مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

دغدغه امروزمونم اینه مثلا

خب بنده یه ایرادی دارم، اونم اینه که همش احساس ترس و وحشت از بی پولیم دارم، ممکنه پول درست درمونی تو حسابم نباشه اما خب خانواده دارم و اگر تو بحران قرار بگیرم کمکم می کنن. با اینکه مدام به خودم یادآوری می کنم که من تنها نیستم و قرار نیست یهو بیپول و بیچاره شم بازم این حس ترس همراهمه.

همش فکر می کنم همه تو حساب های بانکیشون مقدار خیلی زیادی پول هست و من نه! فکر می کنم همه فلانقدر پول تو جیبی که میگیرن حتما پس اندازم دارن و از اونم بر میدارن، یا اگه میگن نداریم حتما یه 20 30 تومنی تو حساب بانکیشون هست و حساب خرج یومیه شون رو میگن که خالی شده.

اینا هیچی حالا اینا یه طرف ماجراست، ماجرای جالب اینه که بنده معتقدم یه خانوم باید دستش تو جیب خودش باشه و خب درحال حاضر که کار خاصی ندارم و در نتیجه حقوقی هم! خب همش فکر می کنم ممکنه در زمان تاهل احتمالی! هم بنده تصمیم به خانه داری بگیرم و در نتیجه دستم تو کدوم جیب خودم باید بره؟! جیب خالی؟

پرواضحه که باید یه حساب پس اندازی داشته باشم، همش انتظار دارم یه حساب با 30 40 تومن پول داشته باشم و بدونم که این هست و خب یه سودی در ماه میاد تو حسابم و اینجوری لازم نیست پولی از همسر آینده ی احتمالی! بگیرم واسه یه سری مخارج و اون موجود طفلی رو تحت فشار بذارم... بگذریم که معتقدم ایشون باید مبلغی رو ماهانه به عنوان همسر بهم بدن و اینو اصلا بد نمی دونم که هیچ، تازه معتقدم وظیفشونم هست اتفاقا

خلاصه الان که یه روز بیشتر از 24سالگیم عزیزم باقی نمونده، بیشتر از قبل به استقلال فکر می کنم، خیلی خودم رو آماده تر از پیش میبینم برای استقلال و یا حتی تاهل، خیلی عاقلانه تر به همه چیز نگاه می کنم، ایرادهامو پیدا کردم و دارم تک تک بهشون رسیدگی می کنم، از این رو احساس می کنم میتونم به متاهل شدن هم فکر کنم، بگذریم که به نظرم امکان نداره زیر 27سالگی مزدوج شم. خب میگفتم الان که در شرف 25 سالگی هستم و حسابم پر پول نیست به شدت کلافه ام و رومم نمیشه اینو تو خانواده مطرح کنم، از طرفی واقعا هم نمیشه ازشون انتظاری داشت چون من بچه ی یه پدر کارمندم، نه دختر یه بازاری ثروتمند...

خلاصه که آینده ی مالی خوبی رو برای خودم متصور نیستم و مدام در اضطرابم برای بی پولی و همش احساس بی خانمانی دارم و دلم می خواد میشد خونه داشته باشم و یه حساب بانکی با 50 تومن موجودی که سود ماهانه ش کفاف هزینه ی زندگیمو بده!!!

نظرات 11 + ارسال نظر
نل 1394/11/11 ساعت 20:43 http://ykishodan.blogsky.com

موافقم شدید..خصوصامنک توی پول گرفتن بشدت ضعیفم!
یعنی وقتی میگم بشدت..بشدتها!!

اونروز کارتم ب مشکل خورده بود.پول لازم بودم.میخواستم ۲۰۰۰ت از بابا پول بگیرم.اییییییینقدر کلنجار رفتم ک حد نداشت!!!

بااینک هر دفه بگم پول دارین بهم بدین؟
اگه داشته باشن نقدی.بهم پول میدن بی هیچ حرفی.و ۳-۴برابر مقدار درخواستی هم میدن.اما خب من شخصا مشکل دارم !! حالا بیام از شوهرپول بگیرم؟؟؟:(

خورشید 1394/11/11 ساعت 13:55

سلام.
برام جالبه راحت از دغدغه هات مینویسی. من هم 25 سالگی رفتم سر کار. البته جای خوب و بزرگی بود با حقوق و مزایای عالی. ماشین رو خودم خریدم و با خیلی کمک خونواده تونستم یه آپارتمان هم داشته باشم خدا رو شکر. مسافرتهای خوب هم چندتایی رفتم. در کل 10 سال کار کردم و دیگه نخواستم کار کنم. اینها رو گفتم که بدونی هیچ وقت فکر نمیکردم بتونم اینها رو داشته باشم . شما هم نگران نباش. فکر بکن ولی بدون نگرانی

سلام
چقدر جالب :) ایشالا همه مثل شما زندگی کاری موفقی داشتیده باشن
منم دوست ندارم همه عمر کارمند بودن زو

با هوم موافقم!
چون پول هر چقدرم که زیاد باشه اگر تو حساب باشه به مرور ارزش خودش رو از دست میده. 50 تومن یه حاشیه اطمینان خوب و اولیه هست اما درکنارش باید در آمدهم باشه که من مطمئنم به زودی میای و از راه انداختن اون کسب و کاری که خودت دوست داری برامون می گی عزیزم

هوم 1394/11/11 ساعت 10:41

نمی خوام منفی باشم ولی حتی با 40 50 تومن حساب پس انداز هم نمیشه دستت تو جیب خودت باشه. نمیشه خانه دار باشی و مستقل.کلا پس انداز توی ایران معنی خاصی نداره،همون عطر و ادکلن رو بخری باز الان یه لذتی میبری!(مگه اینکه مثلا خانواده یه پول هنگفتی بدن دستت که یا بذاری توی بانک یا باهاش خونه و مغازه بخری بذاری اجاره.)

خلاصه اگه واقعا استقلال برات مهمه، پس انداز رو فراموش کن، یه کاری پیدا کن یا یکی واسه خودت شروع کن.

واقعا 40 50 تومنم پولی نیست منم میدونم اینو ولی میگم به کمتر از این رضایت نمیدم:|
یعنی تا اینقدر تو حسابم نباشه در کل نمیتونم به تاهل فکر کنم:| کار کردنم برام راحت نیست خیلی دلیل دارم که راحت نیستم دلایلمو به کسی بگم:(

بابام اگه اون پول هنگفت رو داشت میداد بهم ولی نداره:دی

بی پولی دغدغه ی همه هست و هیشکی از یه حساب پر پول بدش نمیاد! اما خب سخته یهو یه پول گنده تلپی بیاد توی حسابت و ما نسلی هستیم که کسی بیمه عمر باز نکرده برامون حداقل! پس می مونه فقط خودمون! حالا کار دانشجویی...کار پاره وقت یا بعدتر کار ثابت... شمام انقد نگران نباشید! هیچکس تنها نیست!! خصوصن با داشتن خانواده ی حامی و پشتیبان.

بحث اینه هیچکی بدش نمیاد، درست
ولی دیگه همش در ترس و وحشت از بی پولی هم به سر نمیبره هیچ کس
اینش خیلی بده
(خانواده کمک آنچنانی نمیتونن بکنن آخه به نظرم)!

مگهان جون منم قبل ازدواج به این موضوع فکر می کردم و کلی وام خونگی برداشته بودم جهت همین مسئله. هر وامی که به اسمم درومد انقدر چاله چوله کنده شد واسش نفهمیدم چی شد الان پیش خودم فکر می کنم می گم اینهمه سال کار کردم نتیجش چی شد؟
تونستم با هزار مکافات جهیزیم رو بخرم و رفتم زیر بار غرض حتی و پس اندازی نتونستم بکنم ولی خداروشکر دستم تو جیب خودمه از این به بعد باید پس انداز بکنم.
به نظر من پس انداز کردن واقعا هنره

خیلی کار درستی می کردی منم باید تو این وام های خونوادگی حضور پرشورتری داشته باشم:))
الان هستم ولی خب آخرین وامی که به اسمم باید در می اومد اومده و باز دنبال اینم که یه جا بذارم پولمو، واقعا وقتی بی برنامه خرج می کنی خیلی بده
:(
دیگه چی مهم تر از اینکه خودت جهیزیه ت رو خریدی ^-^؟

سلام مگی جان
ببین باهات موافقم که خانما باید مستقل باشن و همش برای مخارجشون چشم انتظار همسرشون نباشن و البته این استقلال دیگه طوری هم نباشه که برعکس باشه و مرد چشمش به دست زنش باشه فقط و تلاشی نکنه.
ببین از همه پرسیدی چقدر پس انداز دارن اما زیر پوستی خودت از زیرش در رفتی و نگفتی!
خب فکر کردی الان فقط خودت فضولی؟
نه واقعا؟
و یک چیز دیگه اینکه توی بیست و پنج سالگی پس انداز نداری اصلا چیز بدی نیست چون منم تقریبا اونموقع هیچ چی نداشتم الانم نمیگم چیز زیادی هست ولی خب من تازه بیست و پنج سالگی رفتم سرکار و یکی ودوسال اول واقعا ازش پس اندازی در نمیومد تا اینکه دیدم اینطوری نمیشه و وام گرفتم که به بهونه قسطش کمی پس انداز کنم.
و خب انشالا میری سرکاری که خودت دوست داری و 50 تومنت رو بدست میاری و این خیلی شیرینه چون خودت بدستش آوردی

سلام و صبح بخیر عزیزم باید ذکر کنم خیلی وروجکی شما و باید تاکید کنم من که گفته بودم کی چقدر داره مهم نیست یه دید کلی از پس انداز مردم می خواستم داشته باشم!همین:دی
چقدر جالب واقعا شما بعد 25 سالگی رفتی سر کار؟
خوشم اومد! منم میگم باید وام بگیرم چون قدرت پرداخت دارم در حال حاضر ولی قدرت جمع کردنم پایینه:|||
انشالله عزیزم:) قطعا همینطوره و اون خیلی شیرین تره

به نظر من یه شغل پیدا کن و توش سابقه ی کار به هم بزن. پشتوانه ی بهتریه تا اینکه بخوای به فکر یه پشتوانه ثابت باشی.

خب فکر خوبیست البته اینجوری نیست که بهش فکر نکرده باشم و نکنم!
چند تا دلیل دارم که فعلا کاری نکردم. شروع کاری که من بخوام بکنم سرمایه می خواد در ضمن:دی

پری 1394/11/11 ساعت 07:42

سلام مگی جون.چطوری دختر خوشگل؟؟؟؟
در مورد پست باید بگم که این پس اندازی که میگی آرزوی همه هست و آدم از یه جایی به بعد دیگه غرورش اجازه نمیده اینجور خواسته های مالیشو به خونواده بگه.البته درست و غلطش رو نمیدونم ولی من روم نمیشه.در مورد مبلغ هم باید عرض کنم خدمتت که من که الان 4 ساله دستم توو جیبم میره فقط تونسم 20 تومن پس انداز کنم و این 20 تومن سود بانکیش حدود 300 تومنه .حالا اینم در نظر داشته باش که 2 سال ازین 4سال رو دوشیفت کار میکردم. یعنی اگه از همین امروز بخوام نرم سر کار با ماهی 300 میتونم زندگی کنم؟:دی
میدونی مشکل از ولخرجی ما ها نیست.مشکل اینه که خروجی و ورودی هم خونی ندارن.یعنی فکر کن تو یک روز بخوای با دوستات بری بیرون کلی پول خرج میشه.یهو میای خونه میبینی توی 2 ساعت ،پولی رو خرج کردی که درآمد 2-3 روزت بوده..
حالا از این اعداد و ارقام ک بگذریم پول لامروت خیلی شیرینه .همش میخوای بیشتر داشته باشی:دی
از شوخی گذشته این پول ها میره و میاد ،اشکال نداره. والی خدا کنه آدم پولش برکت داشته باشه!

سلاااام پری تو کجایی ^-^ ؟
چقد دلم برات تنگ شده همسایه ی قدیمی:دی
دقیقا ورودی و خروجی هامون با هم تناسب ندارن منم به این نتیجه رسیدم، از طرفی منم تو خانواده ی خیلی ولخرجی بزرگ شدم، اینجورین که فکر می کنن کلا باید خرج کنیم و خوشحال باشیم، ببین تو این شرایط خیلی جمع کردن برای منم سخت تره:|
ایشالاآاااا پولت برکت داشته باشه تو کوچولویی مبلغ خیلی خوبیست جانم :)

Mr writer 1394/11/11 ساعت 01:47 http://mrwriter.blogsky.com

این 50 تومنه منظور شما میلیونه ؟ :| ماشاله خوش اشتها هم هستینا:|

به نظرم در کل دخترا خیلی اوضاعشون از پسرا بهتره!
از اول که به دنیا میان هزار جور طلا ملا بهشون آویزون می کنن و کلی اینجوری ذخیره ارزی دارن :| :دی
اما پسرا چی ؟ به قول آقا امید که گفتن آخر پس اندازشون اینه که اوقات بی کاری کاری انجام بدن و خود به خودم خرج میشه و اصلا نمی دونی چی شد!

خب باید یه مبلغی باشه که سودش اندازه کمترین حقوق ممکن بشه دیگه:| خوش اشتهام خودم میدونم بله:/
شما فکر می کنید این طلاهای ظریفی که واسه دخترا می خرن تهش چقدر می خواد بشه؟ من که هیچ وقت طلایی نفروختم همش تعویض شده و صرفا چیزیه که جنبه تزییناتی داره و نه ذخیره مالی
مگه اینکه از این طلاهای درشت ایرانی داشته باشن بعضی ها...
طلاهای ما اصلا قیمتی نداره بخوایم بفروشیم فقط وقت خرید قیمت داره:|||

omid 1394/11/11 ساعت 00:26

حرفی ک ب خانوادم زدم واسه خواهرم زدم که حساب براش باز کنین پول بریزین از همین الان براش بهشم چیزی نگین
حالا هر چقدر خواستین ک 10 سال بعد وقتی فهمید خوشحال باشه ی پشتوانه داره

و... ن مثل ما ک داریم همش درس میخونیم و حتی اگه اوقات بیکارومون هم ی کاری هم انجام داده باشیم خود ب خود خرج شده تو این مدت

خیلی هم خوب و عالیست...
منم همچو چیزی داشتم-حساب مسکن جوانان- که نمیدونم چی شد اصلا یهو پرید. یعنی میدونما...
ولی خب ترجیح میدادم بمونه وامش برام دیگه الان من وام مسکنم ندارم:|

واقعا همینه چون مبلغش کمه آدم نمیاد پس اندازش کنه که، میره ادکلن می خره مثلا:|||
یا رو تختی حتی مثل من:/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد