مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

خوشمزه های تبریزی !



یکی از غذاهایی که واقعاً فقط تو تبریز باید خورده شه کباب بناب هست . چیزی که تو رشت و تهران بهت میدن آشغالی بیش نیست ! ولی تو تبریز نخوردنش اصلاً جایز نیست ؛ )

تو تبریزم باید بدونی کجا می خوریش ... من شانس خوردن کباب بناب رو تو 10 تا رستوران اقلاً داشتم ! که می تونم بگم بهترینش رو تو خیابون شهناز خوردم که یکی از ارزون ترین رستوران هاست !تجربه های دیگه م همش تو رستوران های خیلی بهتر بود. ولی اگه می خواین یه بناب چرب واقعی بخورین خیابون شهناز ... کبابی حاج علی بابا رو امتحان کنید ؛ )که نزدیکی بازار سنتی تربیت هم هست 5 دقیقه پیاده برید می رسید به این کبابی ها از هر کسی هم بپرسید نشونتون میدن !

روزی که قصد دارید برید بازار سنتی رو ببینید می تونید ناهارتون رو اونجا میل کنید یا اینکه ... !

یه گزینه دیگه هم دارید اونم رستوران شهریار هست که درست سر خیابون بازار تربیت (سنتی) هست .که قبلاً حموم بوده(حمام نوبر) و الان تغییر کاربری داده ، بازدید برای عموم آزاد هست حتی اگه نخواید چیزی میل کنید . می تونید یه نگاهی به داخلش بندازید یا اصلاً بشینید چای و باقلوا بخورید که خالی از لطف نیست . چای لاهیجانم می دن تازه ! باقلواهاشم همیشه خیلی خوش طعم و با کیفیته !


بنده اهل کوفته و دلمه تبریزی نیستم آنچنان ... دلمه ها و کوفته های مادربزرگم خیلی خوشمزه تر ایناس...خیلی ها... ولی خب اینم طعم دلمه های اصیل ترک رو داره پس چشیدنش بد نیست : )

یک ترشی انگور خیلی با مزه ای هم داره که خیلی دوسش دارم ! عکس واضح نیست شرمنده : (

و البته یه نوع آش که من هیچ جای دیگه نخوردم اسمشم متاسفانه نمی دونم ... آش آبکی و خیلی عجیبی بود برام طعم اسفناجم می داد یه کم ! من سوپ این رستوران رو به آشش ترجیح میدم اما خیلی ها آششم دوس دارن برای امتحان که اصلاً بد نبود : ) در مجموع کیفیت متوسط رو به خوبی داره همه ی غذاهاش ولی خب اگه به انتخاب خودم باشه هیچ وقت نمیرم ! من هربار اینجا رفتم مهمون کسی بودم ... مهمون دوستای بابا که هر بار شرمندمون می کنن.

لطفاً تشریف بیارید ادامه ...

 

 و کبابش که بدی نیست ... ولی برای یک رشتی که کبابش خیلی طعم دار تر و متفاوته این کباب حرفی برای گفتن نداره :)

) بنده کباب و مخلفات گیلانی رو بیشتر می پسندم : ) خصوصاً که واسه یه رشتی برنج حرف اول رو میزنه و شهرای دیگه برنج با کیفیتی که ما مطلوبمونه خیلی کم هست :دی ! 

در آخر توصیه می کنم اگه بعد از ناهارتون میل به چای و باقلوا نداشتید به عنوان دسر!!! تشریف ببرید و یک بستنی سنتی دست ساز تبریزی میل کنید که اینو نمونه ش رو جای دیگه من نخوردم !

توش پر هست از گردوهای تکه ای و شکلات !!! کاااملاً سنتی هم درست می شه... اسم مغازه هم هست بستنی ممتاز اصل :دی :)))

نظرات 21 + ارسال نظر
محمد 1396/08/14 ساعت 00:57

اگه فرصتش پیش بیاد حتما از تجارب شما استفاده خواهیم کرد‌..و حتی احیانا از تجربه به روز شده تری:))

آم
نه تقدیر جورى رقم خورد که نمى دونم دیگه کى برم تبریز
٢ ساله ندیدیم همو و دلمون هم براى تنگ شده
شاید فرصتى دیگر:) ؛)

خیلی حس خوبی پیدا کردم از خوندن این پست...کباب بناب باید توی خود بناب خورد(شهری نزدیک مراغه)...اصلا قابل مقایسه نیس با جاهای دیگه.
تمام رستورانیی که اسم بردین رو از نزدیک میشناسم...از خوندن تک تک توصیفاتتون لذت بردم.عالی بود.مخصوصا اون قسمت بستنیش

چقدر خوب که یه آشنا به تبریز اینجاست ^-^
منم باید برم بناب یه باری...ایشالا یه باری میرم.
جالب بود که می شناسین..بام تبریزم رفتین؟ ایپک اغلو؟ اونجا هم باید معرفی می کردم :دی
اگه بستنی خوردین حسابی یادم کنین لطفا

دخترک 1394/12/04 ساعت 02:00

من همیشه از للذیذ سنتر میخرم از اون پیرمرد مهربونه
خیلی فوق العادس

نه نه لذیذ نه!
لذت سنتر بانو :)
اون آقا تپلیه:)) من لذیذم خوردما تقریبا از همه جایی خوردم یعنی!

دخترک 1394/12/02 ساعت 15:50

من دانشجو تبریزم. میشه آدرس اون بستنی فروشی رو هم بگی؟

چه حس خوبی:) بله که میشه... اسمش بستنی ممتاز باید باشه، رو به روی ورودی تربیت هست.
نمی دونم چجوری باید آدرس بدم اما برید اونجا به هرکسی بگید نشونتون میده:)
حالا که دانشجوی تبریزی اگه رفتی ولیعصر برو اون کافه خوشگله که الان اسمش از ذهنم پریده
و اگه رفتی ولیعصر باقلوای کادایف بخر از لذت سنتر، تاکید می کنم فقط و فقط از اول خیابون سنگ فرش لذت سنتر بخر و نه هیچ کدوم از شیرینی فروشی های دیگه و حسابی یادم کن لطفا ؛)

خانـمی من بلاخره نفهـمیدم شما کجایی هستی
من که تـبریزم ولی هویتت رو متوجه نشدم
میشه توضیح بدی؟
منظورت از رستوران تو شهناز کدومه؟

من رشتی هستم :)
من تبریز زیاد میرم و میام ! ولی به معنای ترک بودنم نیست؛)
اوممم... اون بناب کبابی های کثیف هستناااا
حاج علی بابا ، کندو اوناااا :دی

سیندی 1393/12/04 ساعت 02:09

خدا بگم چیکارت نکنه دو نصفه شبه از گشتگی دارممیمیرم تو عکس کباب گذاشتی؟؟؟واااای مردم از گرسنگی

سیندی !
تو هم بیداری کههه :-))) بخدا خودمم هوس کباااب کردم ! من که کباب خورم نیستم آنچنان حالااا:))

آویشن 1393/12/03 ساعت 23:44 http://dittany.blogsky.com

خیلی دوست دارم ولی متاسفانه فعلا کار خواهرم یه جوریه وقت نمیشه.
تو اینقدر خوش سفری آدم دلش میخواد با تو بره.مخصوصا که همه جا رو هم خوب بلدیمن به چشم تور لیدر میبینمت الان

الهی ...
واقعاً مرخصی گرفتن تو هر کاری سخته !
مهربون مگه باهام بودی که بدونی خوش سفرم ؛ ) ؟
راستی آویش ... آمادگی خودم رو برای رویارویی با شما اعلام میدارم
باور می کنی الان چند تااا از دوستام می خوان من ببرمشون تبریز؟!
اولیش پرند که واااقعا دوس داره و نمی دونم چی کار کنمش

عمو سیبیلو 1393/12/03 ساعت 17:42

و با دیدن این پست عمو سیبیلو جان به جان تسلیم کرد ... مراسم آن مرحوم فردا از دم درب وبلاگ ایشان صورت خواهد گرفت. وسایل ایاب و ذهاب موجود است.
از طرف خانواده های افروز اینا، سپیده مشهدی اینا، هدی اینا

خداااا نکنه عموی بی نظیر وبلاگستان طوریشون بشه ؛ ) حتی به شوخیش ...
عمووو باید ببرمتون تبریز گویا اینجوری نمیشه :دی
1 روزش رو مهمون من باشید کلا همه جوره کاش میشدااا

خوشمزه خانه ی مگی
به به چه عکسایی [آیکون لب و لوچه آویزووون]

باید حتما یه سفر برم تبریز

حتماً برووو مطمئنم سفر خوبی خواهی داشت

بهسا 1393/12/03 ساعت 09:27

عالی بود مگی
من همینجا کباب بناب شهنازو تایید می کنم چون برا ما که عادت ب بناب خوری نداریم بعضی جاهها بوی چربی گوشتش زیاده ولی بناب شهناز عالیه.
در مورد کوفته تبریزی باهات موافقم که کوفته تبریزی اصل و خوشمزه رو باید خونگی بخوری نه تو رستورانا
راجع به این بستنی هم من یه خاطره ای دارم که نگم بهتره:چشمک
باقلوا بیسته نمرش بدون شرح!:
اینجوری نشد مگی باید یه برنامه بریزم باهم بریم سفر مگی خوش سفر!

خوشحالم که تایید می کنی :دی از اونجاییکه که با تجربه ای شما هممم :دی
منم خاطره بددددد دارم از این بستنی :-))))) نگوووووو یادم نیار ! از همین مغازه بود یا بغلیش :دی ؟
وااای فککک کن چه هیجان انگیز سفر با دوست وبلاگی :دی

عااااااالی بود مگی
مرسییییییییییییییی
خیلی دوست دارم برم تبریز
ولی فقط یه بار سر راه ورزقان ،
تو اون شرایط ، از کنار شهرش رد شدم ..
جاده ش که فوق العاده س

عزیزمممم دخترررر نیکوکاااارم ...تو باااید بری چون به نظرم از همه چیززز می تونی لذت ببری
حالا پست مراکز خرید و اینا مونده

آویشن 1393/12/03 ساعت 04:17 http://dittany.blogsky.com

پست خیلی خوشمزه ای بود.قربون دستت :-*
میگم با این اطلاعاتی که تو دادی لازم شد حتما یه سر بزنیم تبریز.واسه خریدم نشده واسه این غذاها حتما میرم.
1%فکر نکنی من شکموو هستم.اصلا :-D :-D

ببین !!!
اگه شکمو نباشی یعنی گیلانی نیستی : ))
حتماً برنامه بذار برو

زردالو 1393/12/03 ساعت 01:58

فک کنم این کباب بنابی که میگی رو من رفتم. واای دلم تبریز خواست و غذاهای ترکی. تبریزو خیلی دوست دارم. شهر بی نظیریه.

و من نیز دوست می دارم تبریز درشت را :دی
احتمالاً درسته و همونجا رفتی ؛ )

نصفه شبی گشنم شد با این پستت مگی، خدا چکارت نکنه بلا ،هم دلم برای رشت پر کشید هم دلم خواست برم تبریز ^ـ^

عزیزممم !
من بسیووور شرمنده ام ! شما تشریف بیارین رشت کلی جاهای خوشمزه براتون دارم که معرفی کنم ...

pari 1393/12/02 ساعت 23:39

وای پیچ!!!ده نمه گفتن!
بهترین رستورانی که توو عمرم رفتم پیچ بود!
هم غذاش هم فضاش!!!

شعر گفتی هااا:-)))
هم غذاش هم فضاااش :)))

آره منم دوسش داشتم . حالا نه که بهترین باشه ولی خیییلی خوبه دیگه :دی
رازقی رفتی ؟! اگه نع حتماً برو صرفاً بخاطر سالاد کاهو مخصوصش

غریبه 1393/12/02 ساعت 21:25

من ادرس خیلی جاها رو باید ازت بگیرم مگی خانم
به نظر آدم خوش سفری باشین غذاهایی هم که انتخاب می کنی که اصلاً شک ندارم عالین
چون خودتم دستی در آشپزی داری

سر هر چیزیییی مشکوک باشم و ار خودم مطمئن نباشم سر خوش سفر بودنم گوش شیطوووون کر عااالیم : )) عالی !!!
فول او انرجی و پایه واسه کمپ زنی حتی و تو بهترین هتل ها حتی و همه جوره دیگه!
اما خونواده مثل من راحت نمی گیرن متاسفانه ! غذا هم تااا بخواین تو تبریز خوردم و میدونم کجاها چیا دارن

سپیده مشهدی 1393/12/02 ساعت 21:16

اخ جون پست عکس داررررررررررررررررر
به جدم اگر در یک دستم گرین کارت ودر دست دیگرم کباب بناب باشد
کباب بناب راانتخاب میکنم

آخ جووووووون سپیده مشهدی خودمممم
دیووونه ای مگه :-))) ؟!
کباب بناب خیابون شهنااااز فقططط

زری 1393/12/02 ساعت 18:51 http://zary-tanasob.blogfa.com

سلام مگهان جون خوبی عزیزم
چه پست عالی !! کیف کردم
تبریز رو خیلی دوست دارم زمانی که 5 ساله بودم بمدت یکسال اونجا بودیم مردمان بسیار خوبی داره
ممنون از این پستت

به به ... سلام زری خانم : )
چقدر جالب پس اونجا ساکن بودین حتماً یه بار تشریف ببرین ...
یکی دو پست دیگه هم از تبریز بنویسم تمومه . دوستان اسم مراکز خرید و می خواستن . تا جایی که می دونم و تجربه دارم براتون میگم ؛ )

pari 1393/12/02 ساعت 18:30

آدم امره حرف زنه اوو کباب

پری خدااا شاهده به پیچه کباب و امی رشته کبابان فانرسه

asmani 1393/12/02 ساعت 18:22 http://asmani1111.blogsky.com/

سلام مگی بانو آفرین این پستت نمرش بیست بود هم سیاحت بود هم زیارت توضیحاتتون بسیار خوب و عالی بود مخصوصا که آدرس هم میدادید و عکس هم که طبق سنت همیشگیتون ضمیمه نوشته داشتید

سلام بابا علیرضا : )
ممنونم لطف دارین شما مثل همیشههه ...
ایشالا خواستین تشریف ببرین دقیق تر بگین آدرس میدم و هر کمکی بخواین انجام میدم ؛ )

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد