مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

هنوز معتقدم خدا نگاهم می کنه ...

هیچ اصراری نکرده بود که بهش بگم چمه ... 

منم ساکت بودم ، دیدم حرفایی که چند ماهه تو ذهنمه باید از دلم خارج شه ... 

براش نوشتم می دونی ؟ من همیشه فکر می کردم خدا هوای منو بیشتر داره ، منی که هرگز برای هیچ کاری -واقعا هیچ کاااری- از کسی نخواستم سفارشمو کنه ، هرگز از نیمچه اعتبار پدرم ، دوستانش ، هیچ استفاده ای نکردم ... 

ولی یه جایی معادلات ذهنیم به هم ریخت ، دیدم اینطورام نیست. نه اینکه خدا نگاهم نکنه ... نه اتفاقا نگاهم می کنه . هیچ جای زندگی برام کم نذاشته ، ولی دلیلی هم نمی بینه که من رو جدا کنه از اونی که برای آب خوردنش هم از اعتبار پدرش استفاده کرده ... 


+ باید بگم من هرگز هیچ تلاشی برای شاغل شدنم نکردم ، پس طبیعیه که شاکی هم نباشم . کار در خونمو نمی زنه و من اینو میفهمم ... 

+ خجالت آوره ، اما با خدا بعد از چند سال صحبت کردم ، بهش گفتم یادته اون روز به همین فلانی گفتم من بدون هیچ اسمی از بابام میرم جایی و شاغل میشم ؟! چون خدای من روزیمو مقدر کرده ، بدون هیچ حساب و کتابی ، بدون نگاه کردن به اسم بابام ،اما این روزا در کمال شرمندگی و دل شکستگی حس می کنم اشتباه می کردم . تمام . 

+ ماجرای حال بدم بیشتر برمی گرده به همین موضوع ، خدا رو شکر ندار نیستم و هنوز به پول تو جیبیم!!! قانعم . اما یه جایی هرکسی تموم میشه ... طاقتش تموم میشه و اون روز من انگار خیلی نزدیکه . 

+ احتمالا کامنت های این پست بی پاسخ رها میشن . پیشاپیش از همدردی و حرفهاتون ممنونم .

نظرات 8 + ارسال نظر

تو جواب یکی از کامنتا گفتی.
همین ماشین و پول تو جیبی که پدرم بهم میده. شرمسارم
چقدر شما خوبی اخه
دقیقن درست میگی...ی لحظه ی خودم اومدم...اینکه واقن پدرم وظیفه ای نداره در حق من..اینکه ماشین بخره..پول بده یا... .
واقن خیلی ها همینو هم ندارن...شکر
+راستی ما خیلی وقته که شمارو لینک کردیم..از خوندن شماهم بسی لذت میبریم:)

والا خوبی نیست کافیه یه دقیقه بشینیم فکر کنیم این وظایفو ندارن:( محبت می کنن بهمون ... همین.
من اصلا خوب نیستم و خوبی از شماست که من رو خوب میبینی :)

+ عزیزم باید بشینم تک تکتون رو لینک کنم مهربونا ... منم شما رو گاه گاهی خوندم .

سپیده 1394/07/27 ساعت 23:25

مگی واقعا دوست دارم
راستش با خوندن این پستت حالم گرفته شد چن روز پیش از یکی از اقواممن خاستم اگه کاری سراغ داره خبرم کنه ولی بعد از اون که ایشون گفتن باشه مدااااااام دارم فک میکنم که خدای مهربون حتم دارم که اگه تو نخای هیچ اتفاقی نمی افته من عاششششق کار کردنم

آناهیتا 1394/07/27 ساعت 13:36 http://farfalla.blog.ir/

منم هنوز در مورد سرکار رفتن مرددم...
با اینکه خیییلی دوست دارم برم چون تو دوران کاراموزی واقعا حس خوبی داشتم که دارم یه کاری انجام میدم,
اما خب همش به این فکر می کنم که من که نیاز مالی ندارم و به خاطر پر کردن وقت و حس خوب خودم می خوام برم,
نکنه جای یه جوون رو که داره یه خونواده رو اداره می کنه و نون می ده بگیرم.

بعد فکر میکنم خب من می خوام از تخصصم استفاده کنم و به یه عده خدمت کنم, هدف اصلیم اینه.
اما خب بازم اون قضیه ته ذهنم هست...

واقعا کار درست چیه؟
درسته که روزی همه دست خداست, اما من نوعی که مثل بقیه وقت گذاشتم و هزینه کردم و درس خوندم نباید ازش استفاده کنم و تظاهر کنم که این چند سال فقط وقت تلف کردم و بعد برم سراغ خونه داری؟
خیلی تصمیم سختیه...

من بی نیاز نیستم آخه!
نیاز مالی هم دارم آنا :دی

مرضیه 1394/07/27 ساعت 09:02

مگهان جان خوشحالم که آدم هایی مثل تو هنوزم توی این دنیا پیدا میشن عزیزم
حستو درک میکنم ، اینکه بدون دخالت هیچ کمکی خودت به اهدافت برسی ، نمی خوام بگم اشنباه می کنی ، مطمئنا در توان هر انسانی هست که بتونه با پشتکار و تلاش خودش به هدفش برسه.. اما فکر نمی کنی زمان هم مهمه؟؟ اینکه چقد بیشتر و بیشتر زمان لازمه که به هدفت برسی؟؟؟
امیدوارم به آرامش و رضایت قلبی از کازی که می کنی برسی دختر خوب

هوم 1394/07/27 ساعت 02:49

خب من نوعی با بیکار موندن تو کار گیرم نمیاد. منم خیلی وقتا از خریدن چزایی که بعضیا وسعشون نمی رسه ناراحت میشم اما کاری از دستم بر نمیاد. حقیقت اینه که میگن کارای کوچیک آدما تاثیرای بزرگ داره و هر کس به قدر خودش باید جامعه رو تغییر بده، حرفای قشنگین ولی میشه کلی مقاله در مورد اینکه چرا از لحاظ جامعه شناسی غلط هستن پیدا کرد.

حقیقت اینه که با آزار دادن خودت، نه من نوعی آسون تر کار پیدا می کنم، نه اونی که شرایط براش فراهم نیست کار گیرش میاد.حاصل این مرامی که بهش پایبندی فقط اذیت شدن خودته و اگه فکر کنی خدمتی به جامعه کردی یا ثواب الهی شاملت میشه خودت رو گول زدی.

خلاصه خودت رو بیخود اذیت میکنی.

نل 1394/07/27 ساعت 02:20 http://ykishodan.blogsky.com

تبریز نمیری؟
شاید این سفر حالتو بهتر کنه..
دنبال کار بودم.. سخته.. باید کسی پارتی بشه.. تازه کسی هم که پارتیت بشه بازم توی هوا معلقی..
به بزرگی خدا معتقدم. معتقدم خودش درست میکنه. اما کی؟چطوری؟نمیدونم...
شاید باید از واسطه ها کمک گرفت..
من برای کار همیشه از خودش خواستم. پیش فردی هم اگه رفتم گفتم اول خدا بعدش تلاش خودم. بعدش شما بنده خدا!
نقش خدا این روزا توی این برهه ها مث خیلی چیزا ظریف و ریز شده. دگ بولد و درشت نیس از نظر ظاهری! باید ریز بین بود تا خدارو در تک تک ثانیه هات حس کنی ^_^
خدا به همه جوونها کمک کنه تا راه درست پیش بگیرن..
توکل بخدا

هوم 1394/07/27 ساعت 02:09

واقعیتش حس می کنم اشتباه کردی از اعتبار پدرت استفاده نکردی، اما هنوز هم کلی وقت هست. اینکه تا یه حدی از پدرت کمک بگیری واسه پیدا کردن کار، نه گناهه، نه شرافتت رو زیر سوال می بره. گناه اینه که به خاطر حفظ چیزی که فکر می کنی غرورته، یا هر چیز دیگه ای که اسمش رو میذاری، خودت رو افسرده کنی.

خب ... نمی خواستم در موردش حرفی بزنم ، کلا می خواستم بی جواب بذارم کامنت ها رو ...
اما یه سوال ، اون وقت توی نوعی که پدرت هیچ اسم و رسمی نداره (با اینکه با شرافت و زحمتکش هم بوده!) چه چیزی ازم کم داری که باید سخت تر دنبال کار بگردی ؟
آیا این حقه که چون من پدرم اعتبار داره ازش استفاده کنم و کسی که این شرایط براش فراهم نیست بیکار بمونه ؟

+ همین که از ماشینی که پدرم بهم داده و پول تو جیبی و ... استفاده می کنم شرمسار هستم که خیلی ها همین موقعیت رو هم ندارن خیلی ها که حقشون بوده. .. شاید لایق تر از من باشن برای داشتن این ها ...
+ یه کمی هم غرورم دخیله :)ولی بیشتر بخاطر حفظ حق هست که از کسی کمک نخواستم .

omid 1394/07/27 ساعت 00:48

ی روز میرسه مزه زحمت خودت از همه پول جیبیای دنیا بیشتر میشه برات اون موقع دیگه میری حتما دنبالش
ببین ن میشه بگی بده ب خاطر بابا بری سر کار ن میشه بگی خوبه
میدونی بودن بابات ی امتیاز مثبت دیگه نمیشه نادیده گرفت و بخوای خودت ب تنهایی ی کاری بکنی

الان ک روحت احتیاج داره ب این شاید ی دوره کوتاه خوب باشه ولی دوره کوتاه رفتن سر کارم بعدش هزارتا مشکل داره پس سعی کن ی کار مناسب خودت ک بتونی ادامه بدی پیدا کنی نمیگم همین فردا کلی میگم هر وقت خواستی بری دنبالش چ فردا چ ی سال دیگه چ. ..


چقدر حرف زدم بلدم نیستم والا همون بهتر حرفای بقیه رو بخونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد