مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

این گونه می گذرد روز و روزگار مگی

باید بگم ذهنم به شدت مشغوله و هم زمان مهمون از تهران برای بابا اومده و تولد مامان که امشب قراره جشن گرفته بشه مزید بر علته !

کلا همه چیز در هم و برهم شده و من تو این شرایط واقعا کم میارم . خصوصا که یه مساله ی روحیم هست که بهم فشار آورده و تمام مدت پس ذهنم دارم پردازشش می کنم !

امروز عین خانومای خونه ده جا توقف کردم برای خرید خونه و عین ده جا رو مجبور شدم پارک دوبل کنم!!!( کلی تمرین شد!) سبزی برای کوکو سبزی که هوس کردم 2ماهه ! بادمجون و کدو خورشتی و لوبیا برای شام داییم ( من یه دایی مجرد دارم که شام ها میاد پیش ما !! گیاه رو به گوشت ترجیح میده ) ، اینکه وظیفه دارم براش شام درست کنم یه حس غریبی داره ، برای اولین باره که طعم آشپزی کردن از روی وظیفه رو می چشم ، بگذریم که من اصلا غذای ایرانی بلد نیستم و فقط یه چیزای حاضری بلدم! یه کم سرچ کردم و یه سری غذا رو در نظر گرفتم که تو این یه ماهه براش درست کنم ، خیلی آدم باحالیه و وقتی براش آشپزی می کنی تمام خستگیت رو میگیره از بس ذوق می کنه !!!

موقع جمع کردن میوه باز برای اولین بار در عمرم احساس کردم که از روی وظیفه دارم این کارو انجام میدم . با تمام وجود خسته بودم و با تمام وجود ذوق... من واقعا کیف می کنم از خرید مایحتاج خونه! راستی یکی از کارای بامزه ای که می کنم اینه که میوه های هم قیمت رو تو یه پلاستیک میریزم ، مخصوصا اگه از هر کدوم کم کم بخوام! همه براشون جالبه این حرکت من ؛) :))

ظهر مامان رو بردم دندون پزشکی!!! درست همین امروز روکش دندونش افتاد و بردمش عکس گرفت و عصر باید ببرم که دندونش رو پر کنه و جرم گیری احتمالا ... خواهرمم مرخصی گرفته بود که بتونه کیک و دسر درست کنه برای امشب و اونم بین راه بردیم رسوندیم شرکت که به کاراش برسه یه کم . 

فکر می کردم ماجرای مهمون بازی تموم شده ، خیر ، این پروسه ی طولانی ادامه داره و امشب هم باید پذیرای مهمون باشیم :) قدمشون خیره ایشالا...

خلاصه که اونقدر امروز رانندگی کردم و تو آفتاب این ور اون ور رفتم احساس می کنم دارم فنا میشم !!! 

دوستم میگه داری بزرگ میشی ... نمی دونم ! اما خودمم همین احساس رو دارم . کم کم میام میگم چیا شده و چیا نشده ... :) 


+ یه وقتایی باید پذیرفت که چشم خوردن وجود داره ، بعد از رفتن مهمونا سر درد وحشتناکی داشتم ، اونم منی که اصلا سر دردی نیستم ! به طرز عجیب و مضحکی یه لیوان شکست ، از بالا صدای انفجار اومد!!! فک کردم اتفاق بدتریه ، اما خدا رو شکر فقط یکی از باکس های دیواریمون افتاده بود و نابود شده بود !!! ماشین پارک بود سر خیابون ، یه ماشینی زده بهش و رفته !! از اون ورم خرج های وحشتناک و عجیب هی داره میره تو پاچمون... 


+ کاش همه ضررا مالی باشن ، همیشه اینجوری نیست که یکی از پنج نفر خونواده ت بد باشن و روانت رو پاک کنن . اقوام دور تر هم می تونن این امر خطیر رو به عهده بگیرن و به زندگیت به معنای واقعی گند بزنن ! خدایا همه ی ما رو به راه راست هدایت کن . 


+ تحمل فشار مالی اصلا آسون نیست ، من همیشه فکر می کردم آستانه ی تحمل خیلی بالایی دارم ، حالا میبینم نه واقعا ...توهم داشتم فقط !

نظرات 17 + ارسال نظر
سارا 1394/06/18 ساعت 16:29

اگر برادرت رو بردن مکه و عربها بهش تجاوز کردن اونوقت متوجه میشی چرا همه میگن پولتون رو نبرید خرج عربها کنید؛
پول خودشونه بریزن توو آب حرفی نیست عزیزم؛ ولی حق ندارم اصالت ایرانی جماعت رو زیر سوال ببرن؛ اگر برادرت رو بردن و دو تا عرب بهش تحاوز کردن اونم در شهری که خانه خدا توشه اون موقع می فهمی فقط این حرف رو؛
زیارت شون قبول باشه؛

:) بله . درست می فرمایین ...

اولین کامنتو که گذاشتم پست دومو خوندم دیدم نوشتی تنهام و مامان راه دوره و ... قبل از اینکه کامنت دیگه ای بذارم اومدم تند و عجله ای خوندم و خوندم تا رسیدم به اینجا.
متاسفانه تو دقایقی که بخاطر خوندن وب من حالت گرفته بوده پستی نوشتی و همه چیز قاطی پاطی شد و بقیه هم که هیزم ریختن رو آتیشت و... کاش قبل از اینکه جواب کامنتاتو میدادم اینجا رو میخوندم اول.
ولی اهمیت نداره. کلیت حرفام همونهاست که نوشتم.
برای خودت و پدرومادرت و دیگر عزیزانت (بخصوص برادرت که عشقه) آرزوی رضایت و تندرستی و آرامش و سفرهای پر توشه و ثروت و برکت و خوشبختی روزافزون دارم.
و دوستت دارم
و برای "من" که جزییات اتفاقو نمیدونست و اونهمه تند رفت ، آرزوهای خوب خوب دارم.
و منتظرم پدرومادرت برگردن تا دلت شاد و لبت خندون بشه و جمع قشنگتون بازم جمع بشه.
دیگه اینکه دوستت دارم
و اینکه دوستت دارم :*

زیتون عزیز شما برای من همیشه عزیزی...
من دلتنگیم رو نوشتم و دلیل دل گرفتگیم. هیچ توهینی از سوی من به منتقدین امر حج نیست . اصلا نیست ... فقط دلم می خواد محترم تر با رفتارهای هرچند غلط برخورد بشه :) همین.
اون پست مربوط به شما نبوده اصلا ... ده ها جا واژه های این چنینی خوندم و سکوت کردم. تنها وبلاگی که شکایت کردم وبلاگ شما بود .
من عزیز هم نظرش رو گفت اصلا منظور به کسی نبوده ... منم کلا نه موافقم و نه مخالف... واژه هایی شنیدم که دوسشون نداشتم ، همین .
فقط مشکلم همون واژه هاست ...
و مطمین باش منم خیلی خیلی دوستت دارم عزیزم

مسعود 1394/06/11 ساعت 15:20 http://admm.blogsky.com

خواستم در مورد حج نظر بذارم، تحلیل "من" رو خوندم. پشیمون شدم. حالم از تحلیل های آبدوغ خیاری به هم می خوره!

نظر ایشون آبدوغ خیاری بود ؟
نظر همه محترمه. ولی کسی حق نداره به حجاج بگه کم عقل :)

باران 1394/06/10 ساعت 16:19

حج تمتع که من پولدار پولدار بشم میرم :))
اون مساله در مورد حج عمره بود خواهری :**
حالا کدوم از عزیزانتون امسال مشرف میشن ؟!
یادمه وقتی راهنمایی بودم پدر و مادرم مشرف شدند به حج تمتع واقها اون یکماه
خیلی به همه خونواده سخت گذشت ولی وقتی برگشتن تازه بیشتر قدرشون دونستیم.
یادش بخیر ...
+ ازم دلخور نشین ها:))
ایشالا هر کدوم از عزیرانت میرن حج تمتع ، سفرشون بی خطر و پر از توشه ی معنوی باشه.ایشالا !

مامان و بابا رفتن ...
ناراحت نشدم. ممنونم . بیحالم فقط اگه بد جواب میدم به این خاطره

omid 1394/06/10 ساعت 15:12

امیدها زیاد شدن
همون کرمون گرم ک الان داریم ابپز ابپز میشیم

اینجا بارونیه و کاملا خنک ...

بنفش 1394/06/10 ساعت 13:43 http://dancelife.blogsky.com

در مورد پست بالا باهات موافقم به این صورت که هر آدمی آزاده تا زمانی که ضرری به کسی نزنه هر کاری میخواد بکنه
چه بره حج چه بره سانفرانسیسکو

واقعا همینه... خصوصا وقتی بدونیم طرف به اندازه ی کافی بخشیده... دیگه حق داره تا جوونه به آرزوش فک کنه ! آرزوی بابا و مامانم همین مکه بود:)

باران :)) 1394/06/10 ساعت 12:53

تولد مامانت مبارک
سلام مگی جون.

+ من پولداره پولدار باشم اگر بخوام برم مسافرت قطعا بهترین سفرام سفرهای زیارتی خواهد بود مثل سفر به سوریه ، مکه ، عتبات عالیات ، مشهد و قم ولی الان
تو این برهه زمانی ترجیح میدم نرم مکه نه بخاطر پولش ، بخاطر اینکه معتقدم
این پول بدست آل سعود برسه خرج مخارج جنگ علیه دیگر کشورهای مسلمان همچون یمن میکنه و این برای من تلخه ، حالا پول من خیلی کمه ولی خب همون مقدار هم بنظر خودم جایز نیست !
ولی این دلیل نمیشه توهین کنیم به کسی که میره مکه.
هر کسی جایزه یا ببخشه یا به قول شما دور بندازه.
خداحافظی

حج تمتع داستانش باز فرق داره
آل سعود از هزار طرف تغذیه میشه :)
بگذریم من کلا علاقه ای به بحث در این مورد ندارم.

کوکوی سبزی دوست دارم
کیک هم اگه خیلی شیرین نباشه دوست دارم.
جشن تولد هم ماهیتا چیز خوبیه، چون داری کسی که تولدشه رو خوشحال میکنی. (اگه به نیت خوشحال کردن باشه دوست دارم). مخصوصا اگه همه با شور و اشتیاق و خوشحالی با هم همکاری کنند که فشار کاری به یک عده ی خاص نیاد.
در مورد پست بعدی، هر کسی یک عقیده ای داره. عقیده هر کسی هم باید برای دیگران محترم باشه؛ چه درست چه غلط. وقتی ظرفیت پذیرش یا مواجهه با عقیده ای بر خلاف عقیده خود را نداشته باشیم یعنی هنوز خیلی کار داریم تا با شعور و متمدن و اهل اندیشه بشیم.
راستی
خسته نباشی
این همه کار انجام دادی، خرید، مهمون داری ....

واقعا ؟ خونواده ی ما اکثرا بی علاقه ن به کوکو سبزی :) من و خواهرم دوس می داریم ولی ...
درباره تولد ما دیشب مهمون داشتیم ، ولی فقط با خونواده ی خودمون جشن می گیریم تولد رو ، موندیم دیرتر که خصوصی شدیم کیک خوردیم و کادو بازی کردیم !
ولی من همیشه دوس دارم واسه اطرافیانم تولد بگیرم . چه خصوصی و چه عمومی ؛)
میدونی برنا خان ؟ من خودم شاید چنین هزینه ای نکنم برای سفر به مکه
ولی واژه هایی نظیر بی عقل ، احمق ، کم سواد صرفا برای اینکه کسی تصمیم گرفته به سفری بره برام جای سوال داره :)
ممنونم خیلییی... و هنوووز در حال دویدنم!

سحر 1394/06/10 ساعت 08:47

هرکی آزاده با پولش هرکاری دوست داره بکنه

:) بله و هرکی آزاده معتقد به چیزی باشه .

یک حــوا 1394/06/10 ساعت 08:40

همه ی مشکل های مالی فدای یه تار موی مامان و بابا که صحیح و سالم برن سفر و برگردن

واااقعا همش فدای یه تار موهاشون ...
الهی آمیییین ! ممنونم از دعات عزیزم

omid 1394/06/10 ساعت 01:16

بانو ب ایناتوجه نکن نری میگن داره نمیره چ پول دوست ،بری ی چیز دیگه میگن اگه حرفا از روی تحقیق ،اطلاعات کافی تفکرو باشه و ی چیز دیگه هم کنار قبلیا درباره خود آدم باشه آدم خودش قضاوت کنه نظرش بگه بهتره تا بره واسه بقیه بشه استاد همچیدون:-D

شما کدوم امید هستی ؟
یعنی من از هر اسمی دو الی سه تا باید داشته باشم:دی ؟! امید کرمونی خودمونی ؟

من 1394/06/09 ساعت 23:47

بلوغ، روشنفکری، تعقل و سلامت فکری ، به مدرک، آشنایی با چندین زبان، محل زندگی، سطح مالی خانواده و حتی تعداد کتابهایی که خونده شده ربط نداره ....
هرچند هرکدوم از اینها، قابلیت تاثیر گذاری دارند، اما با یک نگاه به جامعه، به راحتی خواهیم دید که چه کسانی زودباور، دم دمی مزاج، بدخلق و بد دهن، تندرو و بی منطق هستند!
هربار که داخل شبکه های اجتماعی یا وبلاگها، می بینم یک استاد دانشگاه، یک مدعی منطقی بودن یا متخلق بودن ، یک متن یا تصویر 100% کذب یا بی مایه رو کپی کرده ، فقط میتونم یه لبخند تلخ بزنم به ضعف اون شخص :) ....
اینها ، همون مستضعفهای فکری هستن که قبلا درباره شون صحبت کردم. فقط اون قبیله های قلب آمازون نیستن که مستضعف فکری هستند.کسایی که فقط اهل کپی-پیست این مطالب، بدون تفکر و تحقیق هستند هم، مستضعف بحساب میان...


کسی که حتی یک کلمه درباره ی فلسفه ی حج نمیدونه(و اینکه عربستان از خداش هست ایرانیها به حج نرن و اگر خودش سال 1987 توی سازمان ملل تعهد نداده بود که سهمیه ی کشورا رو مسدود نکنه،حتما اینکار رو میکرد)، نظر تحلیلی درباره ی حج میده!

کسی که نمیدونه درآمد حج(هم عمره ی تمتع، هم عمره ی مفرده)، به 1% درآمد عربستان نمیرسه، درباره ی سود و زیان صحبت میکنه!

کسی که نمیدونه از 1.8 میلیون زائر تمتع، فقط 62هزار نفر ایرانی هستن، از تاثیر ایران در اقتصاد عربستان میگه!

کسی که نمیدونه کمتر از 50% مبلغ پرداختی، در نهایت به خود عربستان میرسه، حساب و کتاب میکنه!

کسی که نمیدونه، دشمنی ترکیه یا امارات یا ما، کمتر از عربستان نیست و 29برابر هزینه ای که ایرانیها توی عربستان میکنن، توی این دو تا کشور میکنن، تحلیلگر روابط شده!

کسی که نمیدونه پان ایرانیست بودن، به بدی پان عرب یا پان ترک بودنه و خود خود فاشیسم محسوب میشه، از منطقی و بی طرف بودن حرف میزنه!

...........
هر کسی مسئول زندگی خودش هست.. قول بدیم حداقل ما هم یکی از این مستضعف های بدبخت کپی کننده ی این مطالب نباشیم و تحقیق کنیم، فکر کنیم و "عاقل" باشیم.



---------------

امیدوارم پردازشای پس ذهنت هم به جای خوبی برسه .....
تعهد "من" هم سر جاشه :)

دوستان بخونید .
من اینجا یک "من" دارم که حرفهای دلمو صدبار بهتر از خودم می تونه بیان کنه !
چقدر خوبه که شما هستی اینجا ... داشتن خواننده ی خوب ، دوست خوب ، نعمته بخدا ... نعمت ...

+ من توهین نمیکنم . چون خیلی از دوستانم این حرف رو تو وبلاگاشون زدن :) ولی ای کاش اونام این حرف رو نمیزدن ؛)

سپیده 1394/06/09 ساعت 22:33

مگی جون اینجور ادما رو خیلی خوب میشناسم یکی نیس بگه شما با پولاتون چ غلطی میکنید کسایی که این حرفا رو میزنن فقط ادعاس و الا در عمل از 1000 تومنشونم نمیگذرن .از پارتی شبونشون نمیگذرن ..از خرج کردن واسه gf وbf هاشون نمیگذرن ...شما بدل نگیر این پزای روشنفکری زیاد شنیدم زیاااد

توهین نکن عزیزم :) دوستام این حرفو زدن ..اگه ام توهینی کنن قرار نیست ما هم توهین کنیم:(
گرچه با کلیت حرفت موافقم. ببین یکی 100 میلیون داره 80 تومن می بخشه به پرورشگاهی جایی ... اجازه نداره با بقیه ش بره حج ؟!
این خیلی برای من عجیبه ...

چوپان 1394/06/09 ساعت 22:19

آره ببین:( خیلیییییی فشار مالی تحملش سخته!

من هنوز منتظر حقوق ماه قبلمم! درحالیکه فردا باید قسط بدم :D اگر ندم روزی هزارتومن دیرکرد میاد روش
.
امروز راننده تاکسیه جای 800 ازم 1500 گرفت! دوتومنی بهش دادم 500 برگردوند.من خسته بودم و فقط تونستم 200تومن بیشتر ازش پس بگیرم حوصله ی بحث نداشتم برعکس روزای دیگه.همون 800تومنی ام که برام مونده بودو انداختم صندوق صدقات.حالا ببین تا هفته بعد 8000برابرش اگه نرسید دستم!جدی میگم. هروقت به مشکل مالی میخورم.همونی که دارمم صدقه میدم.انگار که حساب کوتاه مدت پیش خدا بازکنی.دقییییقا فوری مشکل آدم حل میشه.توام امتحان کن!

چوپان 1394/06/09 ساعت 22:12

بیشرف نه
بیشرفت!
درست نمیگیا
کوشون؟ منظورت چیه عزیزم؟! پس چرا اسم زیبامو همچنان در لینکجات نمیبینم؟عجیبه!

:)))
اوووی ... میگم آدرس خودتو بده بی شرففف

چوپان 1394/06/09 ساعت 20:42

الان یکی ازون تراویسا باید بشه چوپان!
بیا آدرس
www.choopana.persianblog.ir


چراااااا زودتر نگفتی :| ناراحتم میکنه این رودربایستیات :|

من وبلاگ ایشون رو پیش تر خوندم البته :دی
چوپان خودتی دیگه بی شرف آره

چوپان 1394/06/09 ساعت 20:20

چرا دوتا تراویس داری و هیچی چوپان؟!

اخیرا فهمیدم دو تا تراویس دارم !
خب بچه آدرستو باید پر کنم . آدرس بده بذارم اینجا :دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد