.

خب این نظر رو خیلی ها دارن، متینه
ولی من نظرم اینه وقتی می خوام با بزرگی صحبت کنم و روم نمیشه، و خودمو سر یه جریانهایی نبخشیدم و شرمنده م بهتره از آدم خوبی بخوام که حرفمو به پدرم انتقال بده
خیلی هم معتقدم به این روش، گرچه بی واسطه از خدا خواستن هم خیلی خوبه:) ولی گفتم تو شرایط فوق روش خودم رو می پسندم.

باران 1394/11/19 ساعت 16:14

دوران انقلاب ایشون اسیر بودند :)
قسم لزوما بمعنی قسم دادن نیست همینکه ازش درخواست بکنی که مشکلت رو حل بکنه یعنی قسمش دادی :)
مامان من عاشق امام جواد بود همیشه میگفت امام جواد عزیزه دلمه و
یک نگاه زیبا بهش داشت :)


+
مگی جام شطرنج خزر هستش و مسابقات بین المللی هستش :)
الان داداشم اومد گفت که بازم اصلاح میکنم :)
شما رشتی های مهمان نواز میزبان تمام شطرنج بازان ایرانی و خارجی میشین :)
حتی احسان قاآم مقامی هم میاد اونجا ؛ )
حتی از کشورهای مثل روسیه هم میان ؛ )
اگر خدا بخواد سال دیگه منم شرکت میکنم میام ؛ )
ببخشید خارج از پست حرف زدم ؛ )

عالیه عزیزم
بی تعارف بگین من هستم برم خدمتشون و هر کمکی چیزی می خوان پذیرا هستم من ؛)
بله شنیدم درباره ش ما یه همایون توفیقی شرنج بازم داریم آخه تو شهرمون :)

حمیده 1394/11/19 ساعت 15:18

سلام عزیزم. اتفاقا تو این روزا خیلی محتاج دعا هستم. چه خوب که اینو گفتی. وقتی نوشتتو خوندم گفتم اصلا اینو فقط واسه من نوشتی. مرسی. دقیق میدونین کی هست تولدشون؟؟

سلام بانو
چقدر جالب شما اجالتا تولد خانوم حضرت زینب رو در نظر بگیرید ایشالا به نتیجه که رسید تولد امام جواد نذری بدید ^-^
پارسال اردیبهشت بود فکر می کنم.

باران 1394/11/19 ساعت 14:40

یادمه مادرم تعریف میکرد که پدرتون در زمان شاه دستگیر میشه و تبعید به
عراق میشه و میگفت هیچ اطلاعی از محل زندانی شدنش نداشتیم نمیدونستم کجاست فقط میدونستیم بردنش عراق !
گفت در به در دنبالش بودیم مادر میگفت :
ما هم رفتیم عراق دنبالش!
تو کاظمین بودیم که امام جواد رو به امام رضا
قسم دادیم و امام رضا رو هم به جوادش که فقط بعد از چند ماه اونو زیارت کنیم و ببینیم و سالم باشه گفت بعد ازچند روز از درخواستمون
متوجه شدیم کدوم زندان و در کدام شهر عراق دستگیر شده
میگفت رفتم دیدمش همون موقع تشکر کردم از آقا امام جواد
و اینبار که رفتم پابوسش آزادی پدرتون رو خواستم !
اونقدر امام جواد رو به پدرش و برعکس قسم دادم که پدرتون
بعد از یکسال- یکسال و نیم اسارت و تحمل شکنجه های اونا آزاد شد باوجودی که ساواک شاه بدون اینکه کسی متوجه میشد آدم رو زندونی میکردند یا تبعید میکردند
ولی امام جواد هم مکان زندانی شدن پدرنتون رو نشونم داد هم زودتر از
موعد مقرر دلم رو شاد کرد و آزادش کرد...
همیشه مادرم میگفت امام جواد دعام رو مستجاب کرد هر چی میخواین
فقط از امام جواد بخواین ...
امام جواد دست رد به سینه تون نمیزنه اونو قسم بدین به باباش مطمن
باشین حاجت رواتون میکنه ...
همیشه میگفت : پدرتون رو از امام جواد خواستم و بهم داد...

چه ماجرای جالبی :)
من حتی خواسته م رو به طبان جاری ننموده بودم.
چه برسه به قسم و فکر کن بی خواهش به چیزی که می خواستم رسیدم

+ چه دوران بدی بود اون دوره ی جنگ و عذاب و...

آنا 1394/11/19 ساعت 14:27

40 شب یاسین هدیه ب امام جواد برای رفع خواسته های دنیوی گفته شده خونده بشه!
امتحان کردم روز 36 اکی شد
حالا روت بشه بخوای یا نه رو نمیدونم

اصولا روم نمیشه:)
بعد هیچ خواسته ای هم ندارم انگار:(

وااای ایول؛))
یادم بمونه...

انشالله یادت بمونه فکر کنم باید اردیبهشت باشه تولدشون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد