مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

آغاز محرم و پایان روزه های قضا

امروز قرار بود برم جایی که دیدم روزه م و برنامه رو تغییر دادم. یه سوالی که برای خیلی ها پیش میاد اینه که من چرا انقدر پایبند به گرفتن روزه های مستحب هستم. حتی دوست محجبه م این رو از من می پرسه، باید به عرضتون برسونم من روزه های قضا دارم و شما هم احتمالا دارید، قضای روزه های رمضان رو بهتره هرچه زودتر بگیریم. چون واجبه و نه مستحب... نمی خوام بگم من خوبم و روزه نگیرها بد، ولی اگر معتقد به نماز و روزه ایم باید به احکام توجه داشته باشیم و اینکه خدا بزرگه! خودش گفته آزادی 7 روز بخوری و... اصلا درست و پذیرفته نیست، چون بعدش هم به ادای روزه ها اشاره داشته، خلاصه این همه صغری کبری چیدم که بگم امروزم روزه ام و از روزه های واجبم کم میشه، آخیششش...


+ اگر زنده باشم می خوام یکی دیگه هم بگیرم و روزه قضاهام رو تموم کنم، که بعد تر بتونم برای پسر عمه جان روزه ی مستحبی بگیرم تو روزهای خوب

+ اینکه من اخلاق بدی دارم، حجابم کامل نیست و ... هیچ کدوم مغایرتی با روزه گرفتنم نداره، باید اونا رو بهتر کنم نه اینکه روزه مستحب و واجب نگیرم(در جواب یکی از دوستان که برای پست روزه دارانه ی ماه پیشم گذاشته بودن)

نظرات 6 + ارسال نظر
x 1395/07/22 ساعت 22:57 http://malakiti.blogsky.com

وای خدا :(
دو ساله خیلی روزه قضا دارم
همش میگم بذارم زمستون بگیرم ٬ یادم میره !!!

ای بابا...
یه ایمیل بده دو تایی هماهنگ شیم روزه بگیریم خیلی هم خوبه! هوم؟

delaram 1395/07/12 ساعت 18:48

Hartor dos Dari benevis dokhmal

Blog toe

گربونت مامانچه

وااای چقدر خندیدم از گلسار :)))))
مثل شمال که میرن لب هر ساحلی وای میسن میزنن متل قو :)))
من عاشق روستاهای شمالی ام بیشتر ...

دقیقااااا =)))))))
خیلی بامزه ست این جریان:دی
چندین عکس گذاشته از گلسار که ببینی پرپر میشی اصلا:دی

ارغوان 1395/07/12 ساعت 16:15

دقیقاً.
آفرین به تو و این طرز فکر درست.
یه ماجرا یادم افتاد.
ان شاءالله مى نویسمش.
قبول باشه ازت.

ممنونم ارغوان عزیزم
منتظرم که بیام بخونم خاطره ی قشنگتو :)

هانی 1395/07/12 ساعت 15:08 http://www.hanihastam.blog.ir

قبول باشه :)

سانسوریات: لطفن بی حجابا و بداخلاقا نیان تو عرش من. مرسی اه

:))))))))
خیلی خندیدم.

مروئه 1395/07/12 ساعت 15:06

راستش منم خیلی حجاب کاملی ندارم .ولی از زمانیکه یادم میاد نماز و روزه بهم واجب شده تا الان به جرات و جسارت میگم که یه روزه واجب که نگرفته باشم و مونده باشه ندارم.نماز هم تا جاییکه ممکن باشه اول وقت میخونم اگر نشه و قضا بشه حتما تا جاییکه ممکنه سریع به جا میارم با نماز نوبت بعد .
الان هم باید روزهای قرضمو بگیرم که ان شالله بتونم اگر زنده بودم رجب و شعبان روزه مستحبی بگیرم البته قبل از اون هم روزهای دیگه که مستحبی باشه میگیرم

خیلی هم عالیه خوشا به سعادتت دخترم
خیلی خوبه شروع کن کم کم خودتو آماده کن که روزها به سمت هرچه کوتاه تر شدنن؛)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد