مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

اندر احوالات من

ناهار روز اول یه زرشک پلوی خوشگل اما بد مزه بود. برنج شفته و شور ! مرغام ولی خوشمزه بود حسابی و خوش ترکیب... 

ته دیگ سیب زمینیم هم خیلی خوب در اومده بود . 

برنج رو گذاشتم رو گاز رفتم برای برادرک سالاد میوه درست کردم ، انقدر سرم گرم خوشگل کردن سالاد میوه شد که یادم رفت برنج روی گازه و باعث شد نرم تر از حد معمول شه! 

این اولین تجربه ی آشپزی تنهام بود ، خیلی بد بود . امیدوارم برادرک تحمل کنه و بتونه با غذاهای بدمزه م کنار بیاد و نگه غذا حاضری درست کنم !!! 


+ دوس دارم زیادی پست بذارم . چون وقتم همش آزاده و تنهام!

+ صبح مهمون داشتیم ، عصرم مهمون داریم!!! احتمالا برای شام گراتن سیب زمینی درست کنم برای دایی جانم ... با لایه های سبزیجات...

+ خیلی لباس نشسته داریم و امروز که آفتاب در اومده دو سری لباس ها رو تو ماشین ریختم و شستمشون ! تو جیب شلوار بابا دو عدد 50 تومنی پیدا کردم که فکر می کنم بدون شک مال خودمه!اصلا از قصد گذاشتن که خانوم خونه!!!(من) خستگیشون در بره.

+ فردا دعوتیم جایی نمی دونم واقعا بریم یا نه ... راستی حدود 7 روز خواهرم نیست و من و برادرک تنهای تنهاییم :) گرچه الانم که هست تا برسه باید شام بخوریم و بخوابیم !

+ فامیلا زیادی لطف دارن ، مدام اس ام اس و زنگ می زنن . من بی حوصله م کلافه میشم زود :( مشکل بعدی اینه که فک می کنن چون تنهام مدام باید بهم سر بزنن ... مهمون داری خوبه اما وقتی بی حالی و دلت منطقه امن و گوشه ی دنجت رو می خواد ، هیچ خوب نیست !!! 

نظرات 11 + ارسال نظر
آویشن 1394/06/14 ساعت 03:51 http://dittany.blogsky.com

فدات.انجام وظیفه بود

آویشن 1394/06/12 ساعت 19:34 http://dittany.blogsky.com

وقتی برنجتو آبکش کردی و دیدی هم شل شده هم شوره روش آب سرد بگیر،فقط قبل اینکه برش گردونی تو قابلمه کامل بزار آبش از آبکش بره،بعد جای اینکه مثل وقتی که برنج و به موقع آبکش کردی بیشتر میزاری تا دم بکشه، ایندفعه زودتر از رو گاز بردار.چون وقتی شل شده زیاد بمونه رو گاز خمیر میشه.آب سرد هم باعث میشه خمیر نشه برنج،هم نمک اضافیشو میگیره.
حق داری،حرفش پیش نیومده بود

مچکر از توضیحاتت :دی ؛)

آویشن 1394/06/12 ساعت 12:05

هر غذاییت شور شد اگه تونستی سیب زمینی بندازی توش نمک اضافیشو میگیره،فقط پختن غذات تموم شد سیب زمینی رو برداری،یادت نره:دی
فقط تو نیستی،همه در نگاه اول همین فکرو میکنن، میدونم به قیافم نمیاد بلد باشم کار خونه

اینو بلدم عزیزم ولی رو برنج آبکش شده که نمک ریختی دیگه سیب زمینی کارساز نیست!
نه که بهت نیاد :) ولی چون هرگز حرفی ازش نزدی اینطور فکر کردم ؛)

خزنده 1394/06/12 ساعت 00:52

بذار دو گزاره ی بسیار تاثیر گذار در مدیریت بحران در آشپزی رو بهت یاد بدم

1- اسم غذاهای زیادی هست که به گوشمون خورده ولی حتی نمی دونیم چیه
2- اگه خورشت بامیه و کنگر رو بریزی توی یه بسته ی خوشگل، روشم قیمت بزنی 150 هزار تومن، از قرمه سبزی و کوبیده هم بیشتر طرفدار پیدا می کنه

نتیجه ی این 2 تا گزاره: هر وقت غذات خراب شد یکمی ظاهرشو به هم بزن، بعد بگو بفرمایید ژیگولیت براتون درست کردم، یا فیتوبیفالیانو با سس کاملیاناچی. اونوقت کلی هم تعریف می کنن. تجربه دارم که می گما! یه بار کوکوم به طرز فجیعی خراب شد، یه چندتا چیز دیگه قاطیش کردم به اسم غذای مکزیکی دادم به خورد دوستام. هنوزم که هنوزه تعریف می کنن ازش

فرزندم !
ایراد کار اونجا بود که من به ششصد و هفتاد نفر اعلام کردن ناهار زرشک پلو داریم بالطبع برادرم منتظر زرشک پلو بود نه چیپیتیلی ! یا همچون چیزهایی :دی
ولی حرکتت قشنگ بود ،خوشمان آمد :دی

آویشن 1394/06/11 ساعت 22:48 http://dittany.blogsky.com

خب پس کم نمک درست کن،فوقش کم باشه خودش اضافه میکنه،شوری و ولی دیگه نمیشه برطرف کرد .
چه کیفی میکنه برادر که همچین خواهری داره ها.
والا آشپزی من زمان خاصی نداره، یعنی هروقت بشه غذا میپزم فقط جمعه ها که خواهرم هست همیشه اون غذا درست میکنه وگرنه روزای دیگه هر کدوم وقت پیدا کنیم میپزیم

:دی
دستم به شوری میره لامصب !
خیییلس کیف میکنه با این دست پخت:| :))
خب خیلی خوبه پس آشپزی بلدی !!!
فکر نمی کردم بلد باشی اصلا ...

آویشن 1394/06/11 ساعت 20:32

اوووفه عجب ماجراهایی داشتی سر زرشک پلو :دی
خب همه از یه جا شروع میکنن به آشپزی،تو هم قطعا دفعات بعد برنجت خوب در میاد.در ضمن نگران برادر نباش،اون همین که میبینه با عشق واسش غذا می پزی کلی ذوق میکنه،حتی اگه غذات شور هم بشه.

:دی
برادرم گناه داره واقعاااا ...
شمام غذا می پزی آویشن جان :) ؟ یا فقط خواهر ؟

آناهیتا 1394/06/11 ساعت 18:31 http://farfalla.blog.ir

وای منم برنجا رو خراب می کنم همش :|
یا می سوزه یا شفته می شه :)))
و همیشه ی خدا هم بی نمک :|

تو یه گروه آشپزی تلگرام عضو شدم گاهی اوقات نکات خوبی می گن. یبار نوشته بودن اگه برطرف کردن شوری غذا سیب زمینی خوبه, و اگر برنج بی نمک شد کمی نمک رو توی اب و روغن حل می کنیم و روی برنج میریزیم.
این گروها خوبیش اینه که حداقل آدم مجبور نیس هی فک کنه که غذا چی بپپزه. همیشه چنتا گزینه هس :))

من خودم خیلی به غذاهای سنتی علاقه ندارم و بیشتر غذاهای ایتالیایی رو دوس دارم, اما خب به خاطر خانواده مجبورم خورشت و اینا یاد بگیرم و درست کنم. تابحال هم خورشت درست نکردم و می ترسم خراب شه. ولی آخرش که چی.
بلاخره باید واسه دوره ی بعد زندگیم هم که شده یاد بگیرم.
دیگه مرد ایرانیه و عشق قورمه سبزی :)))

مرد ایرانی که عااااشق قرمه سبزیه هیچچچ ربطی به من نداره ؛)من هرچی بپزم این یه رقم رو نمی پزم.
بدن آدم ، عرقش و تنفسش بوی قرمه می گیره و من ازش متنفرم :( :|
ولی آره این گروهای تلگرامی اولین نکته مثبتشون همینه ها :) من تو هیچ گروهی نیستم جز فامیلای مادری و پدری :دی
خیییلی کم حوصله م متاسفانه تو ارتباطات

merida 1394/06/11 ساعت 16:43

مگی برای برنج از پلوپز استفاده کن
علم پیشرفت کرده. وسایل جدید اختراع شده

ما پلوپز نداریم !!! باور می کنی :|¿ آخه ما چرا انقد پولداریم ولی پلوپز نداریم ؟!
داشتیم یعنی گذاشتیمش باغچه هعییی

بانوچه 1394/06/11 ساعت 16:38 http://banoooche.blog.ir/

سلام کدبانو
عکسشم میذاشتی خب

سلام... واای کدبانو ؟!
ای کاش بودی و برنجم رو می دیدی!
بی آبرویی بود عکس گرفتن ازش

بنده توو خونه با مادرم در رقابتیم که غذای کی بهتره و مادر برای اینکه کم نیاره میگه که غذاهای منم خوبن :)))
اصن این چند روزه چند جا رفتم هی بحثه آشپزی و کیک پزی و اینا بوده تحریک شدم عکس بذارم!

یا ابرفرض ...
از من دوری کن ای برادر. از برادران آشپز هرچه دوری کنی بهتره :|
شما به کارای مردونه تر برسید . انقدرم در فکر رقابت با مامان نباشید. هیچییی غذای مامان نمیشه بله
عکس بذارید. عکس خوبه

ینی شما الآن اولین باره آشپزی میکنید بدون کمک کسی ؟
بابا من برنج درست کردم کثه کیک دیدید در میاد با ته دیگ اونجوری در آووردن دوستان عکسشو پخش کردن به اسمه خودشون!
غذاهایی درست کردم اوووف :D
صرفا جهت فخر فروشی بود این کومنت

اولین باره برنج می پزم !!! لوبیا پلو درست کردم پیشتر ! اسپاگتی و پاستا و کلا غذاهای مدرن رو خوب بلدم .
تو کیک و شیرینی هم خودمو قبول دارم! ولی امروط غذای خودم رو که خوردم دیدم خیییلی بعیده از من آشپز قابلی در بیاد :| :| :|
+ عکس بذار برادر ببینیم :دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد