مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

اسم بچه از ایرانی تا عربی

بچه خوبه، همه میگن که من خیلی بچه دوست دارم و بچه هام منو... ولی خب خودم خیلی موافقش نیستم، چون خیلی از بچه ها رو هم اصلا دوست ندارم. بستگی به خیلی چیزها داره دیگه، اما اگر به دلم بشینن جون میدم براشون... ساعت ها می تونم باهاشون بازی کنم و قربون صدقه شون بشم و این حرفها :دی

اینو خودم خیلی نفهمیده بودم، چوپان فهمید بهم گفت. بعد من بچه دختر بیشتر دوست دارم معمولا و حس گوگولی تری دارم بهشون، ولی به نظرم بچه ی مردم پسرش شیرین تره(!) 

اینا رو گفتم که بگم یه روزی داشتم وبلاگ سرن در سکوت رو می خوندم که یهو با ذوق گفتم وای من اسم بچه م رو انتخاب کردم، مامان چند ثانیه با چشمای گرد شده نگاهم کرد گفت چی؟ چه اسمی؟ گفتم اگر روزی ازدواج کردم و باباش با اسم عربی مخالف بود(اسمی که در ذهنم براش انتخاب کردم سالهاست عربیه) می ذارم گیلانشاه!! مامانم که نزدیک بود پس بیفته، گفت الان جدی میگی؟ گفتم آره... از پنبه که بهتره:دی 

خواهرم مدتها می خواست اسم دختراشو گندم و پنبه بذاره، واسه خودتون متاسف باشید. دهه، ما خونوادگی اهل اسامی خاصیم:دی :)) (شوخی)

مامانم میگه 2ماه دیگه یادت میره گیلانشاه رو، ولی اینم بدون پدرش شاید خوشش نیاد از این مدل اسم و لقب شاه دادن به بچه ش و حس بزرگی رو بهش القا کردن، شاید گیلانی نباشه باباش اصلا، منم مصرانه می گفتم مهم نیست، بچه ی من شاه گیلانه:دی حتی اگه باباش مثلا زابلی باشه و از انتخابم ذوق زده بودم!!! ولی امیدوارم روزی با آدمای متعصب به زبان پارسی ازدواج نکنم که اسم عربی انتخابیمو دوس نداشته باشه:دی 

در ضمن اسم باباشم انتخاب کرده بودم، ولی انگار دیگه بیخیال شدم. چون حالا دری به تخته بخوره یکی از من خل وضع خوشش بیاد، بعدمن بشینم منتظر که یه فلانی نامی منو بپسنده که به اسم بچه ی آینده م بیاد؟ :| خلم مگه، کسی که ما را دوست داشته باشه و دو سه تا فاکتور رو داشته باشه کافیه اصلا:دی 

آیکون یه مگی قانع(!)

هیچ دقت داشتید که من شیفته ی دخترم، بعد اسم پسر انتخاب کردم دیگه؟... احتمال دادم بپرسید واسه همین خودم میگم که اون اسم عربی رو تا حالا به هیچ کس نگفتم جز مامانم شما آزادید حدس بزنید، اگر کسی بتونه حدس درست بزنه که بعید است، من یه جایزه ی خوب(!) براش در نظر می گیرم:دی 

ضمنا جواب درست اگر داده بشه خصوصی برای خودم می مونه:دی 

نظرات 13 + ارسال نظر
یوکتو :) 1395/05/10 ساعت 20:20 http://yukto.blog.ir

ابن حسام؟جلال الدین؟نورالدین؟شمس الدین؟نزار؟غسان؟
خیلی عربیه اسم پسرت؟

خیلی عربیه ابن و اینا نداره و همش 4حرف ناقابله...
چقدر حس خوبی داشت کامنت حدس اسم حواسم رو از ناراحتیم پرت کرد.

گیلانشاه خیلی باحال و اصیل بود خوشمان آمد..
اسم عربی پسرونه؟!!! اوممممم یوسف نیست؟؟؟

منم خیلی خیلی دوسش دارم خاله ریزه
یوسف نه نیست من نشنیدم زیاد تو ایران اسمشو

سلام .من حدس میزنم اون اسم "هانی "باشه .

هانی اسم برادرمه :) به که چه اسم زیبایی هم هست هانی

گیلان شاه مگی ؟؟
خیلیییی باحااالی
خیلیییییی
عاشقت شدم ۱۰۰ برابر

ای بابا
چیش انقدر خنده دار بود آخه؟! :دی
اسم به این خوبی، من که مست شدم اصلا از این اسم باحالی از خودته دلژین جانم

نگار 1395/05/09 ساعت 01:37

سلام برمامانه گیلانشاه
جدیدامتوجه شدم نارگل چقدبه نگارمیاد
شایدده بیست سال دیگه اسم دخترموبزارم نارگل
مامانبزرگم اسمش هست ملسه
بابابزرگم فرهاد
این دوتاخیلی به جون هم غرمیزنن بابابزرگم میگن همون روزاول بایدیک شیرین رومیگرفتم توملسی به دردم نمیخوری
بازاسم خواهرهمین ملسه خانوم نباته
کلامث اینکه توفازهمه ی مزه هابوده باباشون

سلاااام
گیلانشاه که اسم دومشه
نارگل خیلی خوبه، خیلی
چه اسمای جاااالبی، وای فرهاد اسم یکی از نزدیکان من نیز هست نگار جانم

کمیل(:
اینم حدس من(:

عالی بود
ولی اینم نیست

BoBo 1395/05/09 ساعت 00:56

BoBo خودش مشکلی نداره، اما با جناب زیاد همخوان نیست به نظرم!
باید اینجوری صدا زده بشه: چطوری BoBo؟! (حتی اگه BoBo 70 سالش باشه!)

خب من آقایون رو با جناب و آقای ... صدا می کنم
به این دلیل خنده دار میشه شاید

BoBo 1395/05/09 ساعت 00:34

تو دنیای مجاز هر اسمی رو میشه انتخاب کرد! بدونی من واسه کسب این اسم BoBo چه ملامت‌ها کشیدم!! اصلا هم خجالت نمی‌کشم واسه این اسم! حتی گاهی تو دنیای واقعی هم از این اسم استفاده می‌کنم.
دلیل خاصی واسه طاها نداشتم! فقط یادمه یه زمانی واسم اسم جذابی بود ؛)

جالبه من یه بار نوشته بودم سلام جناب بوبو
شما نوشتید خجالت کشیدم با این اسمم:)))
البته که من یادمه خودتون ولی یادتون نیست و اینها
طاها اسم زیباییست

. 1395/05/09 ساعت 00:11

اسم بچه امیر محمد یا امیر علی؟

خیر، راهنمایی می کنم اسم دوتایی نیست.
ضمن اینکه محمد و علی هم نیست

BoBo 1395/05/08 ساعت 22:13

الان تو دوره ای هستیم که اسم بچه هرچی تک تر باشه بهتره :دی
دیگه کم کم وقتی میری ثبت و احوال و مثلا میگی اسم بچه ام رو میخوام آرمیتا بذارم، میگن این اسم قبلا انتخاب شده و میگی خب پس بذار آرمیتا ۲۰۲۰، اگه شانس بیاری هنوز اینو کسی نگرفته باشه میتونی زود شناسنامه بگیری، وگرنه باید چنتا عدد دیگه بهش اضافه کنی.
منم اسم بچه ام رو میذارم ایران شاه، که بچه تو بشه یکی از زیردستای بچه من :دی
اون اسمی هم که جایزه داره احتمالا "طاها" باشه! لطفا جایزه منو پست کن دم خونمون

:)))) چقدر خندیدم از اون ایرانشاه، بچه ی من زیر دست کسی باشه که اسم باباش بوبو!!!! بوده؟!
بالاغیرتا با این اسم یه جوریت نمیشه شما به عنوان یک مرد گنده:|¿
آخه چرا طاها؟! اگر درست بود که اصلا تایید نمی شد این کامنت

مهر 1395/05/08 ساعت 21:41

من پنج سال اسم دخترم گذاشتم مهرآسا،حالا خواهر جان نی نی دار شدن قرار بزارن مهرآسامن ک راضی م،خدا راضی باشه

به به چقدر جالبناک...قدمش خیر باشه زودتر تو هم مهرآسا دار شی:دی
ولی من اسم پسرمو به کسی نمیدم!!!

فرح 1395/05/08 ساعت 17:52

اسم پسرت قشنگههم چنین دخترای خواهرتاسم پسر منم یحیا هستش میخواد باباش خوشش بیاد میخواد نیاد والااگر معترض بود میتونیم عبری یا یونانی شو بزاریم

مچکرم:دی
اسم پسر من عربیه اگه اجازه بدن البته :|
یحیا جدیه:دی؟

عارفه 1395/05/08 ساعت 17:09

منو یاده ماه های اول ازدواحم انداختی مگی عزیز اون روزا هیچ برنامه ای برای بچه دار شدن تا چند سال اینده نداشتیم ولی یه شب چنان من و همسر سر اسم بچمون زدیم به سر و کله هم که انگار قراره فردا به دنیا بیاد ما الان باید براش اسم انتخاب کنیییم ولی الان که جوجه امون او راهه زور مامانش چربیده به باباش برای انتخاب اسم
پنبه خیلیییییییم قشنگه چطور جولیا رابرتز میتونه اسم بچشو بزاره سیب خواهر شما نمیتونه بزاره پنبه
گیلانشاه هم خوبه ها دوستاش گیلی صداش میکن

چقدررر بامزه
چه خوب که اسم بچه خواهرمم مقبول افتاده:دی
فکرشم نمی کردم بنده
تبریییک میگم عارفه ی عزیز، در شرف مامان شدنید؟ چیزی میزی لازم ندارید؟ برای دکتر میاید رشت که خبر هوای رشت رو داری این همه؛) ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد