مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

حس خوب یعنی ...

جای یک ربع تو حموم و زیر دوش موندن ، دوش 5 دقیقه ای بگیری و بدونی که قدمی به سمت بهتر بودن برداشتی ... 


+ از حالا وضوم رو با کمتر از یک لیوان می گیرم . 

+ و هرکی میره حموم بعد از 7 دقیقه تذکر جدی میدم که بیاد بیرون :دی 

+ لطفا شمام قدم در این راه بردارید دوستانم ، خب ؟!

نظرات 20 + ارسال نظر
خزنده 1394/04/15 ساعت 20:34

توی مستند live from space ایستگاه بین المللی فضایی ISS نشون می داد شبکه ی نشنال جئوگرافیک، می گفت هر لیتر آبی که می خوان برسونن به دست فضا نوردا چند هزار دلار آب می خوره براشون. برای همین مثلا مسواک می زدن کلا آب استفاده نمی کردن. یا حموم می خواستن بکنن یه حوله ی خیس بود از بسته در می آوردن سریع سر و صورتشون رو پاک می کردن، دو سه قطره آب هم می ریختن روو خودشون که تمیز بشن!
باید یه بار گیر کنیم توی این شرایط، تا بفهمیم با 10-20 لیتر آب هم خیلی راحت می شه حموم کرد!
ولی من اصلا حواسم به این قضیه نبود. از امروز رعایت کردم. شد باقیات صالحات شما

واااای باقیات صالحات :دی هورا هورااا...
من باقیات صالحات خیلی دوس دارم :دی ممنونم ازت :)))

واقعا منم چند وقته این تصمیم رو گرفتم ... و چشمی به قضیه نگاه می کنم می بینم چقدررررر کمتر آب مصرف می کنم الان از 3ماه قبلم....

اون جاهاییش که آب مصرف نمیکنه هم حسابه؟:-"
+برنج هم دم نکنیم. کته بپزیم.

نه اونا که حساب نیست :دی شاید آدم دلش بخواد ده دقه تو حموم وایسه مرتب کنه وسایل حموم رو :دی
والا ...

+ من فقط کته بلدم:دی توصیه ت خوب بود خوشمان آمد !

عزیزم آفرین به تو برای همین قدم هات
همین ها هم درجای خودش موثره گرچه واقعایک زمانی آب هایی هدر میره که بیا و ببین
یه پارک کوچیک جلو خونه ماهست که تقریبا هر دوسه هفته یک بار نمی دونم چی میشه که لوله آبی که کنارش هست باز می شه و آب با فشار زیاد شاید هر بار یک شبانه روز هدر میره
و این وسط فقط مامان منه که شور میزنه و از صبح با اداره اب تماس می گیره تاشب حالا اونا کی بیان بدادش برسن خدا می دونه. اوندفه می گفت دیگه شناختنش جواب نمی دن! بعدم یه جوری درستش نمی کنن که دفه دیگه خراب نشه
انقدر با فشار میره که صداش تو اتاق من میاد
من دلم میسوزه زیاد و مامانم هم که کلا خیلی رو آب و مصرفش حساسه و رعایت می کنه

واقعا آب زیادی هدر میره من به عینه برخورد داشتم ...
ولی دلیل نمیشه ما هم آب هدر بدیم و بگیم اینا در برابر اونا چیزی نیست . حرف من اینه فقط :( ...
وای عجب... اونم اونجا که اتفاقا پر بارون و پر آب هم نیست!!! چطور پی گیری نمی کنن؟
من با چنین موردی مواجه نشدم آدم حالش گرفته میشه اینجوری...

آویشن 1394/04/15 ساعت 04:18

من فقط نظر خودم و گفتم و قصدم اصلا فرافکنی یا اینکه بخوام رو کسی تاثیر بزارم نبود.به هیچ وجه هم نخواستم چیزیو توجیه کنم.خوبه که شوهر عمتون هم رشتشون جنگل بوده حالا واضح نگفتی ولی فک کنم چی خوندن.
حالا سوای اون منظورم این بود که تو سیستم کشاورزی ما هنوز کلی ایراده،هنوز برنج و به صورت سنتی میکاریم،هنوز تو سیستم باغ داری درختارو رو با دستگاه ردیف کار نمیکاریم.
من به نظرم نگفتن حقایق صورت مسءله رو پاک نمیکنه.تازه هر کسی که اینجارو میخونه خودش فکر داره و میتونه خودش تصمیم بگیره.دلیلی نداره بشینه حرفای منو باور کنه.به فرض شاید من بخوام کلا انتقادی حرف بزنم چون کلم بوی قرمه سبزی میده.
میدونم باید این مصرف درست از هر کدوم از افراد شروع بشه اونم مصرف خانگی ولی وقتی تو مصارف اصلی و سطح بالا اوضاع اینه چه توقعی از مردم داریم.تازه غیر از اون من خودم به اندازه ی خودم آب و هدر نمیدم.نیازی هم نیس اینجا بخوام سر خوانندگان و درد بیارم و کامل توضیح بدم.
شرمنده بابت کامنت طولانیم

می دونم عزیزم :)
باشه ... گبول .
امیدوارم همه صرفه بجویند :دی و در نرن
در انتها بگم کامنت طولانی رو میشه نصفه خوند:دی .نگران نباش تو

البته این آبی که برای کشاورزی مصرف میشه و باید اون هم مصرفش مدیریت بشه، متفاوته با آب شرب شهری که داره مثل چی براش هزینه میشه.
آب شهری اکثر شهرهای ایران، از بهترین آبهای آشامیدنی جهان هستن و هزینه خیلی زیادی براشون شده، ضمن اینکه بر خلاف اکثر کشورهای پیشرفته، آب شستشوی خانگی هم از همین آب شرب شهری تامین میشه، در حالی که در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، آب شرب بازیافت شده، با یه لوله کشی متفاوت برای شستشو مصرف میشه. حتی همون آب شرب رو هم، به طور مثال توی بیشتر مناطق اروپا!!! بدون دستکاه تصفیه آب خونگی تقریبا نمیشه مصرف کرد!
بنابر این، عزیزان، صرفه جویی در آب آشامیدنی شهری، به خاطر هزینه های تصفیه، نگهداری، انتقال آب و ... خیلی متفاوت هست با صرفه جویی در مصرف هر آب دیگه ای! شما صرفه خودتون رو بجویید، فقط توی کشورهایی مثل ایران از آب آشامیدنی با بالاترین کیفیت برای شستشو استفاده میشه! :|
+ من که صرفه نمیجویم، ولی بهونه هم نمیارم! :دی

خب خیلی این کامنت خوب بود!
اصلا تایید درستی بود روی کاری که من می کنم و دیگران رو دعوت می کنم بهش ...
دقیقا ما داریم آب شرب و آشامیدنی رو هدر میدیم برای شستن حیاط ظرف خودمون و ... همه ی اینا واقعا با همون آبی که می نوشیمه :| چه فاجعه ست ها ...

+ منم نمی جوییدم الان می جویم خیلی خوشحالم :دی

شادی 1394/04/14 ساعت 19:53

اره منم وقتی با دوستام دربارش حرف می زنم میگن وقتی دولت بدون نظارت همینطور قنات و چاه اب حفر می کرد باید فکر این روزها رو می کرد، مصرف خانگی اصلا در برابر این چیزها به چشم نمیاد.

همین دیگه !
منم شنیدم از هزاران نفر که گفتم شادی جان ... هعی ... ما همیشه منتظر دیگرونیم

eheem eheem :D
عرض کنم خدمت شما که مگه داریم؟ مگه میشه!!!
حرفهای من دلیل و تاییدی بر استفاده نادرست مردم از آب و یا تایید سالم بودن اصلاح الگوی مصرف مردم در حال حاضر نیست. به هیچ وجه!
اما من میگم در کنار صرفه جویی و درست مصرف کردن ما . باید سیستم کشاورزی ما صنعتی و به روز بشه و الا همون آش و همون کاسه خواهد ماند.

بلی متوجه گشتیدم مستر گرامی :دی
فقط خواستم بگم ملت چون کاری واسه آب های هدر رفته در صنعت نمی تونن بکنن نباید فک کنن که پس دیگه مهم نیست و بذا راحت استفادمون رو بکنیم!
صد در صد باید تغییراتی حاصل بشه...امییید که بشه :)

خزنده 1394/04/14 ساعت 17:24

پول می گیرم می گم نظرمو
ئه... آوردیش دوباره؟ خب حالا چون دلت نشکنه شب قدری، می گم. کپی هم کردم

مطمین بودم خزنده ی تیزی هستی و بدون کپی کردن از بلاگم نرفتی :دی

بله آوردم ببینم نظر شوما چی بوده رووله!

Bluish 1394/04/14 ساعت 17:06

نمی‌خوام الکی دروغ بگم و این‌ها... شستنِ موهام جوری که ازش راضی باشم، فقط حدود یه ربع طول میکشه :| یه ساله دارم سعی میکنم این تایم ‍و کم کنم و اینا، ولی نمی‌شه که نمی‌شه... در بهترین حالت بیست و پنج دقیقه‌ای میام بیرون :|
الان این اختیار رو داری ارتباطتو باهام قطع کنی مگهان! درکت میکنم :|

ببین ...
چیزه !
بلوییش ...
دیگه نمی خوام و نمی تونم بهت فکر کنم !!!:| :))

+ بابو حالا هرکی به نسبت پیش خودش روزانه یه کم کمتر استفاده کنه عالیه !سخت نگیررر

خزنده 1394/04/14 ساعت 16:35

خیلییی نامردی. یک ساعت نشستم برای اون پست روزه ت کامنت نوشتم، اومدم ثبت کنم دیدم می زنه خطا. پاکش کرده بودی :|
حداقل هشدار بزن بالای پستت: این پست تا دو دقیقه ی دیگر منفجر می شود. آدم الکی تلاش نکنه الکی حرفام گیر کرد توی گلوم
اون دنیا باید جواب انگشتای استهلاک رفته مو بدی به من چه

می خواستم واسه ی این پستت هم کلی هندونه بزارم زیر بغلت، از این هندونه 400 لیتریا. حالا که اینجور شد دیگه نمی ندازم.

خزنده!
کپی نکردی متن رو ؟:( ...
چقدررر حیف شد... خب نظرتو می خوام
بگووو نظرت رو خزنده ی عزیز... تازه خیلی هم ممنونم بابت حرفای خوبت.

سلام
آفرین به شما
چشم. هرچند همیشه اینکارو میکنم، اما همیشه جا برای بهبود هست. بهتره در این مورد برای خودم سختگیری بیشتری داشته باشم.

سلام ...
من یه مدت خوب بودم بعد این اخیر بی خیالش شده بودم باز...
الان خیلی از خودم راضی ترم تو این مورد خاص برعکس همه ی دیگر موارد :)

چشم

چشمت بی بلا !

Afi the new born! :D 1394/04/14 ساعت 14:07

خصیص رو داشتی؟!!!!
ینی چم بوده اونجوری نوشتمش؟!!!

افروز من کلا همیشه املام خوب بوده به نسبت چیزهای دیگه م :دی
اون وقت داشتم تند تند به خلاصه می نوشتم یهو نوشتم : عکسریت :))))
چمون شده :دی

Afi the new born! :D 1394/04/14 ساعت 14:06

من که خودم شدیــــــــدا تو مصرف آب خصیصم
ینی تو زمستونم حموم می رم با اینکه حموممون سرده و شوفاژ نداره، بعد از خیس شدن ، آب رو می بندم ، کارامو میکنم و آب میک شم
خیلی سردمم میشه!
یا واسه مسواک
وسواک و خیس می کنم
5 دیقه میزنم بعد آب و باز میکنم آبکشی

یا اکیدا به همی می گم توروخدا دستی ظرف نشورین و با ماشین ظرفشویی هاتون بشورید
چون واقعا تو مصرف آبصرفه جویی می شه

ولی همیشه ی خدا حس میکنم کارم بیهوده س و مشکل از جای دیگه س!
نمیگم مردم درسته کارشون و این کارای ما اصلا تاثیری نداره ،

اما حجم عظیمی از این اسراف درسطح کلان انجام می شه

فک کن یه نشتی تو لوله ی خونه ی تو اگه باعث هدر رفتنِ 10 لیتر آب میشه ، تو سطح کلان و لوله های عظیم مثلا پروژه های عمرانیِ بزرگ همین نشتی 1000 لیتر رو به باد می ده!

با این حال ما که به نهضتمون ادامه می دیم
ولی مگی
این خانه از پای بست ویران است!

بعله ! تو خیلییی خانوم روشنی هستی و میدونی حتی اگه تاثیرش اونقدرا هم زیاد نباشه ...
انسانیت اینطور می طلبه که درست مصرف کنی از هرچیزی ... و من به همین دلایل تحسینت می کنم .

وضعیت خییییلی بد تر از اونیه که ما میدونیم . متاسفانه به شدت آب هدر میره تو صنعت...
باهات موافقم ! به قول یکی از دوستان کوچه از بن بست ویران است :دی :)))

. 1394/04/14 ساعت 14:00

لایک برای جواباتون به کامنت ها مگی

شیما 1394/04/14 ساعت 13:07 http://man-bi-to.blogsky.com/

خیلی خوبه مگی
اما من فکر نکنم بتونم پنج دقیقه ای کارام رو تموم کنم که تقصیره موهای فرفریمه اما تا ده دقیقه می تونم

هاها...
من به شما اجازه میدم استثنا" 10 دقیقه ای دوش بگیری ! :دی

آویشن 1394/04/14 ساعت 12:46 http://dittany.blogsky.com

خوبه که اینقدر زود میتونی دوش بگیری ولی من تنها چیزی که نمیتونم زمانشو کم کنم حمومه و همیشه حموم رفتن کلی طول میکشه.
ولی در موارد دیگه هم آب و کمتر مصرف میکنم برقم که واقعا مصرفم پایینه.
در مورد حرفایی که دوستمون راجب مدیریت کشاورزی داشت کاملا موافقم.بخوام یه مثال دم دستی بزنم براتون تو یه مرکز آموزشی مثل دانشگاه یه قطعه زمینی که برای آموزش چه در اون برنج و یا محصولات دیگه مثل کدو تنبل-ذرت-بادمجان-گوجه فرنگی یا باقلا کاشته میشه مسءولین با وجود این همه درآمدی که دارن حتی حاضر نیستن یه پمپ آب رو تعویض کنن و هر سال دقیقا از بهمن ماه که ترم بهار شروع میشه تا پایان مرداد ماه که محصول برداشت میشه مقدار زیادی آب فقط به خاطر خرابی پمپ هدر میره.حالا این نمونه ی کوچیکش بود،در ایران که بیشتر کشاورزی سنتی مرسومه و اکثر کشاورزا بنا به عادت قدیمی خودشون مراحل کشت و انجام میدن حتی حاضر به صرفه جویی نیستن.با وجود اینکه الان مراکز زیادی برای مدیریت و راهنمایی کشاورزان مشغول به کار هستن نسبت به گذشته ولی اوضاع فرق چندانی نکرده.البته این فقط مختص کشاورزا نیست،تک تک افرادی که تو رشته ی کشاورزی فعالیت میکنن مسءولن.
همین چند وقت پیش بود که تو یه نمایشگاهی در یکی از کشورهای خارجی نشون میداد چقدر سیستم متنوع آبیاری تعبیه شده.حتی یه سیستمی آمریکا معرفی کرده بود به اسم سیستم آبیاری عمودی که در واقع گیاهان و به صورت ردیفی روی میله هایی میکاشتن و از بالا بهشون آب میدادن.این روش علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب هم در نمای ساختمون باعث زیبایی میشه،هم در شهرهای امروزی که اکثرا حیاط بزرگ وجود نداره کارایی داره و از اون مهمتر میشه گیاهانی که برای هم مفید هستن و در کنار هم کاشت و دیگه نیارگزی به استفاده از آفت کش و علف کش و دیگر حشره کش ها نیست.
مشکل اصلی اعتماد به نفس بالای سیستم ایرانه که حتی حاضر نیستم سیستمهای جدید و امتحان کنیم برای همینم هست کشاورزی که تو خیلی از کشورها حتی از پزشکی هم مهمتره و ارزش علمی بیشتری داره تو ایران به شکل یه رشته ی خیلی سطح پایین دیده میشه و تا به هرکسی میگی کشاورزی خوندم تو ذهنش فقط کاشتن 5 تا محصول خوراکی میاد و فکر میکنه کل هدف کشاورزی همینه.

ببین ما جهان سومی هستیم و مشکل اینجاست. ما کارخونه ی رب سازی زیاد داریم که آب زیادی مصرف می کنه ما خیلی کارخونه از این دست داریم . در صورتیکه خیلی از کشورها کلا دست از تولید رب برداشتن و کار رو به ایران و جهان سومی ها سپردن با هزینه ی بیشتر خریداری می کنن رب رو ولی چنین کارخونه ای نمی سازن .
همه ی اونها درست که شما فرمودی اصلا ولی ... ! این حرفا فرافکنیه و ما اینا رو میگیم و مشکل رو میندازیم گردن دیگری ...
من شوهر عمه م رتبه ش 11 بوده و با عشق جنگل داری خونده...
از همه ی این داستان ها مطلعه ولی به شدت حواسش به مصرف آب هست. دادن این اطلاعات تنها باعث میشه مردم همون مقداری که می تونن صرفه جویی کنن هم ، دیگه نکنن و بی خیال شن . این خیلی بده!
صنعت رو نمی تونیم درست کنیم ، خودمون رو که می تونیم !نه؟!

شری 1394/04/14 ساعت 12:16

های مگی سِوِن!!!
عاخه من چقووووری هف دقیقه ای بیام بیرون!؟!؟!؟!؟
مگه مییییییییییشششششششه!؟!؟!؟!؟
مگه داااااااررررررررررریییییییمممممم!؟!؟!؟!؟!؟!؟

های شروره !
بیا بیرون دیگه شروره میام براتااا
من از یک ساعت به نیم ، بعدتر از نیم به ربع کاهش داشتم و الانم که 1ماهی میشه شده 5 دقیقه... :))
به نام خدا مگهان کلیری هستم به مدت 1ماه هست که پاک پاکم !!!:))

شادی 1394/04/14 ساعت 12:11

ایوللللل مگهان عزیز. کاش همه مثه شما در حد خودشون یه قدمی بردارن.

90درصد از دور و بری های خود من بر نمیدارن :دی
و میگن مشکل از صنعته ... تولید / کشاورزی و ...

خیلی عالیه آفرین!
البته اگه ریا نباشه اینجانب نیز در مصرف آب و برق سعی می کنم صرفه جویی داشته باشم و درست مصرف کنم!
البته لازم به ذکر می باشد که مصرف آب شرب خانگی چیزی حدود 7 8 درصد آب شرب کل کشور می باشد و حدود 90 درصد در کشاورزی مصرف میشه که بعلت عدم اصلاح آبیاری در کشاورزی چیزی حدود 40 درصد یا 60 درصد این 90 درصد هدر میره. و واقعا جای تاسف داره!
و باز هم جای بسی تاسف داره که ادارات جهاد کشاورزی واقعا برنامه مشخصی برای تولید محصولات کشاورزی ندارن و ما با تولید محصولاتی که آب مصرفی بالایی دارن به قیمت خیلی ارزون اونها رو میفروشیم یا صادر میکنیم. در صورتی که تو تولید گندم که قوت غالب مصرفی کشور هست موندیم. و این خیلی از نظر استراتژیک خطرناکه.
لازم به ذکره که هر یک کیلو برنج چیزی حدود 1000 لیتر آب مصرف میکنه. و هر کیلو هندوانه اگه اشتباه نکنم چیزی حدود 400 لیتر آب مصرف میشه!
جنگ جهان امروز و آینده جنگ آب خواهد بود! و کشوری که صنعت کشاورزی ضعیفی داشته باشه دچار بحران های جدی ای در تهیه آب شرب خواهد شد.
در ضمن اون 7 8 درصد آب مصرفی شرب مردم حدود 30 درصدش در زیر زمین به خاطر فرسایل لوله ها و قدیمی بودن سیستم توزیع آب از بین میره.
اما مسئولین همچنان به مردم میگن که در مصرف آب صرفه جویی کنید. اما دلیل اصلی به نظر من سو مدیریت در این حوزه است. و بخشی هم عدم اصلاح الگوی مصرف مردم هست.

اول اینکه سلام
دوم اینکه شما با آقای نقی معمولی نسبتی ندارید :دی ؟! :)) والا به قرعان 400 لیتر هندوانه! 1000لیتر برنج و... !
ببینید اصلا شکی در درست بودن صحبت های شما نیست. اما دقیقا مردم ایران عادت کردن که بگن مشکل از جای دیگه س. این مقدار صرفه جویی از سوی ما تاثیری نداره ! بی خیال من یه نفرم برم سیستم کشاورزی رو ، سیستم کارخانه سازی مون رو عوض کنن. اینا درست ولی تا وقتی چیزی تغییر نکرده ما هم بدون توجه از آب استفاده کنیم ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد