مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

الوعده وفا! + طرز تهیه :)

خانومایی که از پارسال تا امسال!!! منتظر بودید من دستور طبخ اون شیرینی کدو رو بهتون بدم، بالاخره درستش کردم و با دقت نوشتمش و براتون آماده ش کردم. 

بریم ادامه!


+ اینجا نمی ذارم چون دوست ندارم وبلاگم بشه وبلاگ آشپزی :|

+ همینجا میذارمش براتون ، چندین بار تایپ کردم ثبت زدم و پاک شد. مجبورم چرک نویسش رو براتون بذارم و حتی وقت با خودکار نوشتنشم نشد. سعی می کنم پاک نویسش کنم ولی شایدم نشه:|

بریم که داشته باشیم اسلایس کدووو رو :دی

قبلش به این نکات توجه کنید. 

*** : قالب باید مستطیلی 20×30 باشه برای این مقدار مواد:)

**** : برای پوره کردن کدو بهتره از میکسر/ گوشت کوب برقی استفاده کنید که کدو بافت ریش ریش نده بهتون.

***** : بعد پوره رو روی حرارت بذارید و بالا سرش باشید ته نگیره و بمونید تا آبش کاملا تبخیر شه. اینجا کدوی من هنوز آبش کامل تبخیر نشده بود. 

****** : برای پرس کردن مواد زیره، مواد رو داخل قالب بریزید و روش پلاستیک بکشید و سعی کنید با دست همه ی سطح قالب رو یک اندازه از مواد پر کنید. و بعد تر با پشت قاشق کمی صافش کنید. اینجوری... 



+ اینم عکسش... فکر کنم شروره، آویش ، ندا و ... چند بار ازم خواسته بودن. آویش که بالغ بر چندین بار و من هی فراموش کردم.امید که درست کنید و بپسندید :)

نظرات 23 + ارسال نظر

من که درستش کردم، یه توضیح بدم راجع به مزه اش در جهت تلطیفه اذهانه عمومی
مزه اش یه چیزی تو مایه هایه باقلواست و اصلا طعمه کدو نداره، ولی جزو شیرینی هایه مرطوبه، یعنی مثله شرینی کشمشی خشک نیست، بسیار عالی، واسه من که مجلسی شده بود(آیکون خودمچکر) و من بازم درستش میکنم
ممنون از مگی

فدای تو عزیزکم...
بهسا هم درست کرد ندا جون ولی اصلا دوست نداشت:دی کاملا سلیقه ایه و ممنووونم که اومدی و توضیحش رو نوشتی
دقیقا رویه ش مثل دسره بانو...میشه تو فر بیشتر بمونه کمی خشک تر شه ولی به قول شما شیرینی خیسیه:دی

عزیز دلمی منکه فقط حلوا بلدم

بلد بودن نداره... جسارت داشته باش و شروع کن از یه دستوری و اولین شیرینی خوشمزه ی عمرتو درست کن؛)
حلواااا دلم خواست

مترسک 1394/08/27 ساعت 19:59 http://1matarsak.com/

اتفاقاً یه گربه پرشین داشتم اسمشو گذاشته بودم «پیشی»! همه می‌گفتن «مَتَر» از سنت خجالت بکش :))

راس میگفتن خب من سنی ندارم!!! فقط 24 سال 9ماهمه:|

اینو برنداری تا من برم شکر قهوه ای و ... بخرم درست کنم:)

کدو کاراملی هم بهم بگو. همسر ما فامیلتونه عشق کدو داره:)

چشم :)))
عزیزکم ... دارم سعی میکنم براتون تایپ شده بذارم.

شروره 1394/08/27 ساعت 09:11

میووو!!!
من پیشی عم!!! : ))))
مهررررررررررررسی مگی ی ی ی ی ی ی ی !
مچکرررررررررررررررم!!!!!

سلاااام پیشی چطوری؟
برات کادویی چی بگیرم؟ تولدت کی بود؟ الان سه روزه در فکر اینم شروره کی به دنیا اومده:دی؟

هدی 1394/08/27 ساعت 08:36

سلام مگی قشنگم
این بی نظیره کدو چیه باقلواست چقد هنرمند هزار ماشاالله

:)) :*
قربونت برم چقدر مایه گذاشتی واسم
سلااام:*

واقعن افرین به این همه هنر و خوشبحالتون که ازش میخورید

من وقتی خودم غذایی رو طبخ کنم خیلی کم میتونم ازش بخورم. نمیدونم چرا واقعا:)
هنر کجاست دوست تازه؟

لیلی 1394/08/27 ساعت 01:23

چه ظاهر جذابی داره. دلم خواست یکی منو به این شیرینی مهمون کنه

ای وای کاش نزدیکم بودین
از خدام بود که مهمونتون کنم لیلی جان

سری اول خوشم نیومد اشکال نداره! ولی اگه سری دوم بازم خوشم نیومد یخه کیو بگیرم؟!
ی وخ دست خطتون ریا نشه!!!

بگم چادر سرش کنه دست خطم:دی ؟!
سری دوم خوشتون نیومد بیاین بهم بگین.
که بدونم چقدررر بد سلیقه این

مترسک 1394/08/27 ساعت 00:21 http://1matarsak.com/

کدو تپلی :)) یعنی در به در ادبیاتتم :)) ببعی و کدو تپلی :))

:))))))) :دی
حالا اینکه خوبه... اخیرا داشتم با بابام صحبت می کردم درباره ی گربه ای که اومده بود تو تراسمون
هی میگفتم پیشی اینجوری پیشی اونجوری
بابام یهو گفت مگی چقدر جدی میگی پیشی آدم حس میکنه اصلا اسم واقعیشه

حلوا اماج دوست نمیدارم، اینو نمیدونم:دی

هیچ رفتی به اون نداره!!! خیلییی خوشمزه تره

+ مدیونی فک کنی حلوا آماج نخوردم :)))))

آناهیتا 1394/08/26 ساعت 22:19

عه چه قیافه ی خوشمزه ای دارهههه دلم خواس درست کنم *_*

فر نداریم ولی :(
چن وخ پیش تو فر آجر پختم، فر ترکید :|

الان دارم دوران تنبیه بی فری رو می گذرونم :)))

+چقدر خط ت خوشگله ^_^

خیلی خوشمزه ست ...من اولین بار خوردم دوست نمی داشتم:دی
سری دوم عاشقش شدم!اولین بار طعمش آشنا نبود
آجررر آنا؟! آجر:))))))؟!
ایشالا یه فر برقی خوووب بخری...

+ چشمات خوشگل می بینه:) :*

بهسا 1394/08/26 ساعت 21:51

ممنونم عزیزم
ببینم تا حالا کسی بهت گفته خیلی ماهی؟؟
خیلی ماهی مگی!

نه بهم کوسه هم نگفتن تازشم!!! چه برسه به ماهی

دست هنرمند شما درد نکنه از گذاشتن دستور این شیرینی خوشگل و خوشمزه :)
البته خوشگلیش از هنرمندی بانو مگهانه :)

گربان شما...نه خیر کدو رو خدا خوشگل آفریده.
ناااارنجیه نارنجییییی

هوم 1394/08/26 ساعت 20:59

خوش به حال همسر آیندت!( البته مشروط به اینکه کدو دوست داشته باشه!!)

چیزای دیگه م بلدم بوخودا ندیدی هنرمو :))) :دی؟

+ آیکون یه مگی ابله که خودشو هنرمنددد!!! میدونه:)))

عالیه...چه خوش آب و رنگه
عامو مونوم دستورشو میخوام....دمت گرم مگی جونم.
امیدوارم مثل ارسال رمز یادت نره و منو قال بزاری

ای جااااانم... من فقط به ایمیل میتونم رمز بدم بانو چون تعداد خیلی خیلی زیاده:(

اول توصیح بده مزه ش چجوریه بدونیم هوس کتیم یا نکنیم:دی قیافه ش شبیه حلوا اماجه! مزه حلوا اماج میده؟

نه نه باباااا...مزه ش خیلی مدرنه:دی
چجوری بگم:)))؟! به قیافه ت نمیاد دوسش بداری!!!:)))

خوشکله دختر پست قبل که اعلام نمودم!
بازهم، مجددا اعلام می کنم دستور می خواهم!!!
لدفن!

چشمممم گذاشتم بهسای جان:دی

مهناز مامان رایان 1394/08/26 ساعت 17:54

به به دست مگهان هنرمند درد نکنهههه
اگه میشه به من هم دستورشو بده
ممنونن

چشممم خوشگلم اینجا گذاشتم کلا:)

ممنون می شم.!

:*

نجمه 1394/08/26 ساعت 17:21

سلام خانوم هنرمند...
منم میخوام دستورشو لطفا

دوستت میدارم نجمه...امروز رفته بودم تو پایان نامه ها میگشتم و به شدت به یادت بودم:)

Ella 1394/08/26 ساعت 17:19 http://oceanic.blogsky.com

وای عجب چیزیههههه! به من هم لطفا بده

گربون شما...چشم

مترسک 1394/08/26 ساعت 15:55 http://1matarsak.com/

کدو؟ :|

اوهوم:| کدو تنبل کدو تپلیییی:دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد