مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

عقربه ها وامیستن و وقت عاشق شدن میشه:)*

هرچقدر بگم که امروز چقدر خوب شروع شد باورتون نمیشه، با دریافت ایمیل از باران، کامنت از دوستم چوپان، و بعد تر اس ام اس بازی های صبحگاهانه با چوپان... صبح از جام پاشدم چادر گلدارمو سرم کردم و رفتم حیاط نون بربری داغ رو از آقای واو تحویل گرفتم، اومدم بالا بابا دیدم و شوکه شد و خندید، گفتم شما برو دوش صبحگاهیتو بگیر من چای دم می کنم؛) تو خونه ی ما چای دم کردن و چیدن صبحونه وظیفه ی باباست. برای تک تک اعضای خونواده به ترتیب چای ریختم، اینجوریه که اول مامانم میره،بعد خواهرم، بعد برادرم، بعدتر بابام... تو آشپزخونه بودم و صدای پای هرکی می اومد زود یه چای دیگه میریختم. خلاصه همه رو شگفت زده کردم، ای کاش تنبلی نکنم و هر روز صبح زود بیدار شم. روزایی که صبح بیدارم خیلی سرحال تر و پر انرژی ترم!


+ پارسال دکتر هادی(خواننده وبلاگم) یادم داده بودن چجوری نماز شب بخونم،ساده ترین روشش رو گفته بودن و من هی پشت گوش مینداختم، اصلا فکر می کردم تا وقتی نماز صبح قضا دارم نباید به فکر نماز مستحبی باشم که اخیرا فهمیدم این باور غلطیه همین که سعی کنم قضاهامو ادا کنم کافیه، خلاصه برای اولین بار دیشب نماز شب خوندم،الان که فک می کنم انگار پارسالم یه باری خونده بودم. خلاصه حس بعدش اینقدر عالی بود که دلم خواست بهتون بگم اگر یه روزی بیخوابی به سرتون زد، یا اگه دوس داشتین حالتون خوب شه یه نماز دو رکعتی و یه نماز یه رکعتی بخونید و معجزه ش رو ببینید؛)

+ سرچ کنید ساده ترین روش نمازشب رو کیفیتش رو ببینید:)

+ عنوان از آهنگ در حال پخشه رادیو پیام... آهنگ دوستت دارم. مانی رهنما

نظرات 28 + ارسال نظر
Meredith 1394/10/24 ساعت 09:32 http://dr-coffe.blogsky.com

امتحان میکنم ببینم نماز شب چه جوریه...امیدوارم آسون باشه تا بشه انجامش داد :)

عین نماز صبح 2 رکعتی بخون و بعد یکی یه رکعتی که اینجا قنوت داره و میتونی استغفار کنی و یا چیزی رو طلب کنی

خوش به حال اون موقعت بانو

هوم:)

باران 1394/10/24 ساعت 03:18

تازه یه فیلم تو شبکه یک من امشب دیدم به اسم پشت بام تهران :)
بازیگراش هم یکشون آقای فراهانی و کامبیز دیرباز (اگر اشتباه نکنم )بود بقیه رو به اسم نمیشناسم :)

از وقتی من گیر این بام تهران شدم همه چی ربط پیدا می کنه بهش چرااا:/؟
جالبه دیشب قبل پاک کردن تلگرامم یه عکس برام اومد نوشته بود تهران بزرگ زیر پای ماست و عکس از بام تهران گرفته شده بود:|||||

موسیو صادکا 1394/10/23 ساعت 23:32

چقد خوبی تو که از ته دل خوشحال میشی :)
خب دل من مث شما پاک نیست که اینقد دعاش گیرا باشه ولی خب :
خدایا این مگی ما عادت داره صبحا نون گرم بخوره، یدونه آقای خوشتیپ ترجیحا خوش پوش و احیانا مارک پوش مذهبی رو بزار سر مسیر زندگیش که - صبحا همیشه به عشق آبجی مگی بپره دوتا نون سنگک بگیره - خب با یه تیر دو نشون زدم، مسئله نون گرم صبحانه هم حل شد ...
خدایا مگی ما یروزه که پاک پاکه ولی خب با دوری از تلگرام احساس تنهایی مفرط کرده امشب، من حبل الورید تر باش براش، باش؟
نزار احساس تنهایی کنه...
و دست آخر اینکه عنوان درسهاش رو نمیدونم، ولی خب همه رو بیست بگیره، مخصوصا نهاد های مالی ...
و اون درس -ارایه ای - که مگی داد رو استاد بخاطر داشته باشه و تاثیر بده تو نمرش ...
دیگه چی، آها باهوش احمقش مگی رو ببره بام طهرون ...
دیگه چی تو ذهنم نیس، جز برآورده شدن تموم آرزوهای خوب دلش :)

تو این حال بدم نمی دونم چجوری بگم لبخند نشوندی روی لبام، برای آینده م دعا نکن
برام دعا کن که خودم رو پیدا کنم و از این مخمصه در بیام.
ازت ممنونم...
اون باهوش احمق باید ببرتم، این یه باااایده...یه باید...

موسیو صادکا 1394/10/23 ساعت 23:07

به به، خوشحالم که امروز رو خوب شروع کردی ...
شاید با این خبر امروز هم خوب تموم شه واست :
گفتم امروز دو امتحان دارم، یکیشون علم و النفس وحشتناک سخت که کسی زیر دست این استاد تابحال 16 به بالا نگرفته و دومی دفاع مقدس زیر دست سردار ک****راد؟
خب داداش کوچیکت هر دو رو بیست گرفت!

وای صابر پسرک! خیلی سورپرایز شدم، تا حد حلقه زدن اشک در چشم...
خیلی کیف کردم خیلی خیلی خیلی...
ممنونم که شبم رو نیز ساختی

+ شمام دعام کن، خب؟

خوشا بحالتون
قبول باشه
من یکبار فقط نماز شب خوندم، توی روضه ی رضوان

اینی که من خوندم نیمچه نماز بود:) تازه! اگررر اگر اگر قبول باشه

محمد حسین 1394/10/23 ساعت 21:21

سلام علیکم

رسول خدا ص: همانا از سوى پروردگار شما در طول عمرتان نسیم هایى مى وزد پس خود را در معرض آنها قرار دهید باشد که نسیمى از آن نفحات به شما بوزد و زان پس هرگز به شقاوت نیفتید .

التماس دعا

-------------
مطالعه لینک زیر پیشنهاد میشود:
http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=23317


قسمت هایی از لینک:
سلامت جسم :
..........
بنابراین یکی از عواملی که سبب تندرستی انسان شده و او را شاداب و بانشاط می‌کند و روحیه‌ی کار و تحصیل به انسان می‌دهد، نماز شب است.

گشایش رزق
اثر دیگری که برای نافله‌ی شب در روایات آمده «زیادة الرّزق» است؛ یعنی روزی را زیاد می‌کند. یعنی کسی که اهل نافله‌ی شب شد، مشکلات مادی او کاهش می‌یابد. این روایت در کتاب محاسن جلد اوّل صفحه‌ی ۱۲۵ از امام صادق علیه‌السلام آمده که فرمودند:

-----------------
پاک شدن گناهان
یکی دیگر از آثار نماز شب پاکی روح از آلودگی گناه می‌باشد. در جلد سوم کافی صفحه ۲۶۶ در ذیل آیه‌ی شریفه‌ی «إِنَّ الْحَسَنَاتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَاتِ»(سوره‌ی هود، آیه‌ی ۱۱۴) حضرت می‌فرمایند :«صلوة المؤمن باللّیل تذهب بما عمل من ذنبٍ بالنّهار»؛ یعنی انسانی که سحرخیز باشد و نماز شب بخواند، آن گناهانی که در روز انجام داده پاک می‌شود.

و.........
-----------------------------
التماس دعا

سلام
آخ اون پاک شدن گناهان اگه واقعا بشه من چقدر مدیون خدام میشم...
خیلی مچکرم جناب
هم چنین

فروردینی 1394/10/23 ساعت 18:24

قبول باشه ازت.
یاد من هم باش دفعه بعد.
چقدر پدرت خوشحال شد از دیدن این همه نشاط و سرزندگی صبحگاهیت، باید مادر بشی تا بفهمی!

ممنونم چشم انشالله شما نمازهات درست تره؛)شمام منو دعا کن
بابام عاشق اینه که من بیدار باشم صبحا، خیلی هیجان زده میشه، اونقدری که من نمی تونم بیان کنم واقعا دلیلشم درک نمی کنم

مرا میشناسی 1394/10/23 ساعت 17:03

یک بانوی مدرن امروزی و مومن حقیقتا جذابه
یک دختر متعادل که در خانواده متمولی بزرگ شده و روزی همسر آرامی خواهد شد

میشه بهم لطفا بگید این اسم رو به چه دلیل انتخاب کردید؟
من شما رو میشناسم؟! یا این نام همینجوری بی دلیل انتخاب شده و برای دیگرانم با این اسم کامنت میذارین؟!
خانواده ی ما یه خونواده ی از هر نظر متوسط و معمولیه، اعتقادی، اوضاع مالی و همه چیز...

+ برای جمله ی آخرتون باید بگم امیدوارم.فقط همین

بریدا 1394/10/23 ساعت 15:46

نمیدونم اگه جواب بده خوبه
جو گیر شدم نماز شب بخونم :))

:)
خیلی خوبه... من فقط خوندم برای آمرزش گناهام و فعلا هربار بتونم بخونم به همین نیت خواهد بود؛)

https://www.song365.mobi/artist/meghan-trainor-41889.html
میشناسی این خواننده امریکایی رو که هم اسم شماست؟

بله این خانوم دو سااال از بنده کوچولوترن فکر می کنم؛)
ممنون رفتم و یکی از آهنگاشو دانلود کردم! چه معنی داره مگهان باشی و آهنگ از مگهان تو گوشیت نداشته باشی!!!

بریدا 1394/10/23 ساعت 15:36

تعصبی برخورد میکنیــــــــــــــم :)))

فکر کنم اکثر کردها روله دارن، نه:/؟ می دونم هم تو زبان کردی هست و هم لری
شاید بنده اشتباه می نمایم!

بریدا 1394/10/23 ساعت 15:32

روله فقططططططططط مال ماست ؛)))

؛) عجبا... پس هم وطنید!

بریدا 1394/10/23 ساعت 15:21

باران شما اهل کجایی؟
روله گفتنت به زبون ماست:)
ببخشید چون آدرس نداشت اینجا نوشتم :دیییییی

؛) خواهش می کنم...راحت باشیدفکر می کنم اونجایی که هستید نیستن! ولی خب روله شون مثل شماست...هاها

مریم 1394/10/23 ساعت 14:56

راستی منو تو خونه ممول صدا میکنن از این به بعد خواستم کامنت بذارم تو پرانتز مینویسم ممول که بدونی کدوم مریمم،از وبلاگتون خوشم اومده ،فرصت کنم باز میام میخونم

خیلی ممنونم واسه حس خوبی که بهم دادین:)
خوشحال میشم اگر بیاید، اگر نیاید هم برای خوب بودنتون دعا می کنم:)

مریم 1394/10/23 ساعت 14:52

مگهان عزیز سرچ کردم"چجوری نماز شب بخونم" و وبلاگ شما رو پیدا کردم
ممنون از دعات،میگن خدا به حضرت موسی فرمود از زبانی دعاکن که باهاش گناه نکردی،گفت یعنی چی?خدا فرمود از زبان دیگران،امیدوارم دعای من برای شما(اگر قابل باشم)و دعای شمابرای من مستجاب بشه،من که دیگه دارم زیر بار مشکلات له میشم
شاد و پیروز باشی دوست نادیده من

خیلی جالب بود، اصلا دلم یجوریش شد که کسی برای خوندن نماز شب تو گوگل سرچ کرده و به من و وبلاگم رسیده، به فال نیک می گیرم این اتفاق خوش رو، اگر ممکن بود یادم بیفت و از خدام بخواه گناهام رو ببخشه:)

جلبک خاتون 1394/10/23 ساعت 14:32

اللهم اغفر الذنوب الجلبک الخاتون الاقیانوسیه.. :)))

و المگهان الانگشتریه الجمیله...

هوم؟ :))

دبیرستان که بودم ذکر ها که یادم میرفتن واسه خدا از خودم جمله میساختم...حاج اقای مسجد محله خالم اینا میگفت دختر این چه کاااااریهههه؟؟؟؟
:))

هاها؛)
چه بامزه... من هیچ وقت ذکر نساختم و معمولا فارسی دعا می کنم. حتی دیده شده فارسی ذکر بگم:/ در دوران نوجوانی
الان برگشتم به ریشه ی اسلامیم و عربیم البته
بیشترین ذکری هم قراره بگم استغفاره

Orthodontic tooth girl:) 1394/10/23 ساعت 13:30

سلااام مگ
قابل نداره ، صاحابش برای کامنت گذاشتن لازم داره
نه متاسفانه:)

سلام خانم
مچکرم از روشن شدنتون:) حس خوبمان بهتر گردید!

Orthodontic tooth girl:) 1394/10/23 ساعت 13:18

منم شادم
گفتم اعلام حضور کنم که منم تو وبت حضور دارم

سلااام شاد:دی
من عاشق اسمتون شدم اصلا!
وبلاگ نداری گرل؟

قبول باشه نمازت عزیزم. میدونم مومن نیستم ولی چقدر خوب میشه اگر اسم منوهم توی قنوتت بیاری.
نماز شب خیلی خوبه گرچه من فکر نمی کردم بشه انقدر کوتاه خوندش و همیشه 8 رکعت قبلشو هم می خوندم. خیلی وقته این نمازو نخوندم. بانی خیر شدی یادم اومد که بخونمش انشالا اگر بتونم و بیدار بشم.
این آهنگ رو من خیلی دوست دارم واقعا زیبا خونده مانی رهنما

من خودمم مومن نیستم، به تعبیر و تعریف عموم
مومن کسیست که به خدا ایمان داره همین.
ولی من 11 رکعتی نخوندم عزیزم، تو قنوتمم دعای خیر برای جمیع مسلمین جهان! کردم، یه همچین کلی دعا بکنی هستم من:دی
وای بهسای هم سلیقه؛) وای بهسای خیلی مومن! اینکه می خوندی عالیه... خوشبحالت من تا به امروز اصلا احساس نیازم نکرده بودم به خوندنش

باران 1394/10/23 ساعت 13:08

2:
مگه دیشب خوابیدی که صبح بیدار شدی؟:دی
( تو که همش بیدار بودی روله :دییی )

3:
آخ آخ گفتی نان بربری دلمو کباب کردی :دییی
یاد نون بربری مشهد بخیر ...
نون بربری فقط نون بربری سنتی خوشمزه است :)


4:
آقای واو ؟
هر چی فکر کردم اسم ایشون چیه فقط فقط اسم آقا وحید اومد جلوی چشمم :دیییییی
چون از اسامی آقایون که بنام واو باشه وحید بنظرم فقط باید باشه.
پس شما هم براتون اول صبحی نون میارن چه حس خوبیه ؟:)
ما بچه که بودیم این حس رو تجربه کردیم :))

بهت استراحت میدم 5-6بعدا میگم
فعلا همینا کافی برای جواب دادن ؛ ))
پیش پیش خدا صبرت بده در پاسخ دهی به کامنتای من :))

2. بلی اندکی خسبیدم و بعدش بی خواب شدمی؛)
3.نونهای تبریز...تبریز...تبریز... اصلا نون فقط نون ترکهااا
4. نه وحید نیست جانم؛) این بنده خدا از 4 5 سالگی من تا حالا قطع نکرده نون خریدنهاشو الهی از دنیا و آخرت خیرررر ببینه که نون آور خونه ی ماست:))
من اگه روزی برم خونه ی خودم دق! می کنم، چون عادت به خوردن نون تازه دارم و نباشه صبحونه نمی خورم:| :دی

بابا چیه مگه کامنتات؛)؟

باران 1394/10/23 ساعت 12:59

سلام :)
1)
نتیجه گیری از خط اول پست تون :
نتیجه میگیریم همیشه با باران و چوپان بانو، صبح ها از خواب بیدار شو:دیییی
( البته اگر اونا خواب نبودن :دیییی )
امضاء : یک عدد باران اور بارون خود شیفته :دیییی

ممنون :*

سلام خودشیفته، خسته نباشی خودشیفته، رحمت بباری همیشه خودشیفته:| :دی

مریم 1394/10/23 ساعت 12:39

سلام مگهان عزیز
سرچ کردم نماز شب و دونه دونه نتایج سرچو خوندم تا رسیدم به اینجا،با خوندن. متنت گریه کردم اما یواشکی،دور و برم شلوغه نمیتونم راحت گریه کنم،لطفا توی حال خوب و حس قشنگت منم دعا کن،امیدوارم خدا صدای منو از زبان تو بشنوه و کمکم کنه،روزای سختی رو میگذرونم وخودم الان شرایط نماز ندارم باید صبرکنم سه چهار روز دیگه اما انقدر حالم بد بود که گفتم سرچ کنم فعلانماز شبو یادبگیرم تا بعد که شرایط خوندنش باشه،
برات دنیا دنیا سعادت آرزو دارم دو

سلام مریمی که نمی دونم کدوم مریمی بس که این نام خوشگل فراوانه در وبلاگستان ؛)
یعنی شما با سرچ نماز شب به اینجا رسیدین یا از قبل اینجا رو می خوندین؟ اینو بهم میگین لطفا؟ ؛)
از ته دلم دعا می کنم ضمن اینکه الان دارم نماز عصرمو می خونم!
مچکرم برای دعای خوبت مریم عزیز

sepideh 1394/10/23 ساعت 11:58

یکی از دلایلی که وبلاگت خیلی حس خوبی میده طراوت شهریه که توشی.نمیدونم...من هربار میام اینجا احساس میکنم هوا بارونیه !رطوبت و سرسبزی...
امیدوارم هرروزت با همین حس خوب شروع بشه.آمین...
واسه منم روز خوبی بود خداروشکر!یه امتحان مزخرف بخیر گذشت و من الان بسیار شادم

چقدر جالب بود تعبیرت، البته همچنان میگم که لطف داری واقعا سپیده جان اصفهانی
اما می دونی؟ ما گاهی یه ماهم میشه هیچ بارونی نمیزنه به شهرمون اخیرا...الانم چند روزی هست که آفتاب داریم و خورشید!!هعی...
الهی آمین برای شما بهتر شروع شه الهی
خوشحااالم که کسی اینجا هست که شاااده

هوا را از من بگیر،خواب صبح را نه

خواب صبح رو زیاد چشیدم؛) بیداریش رو کمتر!!

بریدا 1394/10/23 ساعت 10:51

میدونستم زود زود خوب میشی:)

هوم بریدا؛) من تحمل بد حال بودن رو ندارم

سلام و عرض ادب و احترام
بسیار کار خوبی کردید.
من تا یاد دارم شاید همه موفقیت های زندگیمو مدیون نمازهای شبمم.
تمام سعیمو کردم که ترکِش نکنم.البته ساده ترین را نمیپسندم.
انسان اگه بدونه عشق بازی با خالقش چقدر لذتبخشه دست از عشق های پوچ زمینی میکشید.من سعی میکنم همش طولِش بدم شاید به خاطره همینه من همیشه به شفع و وتر اکتفا نمیکنم و یازده رکعتو همیشه میخونم.
شرافت هر فردی به قیام شبانه و شب زنده داری اُونه ,بهترین بیتوته ها و شب زنده داری ها، مشغول شدن به نمازشبه.
دلت پر از یاد خدا.التماس دعا

خیلی عالیه، خوشبحالتون و التماس دعا
برای کسی مثل من که عادت به نمازهای مستحب نداره نباید از نماز سنگین شروع کرد:).
و اینکه خب من شرافت انسان ها رو به قیام شبانه شون نمی دونم، چه بسیار آدمهایی رو میشناسم که نمازهاشون هرگز قضا نمیشه اما امکان خوندن نماز شب رو ندارن و خیلی ها اصلا نماز خون هم نیستند و از شخص من خیلی خیلی خیلییی شریف ترن:)

شباهنگ 1394/10/23 ساعت 09:52 http://nebula.blog.ir

حس خوبت مستدام بانو!!!

مچکرم شباهنگ جانم:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد