مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

پس انداز ما را پس انداخت!

سالهاست بابا هیچ روزی ناهار کنارمون نیست، از 3 سالگی من تا حالا... دیشب تصمیم گرفت مرخصی بگیره و بیاد برای ناهار خونه و اینجوریاست که امروز یه ناهار دور همی آخر هفته ای خواهیم داشت. واضحه ذوق زده م؟! می خوام ساعت 2 برگردم خونه و کمتر منتظرشون بذارم:)

--- 

دیشب ماهانه م رو گرفتم و قول دادم بیشتر از 20درصدشو دست نزنم، ویرگول برام نوشته بود که بکنش 30درصد:دی یه وقت نمیری 20%کمه... گفتم نه 40تومن از ماه گذشته م دارم!!! هاها... یعنی واقعا ته ذهنم این بود که من این ماه فقط ممکنه 100 تومن خرج برام پیش بیاد که یه بار کافه رفتنه و یه کتابم که قراره بخرم و همین.

بعد از یه ساعت یادم افتاد 4 تا تولد تو این ماه دارم،جز یکیشون که هدیه ش خریداری شده و آماده ست باید از ماهانه م برای باقی هدایا پول بردارم. بعد یادم افتاد من قسط دارم و باید یکم می ریختم حالا با تاخیر باید بریزمش. هیچی دیگه با یه حساب کتاب فهمیدم اگه بتونم 20درصدشو پس انداز کنم شاهکار کردم!!! 

خلاصه که اینجوریا... هدایا نقدی و غیر نقدی هم می پذیریم حتی!:)) بلکه ضایع نشم و دست به ماهانه ی آذرم نزنم:دی

نظرات 21 + ارسال نظر
Ella 1394/09/06 ساعت 10:52 http://oceanic.blogsky.com

نمیدونم چرا من هیچ وقت نمیتونم جساب کتاب کنم؟
وقتی پول دارم خرج میکنم وقتی هم نیست، نیست دیگه.. خرج نمیکنم

یعنی خوشم میاد دوستامم عین خودم
من و بابام دقیقا با همین فرمون میریم جلو

جوابت عاااالی بود:))

خیلییی ویرگولی تو:دی
چی شد معاملمون شد یا نه؟ چقد میدی؟
اون شالگردنو که بذار واسم کنار بی برو برگرد!
اینم بگو چقد میدی که ببینم می صرفه یا نه:))

Amer 1394/09/05 ساعت 19:23 http://8m8a8.blogsky.com

ماه پیش، سه تومن [به‌صورت برنامه‌ریزی نشده] به دستم رسید!
که خیلی بهش نیازی نداشتم اما مقداری از روش برداشتم تا برای خانواده‌ام چندتا هدیه‌ی کوچیک بخرم.

این ماه با گرفتن حقوقم اون سه تومن رو کامل کردم و از اونجایی که می‌دونستم الکی رو دستم بمونه، خرج الکی هم رو دستم می‌ذاره!
قرض دادمش به یکی از همکارام که واقعا بهش نیاز داشت. [مطمئن بودم بهم برمی‌گردونه]
بالاخره این هم می‌تونه نوعی پس‌انداز باشه

پی‌نوشت: می‌دونم که خاطره‌ی خوبی از قرض دادن‌ها نداری...

خاطره ی خوبی ندارم؟ خاطره فاجعه ای دارم.
من 2تومن که همه داراییم بود رو دادم دست کسی و نمیدونم الان مرده ست زنده ست
فقط میدونم حلالش نکردم علیرغم میل باطنیم...دوس داشتم حلالش کنم ولی نکردم. بالاخره کسی که چنین ظلمی میکنه و من رو بدبین میکنه باید تاوانشو پس بده:) گرچه من سعی کردم هنوزم قرض بدم به دوستام... ولی ای کاش اینقدر بدقول نباشیم.

+خیلی کار خوبی کردی عامر جان... خواهش می کنم برای برگشتن پولم دعا کن:( نه برای اون مبلغ که واقعا برای من بیکار خیلیه... برای اعتمادم دعا کن برش گردونه

مگی کامنت قبلیو تایید نکن:))

چقدر میدی تایید نکنم:دی ؟!

+ در راستای جمع کردن نقدینگی برای گذر از بحران آذر!!! :)))))

بهار 1394/09/05 ساعت 18:41 http://likespring.blogsky.com

همیشه همینه.هر وقت فکر کنی این ماه خرجی نداری میبینی اوووووه از همیشه بیشتره خرجت...
بیخیال...پول باید در خدمتت باشه عزیزم.

هوم... من هر ماه میگم این ماه کلااا پس انداز می کنم همون ماه مجبور میشم از منبع محدود پس انداز ماه پیشمم خرج کنم حتی!!

پریسان 1394/09/05 ساعت 16:17

میشه 300 ! خخخخ

تکبیر :|
حالا 1200 از کجا اومده بود خودش جای سواله

پریسان 1394/09/05 ساعت 16:15

میشه 1200 !

یا خدااا یا خود خدا!

هوم 1394/09/05 ساعت 16:10

گفتم که دوست خیلی صمیمی ! یا خانواده اشکال نداره! :دی

بلی فقط به گفتن نیست بخر که عادت کنی:دی

هوم 1394/09/05 ساعت 16:04

یاد بگیرم هدیه بدم؟ چه کاریه یه هدیه واسه کسی بگیرم که ممکنه بهش نیازی نداشته باشه که بعدش اون از سر رودرواسی بخواد یه هدیه برای من بگیره که من بهش نیازی ندارم! جای این کارا هر کدوممون پولش رو واسه خرید چیزی که لازم داره استفاده کنه. دوستی که به این چیزا نیست!

ثانیا من با هدیه دادن مشکلی ندارم اما اینکه بخوام به تک تک دوستام هدیه بدم و بگیرم به نظرم کار بیخودیه! فامیل و دوست خیلی صمیمی یه حرفی!

منم به همه هدیه نمیدم اتفاقا:|
ولی نفس عمل قشنگه همه از هدیه گرفتن خوشحال میشن.
برای من اکثرا میدونن چی بخرن :)

+ گفتم یاد بگیر چون پس فردا که مزدوج میشی باید بتونی خرید کنی و باید دل خرید کردن برای غیر از خودتو داشته باشی... ما تو خانواده داریم کسی که برای خودش زیاااد خرید میکنه ولی اصلا برای خانومش هزینه نمیکنه:| خیلی بده و از این دست آقایون زیادن؛)

پریسان 1394/09/05 ساعت 16:02

گفت 20% میشه 60 تومن!

خب 20 درصدش بشه 60 کلش میشه چقدر:دی ؟!
بشین حساب کن مامان جان بیا پیشم بهت آبنبات بدم
امی آبروی ببردی زای... حساب کتاب نانی؟!

+ فردا مهمون شهرتونیم راستی؛)

مترسک 1394/09/05 ساعت 15:33 http://1matarsak.com/

آخی، چقدر خوب، چه حس خوبی گرفتم از پاراگراف اول ^_^
برای مقوله پس‌انداز من خودم شخصاً کمربند مشکی «پیش»انداز دارم :D هنوز مونده به درجه عرفانی من برسی :))

هوم خیلی هم عالی بود و خوش گذشت جای همگی خالی...؛)
واقعا؟! آقایون خیلی باید مدیر تر باشنا

هرمس 1394/09/05 ساعت 14:18 http://hermus.blogfa.com/

خیلی پیچیده شد. میخای یه مدیر مالی استخدام کن :))

ما خانوادگی یه مدیر مالی نیاز داریم این روزا که با حسابداری و واحداش سر و کار دارم بابا میگه خودتو تقویت کن که حسابدار خانواده شی:دی

پریسان 1394/09/05 ساعت 14:04

ماشاالله قد یه کارمند حقوق میگیری ک!1200

نه من اینو گفتم؟!؟!
نه واقعا:| گفتم ته تهش سقفش فک کردم 100تومن بشه هزینه هام...اگه 20 در صدش شده باشه 100 تومن که ماهانه م میشه 500هزار تومن:|
ربطی به مبلغ ماهانه م نداره.جدی از کجا مبلغ ماهانه م رو حدس زدی؟! درست نیست ولی کنجکاوم خب

مهران 1394/09/05 ساعت 13:45 http://mehran.blogsky.com

پس انداز کردن خوبه، ولی پول یک جوری خرج می شه که خودتم نمی فهمی چی شد. یعنی هرچی حساب کتاب می کنی، می بینی این هفته مثلا انقدر خرج کردی، اما رقم داقعی ش دو برابر اون مبلغه و معلوم نیس کجا رفته و چی شده.
حالا من امیدوارم بتونی بیست درصد رو پس انداز کنی. اگه بتونی ده درصدش رو هم پس انداز کنی خیلی خوبه.
همین که به پس انداز فکر می کنی، قدم اوله :)

وای نه ده درصد خیلی کمه و من به خودم قول دادم تا روز اول 25 سالگیم اون مبلغی که مدنظرم هست رو پس انداز کنم:(

آدم 1394/09/05 ساعت 13:02 http://autumn-girl.blogsky.com

زنده باد ناهار دورهمی....زنده باد سفره های شلوغ و پر سر و صدا

زنده بااااااد
هوووریا هوریا

اگه دوستات کتاب خونن که من چند تا کتاب خریدم و هنوز نخوندمشون
میتونم بدم بهت بدی به دوستات:(

عزیزم شماها چرا اینقدر مهربونید آخه؟ منم دارم چند تا کتاب احتمالا یکیشون کتاب کادو بگیره ازم؛)

اتفاق خوب خود به خود جور شد
دورهمی نهار همگی باهم بعد از مدت ها
دیگه فقط اینو به یاد بیار
آفرین دختر خوب

بهش فکر نمی کنم بهسا جونم... اون اتفاق اونقدر بد بوده که حالا حالا ها تاریخش از ذهنم دور نشه
ضمن اینکه من سالگرد همه ی روزای خوشمم یادمه... این یه مورد خوبه که گاهی یادآوری شه و باعث شه دیگه اشتباه نکنم:*

هوم 1394/09/05 ساعت 12:21

من آدم ولخرجیم! اما به کسی هدیه ی تولد نمیدم! کلا فاز دوستام این نیست! الان که پستت رو خوندم احساس بهتری نسبت به اینکه واسه خودم زیاد خرج کنم پیدا کردم و کمتر احساس گناه می کنم! :D

منم بدبختانه ولخرجم!تو خونواده ی ولخرجی هم بزرگ شدم آخه... هم مامانم اینجوریه هم بابام...مامانم مدیریت مالیش خیلی بهتره ولی بابام ممکنه یه قرونم کف حسابش نباشه ته ماه:|منم بیشتر به پدرم رفتم و اکثرا آخر ماه دیگه چیزی واسم نمونده
جای اینکه یاد بگیری به مردم هدیه بدی فک کردی زیادتر برا خودت خرج کنی:|¿ خدای من

یه حساب کتاب سر انگشتی بکن.
کرایه مسیر روزانه. خورد و خوراک. لباس و چیزهایی که می خوای بخری که به نظرت اسراف نیست.
مثلا ماهی یه بار میری رستوران 50تومن میدی. یه وقتایی ما بی حساب کتاب که خرج می کنیم، حواسمون نیست که هفته ای یه بار میریم بخور بخور. یا لباس های غیر ضروری می خریم. آت آشغال می خریم و ...
مثلا بگو ماهی 200تومن هزینه دارم که ضروریه. اگه نباشه از زندگی ام می مونم. بقیه رو پس انداز کن.
مبلغش به هزینه های خودت بستگی داره

بلی چشممم... این کارو کردم و مینیمومشم حساب کردم که وقتی دیدم دارم کم و کسر میارم یه کمی به خودم سخت تر بگیرم

حساب پس اندازت رو از حساب خرج روزانه ات جدا کن.
اینطوری نمیری ناخونک بزنی.
من پول تو حسابم باشه در عرض ثانیه ای خرجش می کنم.
بنابراین به عنوان یه تجربه از من بشنو.
یه حساب پس انداز بلند مدت
یه حساب خرجی روزانه داشته باش.

باوشه:دی
چقد واسه خرج روزانه م نگه دارم خوبه خانوم مهندس:دی ؟

کم کم خوب میشه برنامه هات
برا تولدها یه کاری کن.
ماه های قبل ذخیره براشون در نظر بگیر. مثلا هر ماه 10-20تتومن برا تولدها ذخیره کن. به خود ماه تولد که رسیدی دیگه کم نمیاری

دهه.... دهه! دهه!
اصلا یه کرمی دارم که یه حساب دارم همش که سودش بدک نیست، همه ی پولامو میریزم تو اون حسابم:دی
پس انداز و ماهانه و همه چی رو... واسه همینم پول کنار نمیذارم واسه تولدا...قبلا این کارو می کردم میریختم تو قلکم:دی الان همشون تو همون حسابن و از سود اون کارتم شارژ می خرم:))))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد