مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

حس خوب یعنی ...


بعد از 22 سال ، بتونی شیر بنوشی !


+ حس خوب یعنی کاری که مدت ها خواستی و نتونستی انجام بدی ، بالاخره انجام شه:)

+ با تشکر از شیر کم لاکتوز و تلاش های پدرم .

نظرات 13 + ارسال نظر
آویشن 1394/04/07 ساعت 01:09

تی توضیحاته قوربان

؛)

آویشن 1394/04/07 ساعت 00:13

شرمنده ولی من میدونم لاکتوز چیه و لاکتاز چیه.این حرفیم که زدم از خودم در نیاوردم از یکی از اقوامی که مسءول کنترل کیفی یکی از کارخانجات لبنی تو ایران هست گفتم.یه سری مواد مصنوعی به شیر اضافه میشه که اصن اینجا جاش نیس من بیام فرمول شیر فلان کارخونه رو بگم.تازه لاکتاز که به قول تو همون آنزیم لاکتوز شکسته شده هست (هر قندی که شکسته میشه آنزیم تولید شدش اسمش آخرش یه آز میگیره مثلا آمیلوز که تبدیل میشه به آمیلاز)خودش قند گلوکز آزاد میکنه (منظور از قند اینجا پلی ساکارید شکسته شده هست که فقط مزه ی شیرینی میده )بر اثر یه سری فعل و انفعالات شیمایی که فکر کنم از حوصله ی خوانندگان وبلاگت خارجه من بخوام هی راجبش حرف بزنم.فقط نظرمو راجب شیر بدون لاکتوز تو ایران گفتم.همین.شرمنده در هر حال اگه گفتم

بد نگفتی که :دی
ولی من با اطمینان اعلام می کنم نداره دخترم قند مصنوعی :دی
بهت قول میدم ...
از این روی گفتم که به من نگو که خب دیگه ...در جریانی :دی.
بعد من اصلا با لحن بدی نگفتما توضیحم دادم که کسی از خوانندگان اینجا یه وقت فکر نکنه این شیر ناخالصی و فلان و اینها داره ...
و خب خوبه که خودت از پیش می دونستی

آویشن 1394/04/06 ساعت 23:11 http://dittany.blogsky.com

من تا پیش دانشگاهیم هر روز شیر میخوردم ولی اون موقع بعد یه جراحی که بعدا بهت میگم معدم حساس شد اونم فقط به شیر.بقیه لبنیات و راحت میخورم ولی فقط شیر و باید بدون لاکتوز بخورم که خوب شیر بدون لاکتوز یکم از لحاظ غذایی ارزشش کمتره چون بهش قند مصنوعی اضافه کردن ولی باز بهتر از نخوردن شیره.کاله ،پگاه و میهن شیر بدون لاکتوز تولید میکنن.من ولی بیشتر جای شیر بقیه لبنیات و میخورم،میگم میخورم یعنی میخورما

جااااان ؟!
ارزشش کمتره ؟! به کیییی داری میگی اینو ؟! :|
عزیزم شیر کم لاکتوز و قند اضافه شده ؟! بیا و ثابت کن دختر
ببین شیر کم لاکتوز به وسیله لاکتاز تجزیه میشه. قند شکسته میشه در نتیجه طعم شیرینی به شیر میده :) هرگززز نبینم اطلاعات غلط به یه دختر مثل من بدی ، خب ؟!
:| لاکتاز اسم آنزیم شکننده ی لاکتوز هستش. لاکتوز هم که قند طبیعی موجود در شیر هست .
شیر کم لاکتوز رنگ تیره تری هم داره نسبت به بقیه انواع شیرها

بعد 22 سال تازه دهنت بوی شیر میده :))

خدا شاهده داشتم فک می گردم یا خزنده یا تراویس بیکل این کامنت رو برای من خواهند گذاشت!!!

+ رو دس خوردم :))

سپیده مشهدی 1394/04/06 ساعت 16:16

عی بابا دختر جان هر چی که میپرسن رو که نمیگن...
به عمووووووووووووو میگفتی نمیدونم...
عی بابا...بعد از قرنی خواستیم ...یکم خواستیم مرموز باشیم ها

:دی
حالا دیگه مجبور بودم چون عمو پسر خوبیست و سوالاتم را جواب گو بوده :دی

برای دیگران که مرموز عستیممم خب :))))

سپیده مشهدی 1394/04/06 ساعت 15:47

مگی تازه میخواستم یه چیزی دیگه بگم به جای جمله اخر...

آخ حال میکنم...یه چیزی من میدونم بقیه نمیدونن

باید از دامادمون بپرسم ...ولی فک میکنم داشته باشیم

بپرس از دامادتون :دی

من یه توضیح اجمالی به عمو دادم :دی چون پرسیدن
ولی بقیه نمی دونن ما چرا فامیلیم ؟

+ سلام برسون به همگی
+ یعنی دیگه چیییی می خواستی بگی جای اون جمله تو روحت ینی :)))

asmani 1394/04/06 ساعت 15:34 http://asmani1111.blogsky.com/

سلام بانو به نوبه خودم از بابا علیرضا تشکر میکنم

سلام آقا... بابا علیرضا خواهش می کنه
بابا علیرضای من عینکیه

سپیده مشهدی 1394/04/06 ساعت 15:19

چه خوب
عشق زندگیم....سحری من , وقتی میاد ایران نمیتونه شیر بخوره...و تا اخر عمر پر از برکت و طولانیش, باید قرص بخوره...واسه همین جریانی که شما هم دچارش هستین...خوشحالم که ایران هم شیر با این نوع فاکتور تولید میکنه

مگ مگ جان...مشهد هم میشه تهیه کرد؟یا هنوز رشت فقط؟

مرسی بابااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااادیگه فامیل ماست دیگه

تو روحت بخاطر جمله آخرت :)))

جدی سحر شمام این مشکل رو داره طفلی ؟! ببین پیش تر از این برای شخص خودم یه شیری رو تهیه نموده بودند :دی کم لاکتوز بود اونم ولی نه به این حدت :دی
این که الان تولید میشه عالیه اتفاقا فکر نکنم پگاه گیلان هم باشه ... برم از یخچال ببینم بهت میگم. الان حال ندارم پله ها رو برم پایین :-*

+ باید احتمالا فرمولش محفوظ باشه و همین رو ارسال کنن به شهرای دیگه...
+ یه فروشگاه سلامت پگاه دارین اونجا شمام نه؟

سیمای 1394/04/06 ساعت 14:46

منم اینجوری شده بودم مگ
ولی الان دو ساله که میتونم بخورم وخیلی خوشحالم
آخه عاشق شیرم

عجب:)

معمولا واسه خودش خوب نمیشه ولی خوشحالم که رفع شده .
شیر خوردن خیلی با کلاسه :دی
کاش زود افطار شه

بهسا 1394/04/06 ساعت 13:42

مگی؟
دخترم؟
why don't u answer me?

اوف !
خودم می کالم . باوشه ؟!
کمی دیگر

سپیده 1394/04/06 ساعت 13:36

عزیزم معده جناب انزیم تجزیه کننده لاکتوز رو نداره واین باعث میشه تشنه شی اب بخوری و دلدرد بگیری
درضمن بپا اینروزا امار تب مالت بالا رفته ها پاکتی ک هیچ ولی خام رو بجوشانید جانم

بله! اونایی که حرف پالم رو انداختن دهن ملت بیان جمع کنن حالا ... ملت می رن شیر از دامدار می گیرن . فکر می کنن شیر سالمه غافل از اینکه اون شیر کلی عملیات باید روش انجام شه.
بله بله آنزیم هضم لاکتوز نداره معده م و تخصصیش رو هم می دونم اتفاقا .ممنون از توضیحات خیلی خوبت

شیر دوست دارم! همین
پ.ن: آخه باری یه پست شیرآلود توقع چه کامنتی داری؟

من همیشه فکر می کردم شیرخورها خیلی با کلاسند . چرا من مفلوک نمی تونم چیز به این با کلاسی بخورم؟!

+ توقع دارم ببینی نویسنده ی پست پیش کیه:| عکس توسط چوپان گرفته شده و پست توسط ایشون نوشته شده. گویا جایی رو میشناسه که خوب باشه.پایه ای بفرستم براتون؟

Bluish 1394/04/06 ساعت 04:30 http://bluish.blogsky.com

چرا نمی‌تونستی مگهان؟
چه خوب که حس خوب داری :)
سلام راستی!

:)
معده م به لاکتوز موجود در شیر واکنش شدید نشون میداد و فکر می کردم دوست ندارم.

علیک سلام راستی گل

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد