مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

مهمونی خداست خب:)


خب اینکه میگن ماه مهمونی خداست ماه رمضون واسه شماها نمی دونم چه تعبیری داره ؟ 

ولی واسه شخص من کلا مهمونیه... 

یک ماه بخور و بخواب دارم و حقیقتا روم نمیشه به خودم بگم روزه دار!

چون عملا فشاری بهم نمیاد ... یا خوابم تو اتاق با کولر (دو روز از 3 تا 7 برق قطع بود البته! که باعث شدن حس کنم روزه داری تو گرما رو!) یا دراز کشیدم و کتاب می خونم ، که اونم فشاری بهم نمیاره و تفریحه. 

افطاری یا زحمتش گردن مامانه و یا مهمونیم ! که بازم ثابت می کنه این ماه واسه من کلا ماه مهمونیه... 


+ خلاصه که روزه داران واقعی لطفا منو از دعاتون محروم ننمایید .


نظرات 26 + ارسال نظر
آویشن 1394/04/02 ساعت 15:55

واقعا از دست من.دیگه کم مونده لحاف و تشک بیارم وسط وبلاگت پهن کنم از بس اینجام.
ولی حال میکنیا چه اطلاعاتی میدم اینجا اونم همه رایگان

واقعا هم ماه مهمونیه مام این چند روز فقط یه روزشو خونه خودمون بودیم باقی روزهام باز مهمونیم کلا بخور و بخواب و مهمون بازیه

nila69 1394/04/02 ساعت 11:50

خخخخ واقعا واست مهمونی یه: -))))))
+ افتادم یاد مکه مامی م... تنها رفت و ما با بابا خونه مونده بودیم... طفلک بابایی همش بغضی و اشکی میشد... اونم قراره سال بعد دوتایی برن البته تمتع

سپیده 1394/04/02 ساعت 11:29

اااااااااااااااا شغل بابا چیه ماموریت میرن
داداش بنده هم در رشت مقطع دکتری را دارد میگذراند ...من هنوز تو همین امتحانام موندم

توضیحش سخته ولی مهندسه :دی

الهی !!! نمی دونستم که... نمی خوای یه بار با داداش جان بیای رشت یعنیییی ؟!

رویا 1394/04/02 ساعت 06:19 http://khoshbakhti1393

همینقدرش هم شاهکاره...واقعا روزه گرفتن اونم تو این هوا سخته.خدا قوت و التماس دعا عزیزم

ممنونم رویا جان

سپیده 1394/04/02 ساعت 04:53

خابی؟

نههه !
قرآن می خوندم سپیده ی جان

راستی بابا جان من امروز 4 صبح رشت رو به مقصد زنجان ترک کرد و پس فردا بر میگرده

lena 1394/04/02 ساعت 03:13

چشم، اگه دعام برسه به گوش خدا...

ممنونم لنا
می رسه برای دعا در حق دیگران... شک نکن

lena 1394/04/02 ساعت 02:24

خوبی؟

ممنون دختر ! شکررر

دعا کن برای یکی از عزیزام ، که یه مرحله سخت تحصیلیش خوب پیش بره :)

lena 1394/04/02 ساعت 02:09

بیداری مگهان؟

اوهوووم!

آویشن 1394/04/02 ساعت 01:47 http://dittany.blogsky.com

کامنت خزنده رو دیدم یاد مستند جعفر پناهی افتادم که تو خونش ایگوانا داشت.یادش بخیر عجب چیزی بود

از دست تو

خزنده 1394/04/02 ساعت 01:08

من شیش هفت سال پیش که توی عوالم خودم با خدا ساخت و پاخت داشتم، شب تا سحری که بیدار می موندم فقط کتاب و فیلم مسیح باز مصلوب رو توی سه شب تا صبح تمومش کردم. چقدررر کیف داد اون کتاب.
همون روزا پنج شنبه توی مدرسه مراسم افطار داشتیم، قبلش سه چهار ساعت فوتبال بازی می کردیم. من نمی دونم چه کرگدنایی بودیم اون روزا. الان فوق فوقش ایگوانا باشم.

ببین اون زمان منم کرگدن بودم !!! واقعاااا بودما ...
من بی رفیقام تو مدرسه تا غروب می موندم کارای دفتری !!! می داد مدیر بهمون بچه ها هیییی می خوردن منم که کرگدن دلمم نمی کشید چیزی بخورم اصلا :دی
تا دم افطارم جون می کندم :))
چطوری ایگوانا ؟

باران 1394/04/02 ساعت 00:10

کتاب نوشته های از فلورانس اسکاول شین رو با تاخیر بهتون پیشنهاد میکنم.
کتاب خوبی است :))


+همه جیز که آشپزی نیست روله

مچکرم !
4اثرش رو دارم

+ خب جارو کشیدن فقط تو خونه کار شخص شخیص خودمه! و خیلی کمک های دیگه

آویشن 1394/04/01 ساعت 23:40 http://dittany.blogsky.com

ببین بحث من اصن اراده ی آدمها نبود و خدای نکرده نگفتم تو جزو اون دسته از روزه دارها هستی.ولی دور و بر خودم آدمهای زیادی و دیدم که از ماه رمضون فقط همین تحمل ساعات زیادی از روز گشنگی و یاد گرفتن و در عوض هیچ کار مفیدی نمیکنن و مدام یا دارن به اطرافیانشون زخم زبون میزنن یا هر کاری انجام میدن که بقیه اذیت شن و یا دارن سر مردم کلاه میزارن.من نمیخوام وارد مساءل دینی بشم چون هر کسی یه عقیده ای داره و عقیدش محترمه.فقط تنها چیزی که هست حرف من اینه کاش علاوه بر روزه ی گرسنگی خیلی آدمها یاد بگیرن روزه ی انسانیت بگیرن.همین

بله موافقم :) اراده فقط به نخوردن نیست ...
به امید روزی که هممون روزه دارهای واقعی باشیم ! اخلاااق خوش خیلی خوبه
من که یکی از طرفداراااشم

سپیده 1394/04/01 ساعت 23:06

مگی جان روزه دار واگعیییییییی منم ک امروز چشام دو دو میزدو سوالارو نمیتونسم بخونم ....قبول باشه
محتاجیم محتااااج

الهی...
گویا قراره فردا منم روزه دار واقعی باشم ...
دعات می کنم گل

شادی 1394/04/01 ساعت 23:03

شما میدونید من کدوم شادی ام.
و این برام کافی یه

خب باشه گل چشممم

سپیده مشهدی 1394/04/01 ساعت 22:55

از الان گفته باشم مَگ مَگ...من همه چی رو لو میدم هااااااااااا
90 من 10 تو

:)))

90 تو ؟ 10 من ؟! از دست تو... می خوام برات یه چیز بفرستمم!

شادی 1394/04/01 ساعت 21:57

داری شکست نفسی میکنی. حتم دارم ردیف جلو نشستی جهت گرفتن الطاف الهی در ماه مبارک. اونم بغل بغل
قبول باشه و نوش جونت مگی گلی من

سلام شادی عزیز ... شما شادی شالیزاری ؟
میشه خواهش کنم برای اینکه قاطی نشین با هم اسمت رو کامل بنویسی 3 4 تا فاطمه و دو تا شادی داره وبلاگ من آخه

شکسته نفسی نیست عزیزکم...روزه های من که روزه نیست...

منم دقیقا همین وضعیت خودت رو دارم. بعد بعضی وقت ها از دهنم میپره که ماه رمضونم زیاد سخت نیست ها، کاش مثلا دو ماه بود و ... که میبینم مامانم نزدیکه دمپاییش رو در بیاره بزنه تو سرم

:))

طفلک مامانت شادی بهار نارنج

باران 1394/04/01 ساعت 20:29

مگی من جات بودم ینی امکان نداشت تو افطاری کمک کار مامانم نباشم.
مگی یه بار امتحان کنه ببین چقد روزه ت شیرین و دلچسب تر میشه
به قول مادرم اون لحظه اس که نونی که خوردی واست شیرین و حلال میشه :))
نه اینکه حروم باشه نه ولی احساس بهتری داری!


+حالا اونایی که به قول روزه دار واقعی نیستن چه میشه بقیه رو دعا کنن ؟! توام ما رو دعا کن:))

منم خیلی سعی می کنم کمکش باشم معمولا فرنی رو من درست می کنم مثلا ... یا دسری چیزی ...
ولی آشپزیم رو چون قبول نداره حاضر نیستم کار خاصی کنم

+ چشممم...

یه روز به مامانت بگو هیچ کاری نکنه شما کارا رو انجام بده. مهمونی خدا فقط واسه شما که نیست
ثوابشم دوچندانه

مستر نیما امسال اینطوری بوده :)

و متاسفانه مامان جانکم میگه آشپزخونه مال خودمه و من فرمانروای اینجام و بچه نباید اینجا باید باشه
کمک که بی شک می کنم...

سپیده مشهدی 1394/04/01 ساعت 18:51

درود به مَگ مَگ

پیغام شما رو در وبلاگ بانو هموستات خوندم
عزیزم...شما که ایمیل آدرس منو داری

سلام بر سپیده !

دارم پیگیری می کنم ببینم چه راهی وجود داره برای کاری که می خوام انجام بدم:دی

نماز و روزت قبول باشه عزیز جان...
تحقیر چرا؟
بیخیال...
بخند.....:)

ممنووونم :)

تحقیر چون ...
نمی دونم!
من همیشه می خندم...همیشه ؛)

آویشن 1394/04/01 ساعت 18:03 http://dittany.blogsky.com

مگی من بهت افتخا میکنم و خوشحالم که دوستی مثل تو دارم.همینکه این متن و نوشتی و مثل خیلیا نیومدی بگی که با بقیه تفاوت داری و از بقیه بهتری همینه که تو رو واسه من آدم خاصی میکنه.اینکه نمیگی چون روزه میگیری بقیه هم موظفن روزه بگیرن و از همه مهمتر اینکه حس واقعیت چیه رو گفتی.
من که خودم خیلی دوست دارم و با اینکه آدم روزه داری نیستم ولی واست دعا میکنم همیشه


فک نکنم روزه دارها حس خود برتر بینی داشته باشن طفلک ها...
والا فعلا هرکی روزه خوره شده روشن فکر برای ما روزه دار ها بی ادعا تر از همیشه شون شدن... از نظر من باید خودشون رو کمی برتر بدونن...چرا که اراده ی قوی ای دارن. مثلا باغبونی که از صبح تو باغچه ست با دهن روزه ...تو اون گرما و خودداری می کنه از نوشیدن به هررر دلیلی...به نظرت برتر از من و تو نیست ؟
بی شک هست و اون اراده ش جدای از مسایل دینیه. باید تقدیر و تحسینش کرد

چوپان 1394/04/01 ساعت 17:51

منم :(
بخوروبخابه کلا! تاااااااازه هرچی ام آدم هوس کنه و بگوش والدین برسه با کلی قربون صدقه آنی در افطاری فراهم میشه
حقییقتا نباید اینجوری باشه...
قطعا هم اونا برای ترغیب به دین و اینجور چیزا تمام تلاششونو برای جذاب بودن ماه رمضون میکنن
جوری که کوچیکترین عضو خونواده با عشق روزشو نگه میداره و در عین حال تو اوج گرما با دوچرحه به کلاس بستکش میرسه و تا خود افطارم پر از انرجیه...درجالیکه هیچ کدوم از دوستاش روزه نگه نمیدارن
بنظرم همین حد هم سختی کشیدن برای بچه های این دوره زمونه بازم چالشیه.نباید زیاد هم سخت گرفت.
اونم تو کشوری که دین گریزی به دلایل کاملا نامرتبط با خود دین! و فقط سیاستهای خاص داره اتفاق میوفته.
در مورد امثال من و تو هم که.... :D
بماند!
میدونی که کلا مرتبط با پست عادت ندارم نظر بدم :p

خیلی دوس داشتم نظرتو چوپان !
و بگم خیلی هم مرتبط بود که...
راستش من از بیرون رفتن و توضیح اینکه روزه ام و تحقیر شدن متنفرم ! این موجودات تحقیر کن رو هرگز نمی بخشم که از همون ابتدایی که روزه می گرفتیم به دیده ی بد نگریستنمون تا حالا که خر پیری شدیم برا خودمون:| دور از جونت البته ...
برادرک منم از 8 سالگی روزه هاشو می گرفت به اصرااار خودش و همه ی ما مخالف بودیم. الان 2ساله که همه ی روزه هاشو می گیره ولی . من یه پست در این زمینه نوشتیده بودم اتفاقا ... که نگذاشتمش اینجا دیگه...
دخترا خیلی گناهی هستن زود واجب میشه روزه بهشون... ما خیلی کوچولو بودیم وقتی روزه گیر شدیم نه؟ :*

به هر حال نماز روزتون قبول حتما مگه باید به آدم فشار بیاد!

خب حس می کنم اینجوری روزه م واقعی نیست :)
ظرفیت و کشش روزه واقعی رو هم ندارم فاطمه جان... سومین فاطمه ی اینجایی شما

هرکی واسه مگ دعا کرد منم تو صفم. لطفا :) :*

من روزه دار الکی برات دعا می کنم علی الحساب !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد