مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

مورد عجیب برادر مگهان !

چند وفت پیش وبلاگ دوست عزیزی رو می خوندم که حرف از کتاب و بچه های دهه های گذشته بود که چقدر اهل کتاب بودن و این نسل جدید کتاب گریز ...

براشون نوشتم من یک برادری دارم که عاشق خوندنه ! گفتن اسم برادر شما رو باید گذاشت "مورد عجیب برادر مگهان" مثل "مورد عجیب بنجامین باتن" !

مورد عجیب ما خیلی معمولیه ، نه هوش بی اندازه ش گوش جهان رو کرد کرده ، نه فیلسوف کوچکیه برای خودش و نه هیچ چیز دیگه ...

مورد عجیب ما یک 12 ساله ی خالصه ! ذره ای بیش از سنش نمی فهمه و در عوالم کودکیش سیر می کنه تا نوجوانی ...

مورد عجیب ما عاشق صدای فرهاد ، ابی و دکتر اصفهانیه ! عاشق صداهای پر هیجان نیست مثل خواهرش ! مورد عجیب خونه ی ما تو 12 سالگی به شدت غمگین میشه از شنیدن موزیک های سبک و اصرار داره کمکمون کنه تو شناسایی موزیک های خوب تر ...

مورد عجیب برادر مگهان ، کتاب خونه ش چندین برابر کتابخونه ی خواهر 24 سالشه ! و همه ی کتاب هاش رو هم بارها و بارها خونده ...

مورد عجیب برادر مگهان ، قلم خیلی خوبی داره که این رو بی شک مدیون خوندن های زیادشه ...

مورد عجیب برادر مگهان ، 6 سالش که بود گفت به تکواندو علاقه داره و از ورزش گروهی فوتبال دل خوشی نداره و ترجیح میده فقط تماشاش کنه... گفت از تکنیک های پای تکواندو خوشش میاد و از کاراته بدش میاد ! تو 6 سالگی مورد رو بررسی کرده بود ... !

از همون روزها پیگیر شدم و تو کلاسی ثبت نامش کردیم که استادش واقعاً استاد و با شخصیت باشه ...

مورد عجیب برادر مگهان ، باعث شد استادش بتونه بعد از مدت ها بیکاری با رشته ی مهندسیش یک جای خیلی خوب مشغول به کار بشه ... مورد خاص برادر مگهان واسطه شد و استادش تونست از روزها بیکاری نجات پیدا کنه ...

مورد عجیب برادر مگهان ، دیروز از ساعت 6 بیدار شد و راهی سالن هییت تکواندوی شهر رشت شد !

مورد عجیب برادر مگهان ، میون اون همه بی ادبی ها و دادهای هییت تکواندویی ها دووم آورد ، تا ساعت 1 ظهر آزمون و مراحلش طول کشید ...

بالاخره ساعت 1 ظهر جمعه ی ما ، عید شد...

لحظه ای که صداش رو شنیدم نتونستم بفهمم غم داره یا خسته ست... پرسیدم نمی خوای از آزمون چیزی بگی ؟ بگو حالت خوبه ؟ گفت خوبم !

استادم پیشمه ... خوبم مگهان ... و بعد از چند ثانیه سکوت با خجالت گفت مگی ... قبول شدم ... میام خونه و تق !

و اون لحظه عجیب ترین حس ممکن رو داشتم ، برادر 12 ساله ی من ،

مورد خاص برادر مگهان ، تو همون آزمون اول و بی وقفه ! تونست دان دوی تکواندو رو بگیره و من رو ، ما رو به اوج خوشی برسونه ...

از ته دل برای خودمون خوشحالم ... که با خوشی های کوچیک زندگیمون انقدر خوش میشیم !

این عکس ، چند ساعت بعد از آزمون گرفته شده کنار دریا ! مگی آویزون به برادرش ...
نظرات 28 + ارسال نظر

اما ن هنوز هم میگم! "مورد عجیب برادرِ مگهان"
بهش از طرفِ من تبریک بگید حتما. و این رو هم حتما بهش بگید:
""چند سال زندگی بیشتر و داشتن دردها و مشکلات بیشتر، به من اجازه میده که به تو،برادر مگهان، این حرف رو بگم. بیشتر یه جور وصیته تا نصیحت!. کارِ ادبیات، چسبیدن و ول نکردن میخواد. رهاش نکن. مثلِ حریفی که میکشونیش گوشه‎ی تاتامی، یا گاهی برعکس، همیشه محکم و به هوش باش. اول از همه به خاطرِ خودت. بعد هم احتمالا به خاطرِ هرکسی که دوستش داری.
چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم، زندگی یه مبارزه‎ی تموم نشدنیه. بهتره فقط پوس کلفت باشی و بجنگی. در نهایت، احتمالا همه به این دید میرسن که چیزی به نام برد و باخت مهم نیست؛ پس تو از همین الان، این رو بدون.
کارِت درسته و من حرفِ زیادی برای گفتن ندارم. یعنی کسی هم نیستم که حرفِ چندانی برای گفتن داشته باشه. فقط در پایان میگم که گوش دادن به فرهاد و ابی رو هم ترک نکن. ظرافت های زیادی تو صداها و کارهای این دو نفر هست،که رفته رفته آدم کشفشون میکنه.
موفق باشی، "موردِ عجیبِ برادرِ مگهان"

چشم آقا بهش میگم ...

حتماً همه ش رو میگم : ) اصلاً این شنیدن آهنگ های خوب بود که باعث شد علاقه مند شه به موسیقی اون هم از نوع ایرانی !
برادر مگهان تار میزنه ...
خیلی چسبید به من و مطمئنم براش که بخونم ذوق می کنه !

زیتون 1394/02/28 ساعت 16:43

پسرکم... الهی دورش بگردم این دوازده ساله خاص عجیبت رو
امیدوارم تندرست باشه همیشه. بزنم به تخته هیکلش ورزشکاریه. نمیخوره دوازده ساله باشه
مگی من الان با یه مورد عجیب 26 ساله دوستم.
نودونه درصد برادرت درآینده مثل مورد عجیب من میشه. بسیار خواستنی و بسیار حیف برای این مملکت...

ای جااان چه با حس گفتین اینا رو ...
البته من بهش آویزون شدم و اومده پایین ... 12ساله ی من از من بلندتره!
لباساشم بزرگونه ست نوجوون سایزش نیست :دی
خیلی خوووب تشخیص دادی بانو
چقدر جالب .... حس عجیبی بود یه لحظه اشک تو چشام اومد از تصور 26 سالگیش ... کاش حیف نباشن ... کاش مملکت جوری شه که هیچ کی اینجا حیف نشه :(

زیتون 1394/02/28 ساعت 16:43

پسرکم... الهی دورش بگردم این دوازده ساله خاص عجیبت رو
امیدوارم تندرست باشه همیشه. بزنم به تخته هیکلش ورزشکاریه. نمیخوره دوازده ساله باشه
مگی من الان با یه مورد عجیب 26 ساله دوستم.
نودونه درصد برادرت درآینده مثل مورد عجیب من میشه. بسیار خواستنی و بسیار حیف برای این مملکت...

طاها 1394/02/27 ساعت 22:59

سلام

بله من اصلا شیطون نبودم اما مخلص کلام گمجی بیش نبودم!!!!

برای برادر عزیتون اسپند دود کنید،خدا حفظشون کنه

آقا ...

عزیز !
برادر من گمج ترین 12 ساله ی دنیاست ! باید ببینیدش که بفهمید ...
گاهی حس می کنم خودش رو به در گمجی می زنه یا همچین چیزی

مگی
آدرس جدید من

وااای چه خبر نیکی ...

این همه روز بلاگفایی ها تحمل کردن !
به قول ترجمه ی آقای کریمی من ازشون واقعاً شکااارم!

مهناز مامان رایان 1394/02/27 ساعت 13:59

سلام مگهان جون عزیزممم
خیلیی خوشحال شدمم
تبریککک هم به برادر عزیزت هم شما و خانواده ات
انشالا موفقیتهای بزرگتررررر

عمو 1394/02/27 ساعت 12:54

درود بر مگ عزیز
عکس کوچیکی هاشون رو در پست های قبل یادم هست
خدا حفظش کنه
و شما رو برای اون

بله بله عمو :)
عکسش رو اینجا گذاشته بودم ، شما هم یک واو براش نوشته بودین و دل ما رو برده بودین
همچنین شما رو برای خانواده ی گرامیتون

سیمای 1394/02/27 ساعت 09:23

تبریک میگم عزیزم
خدا حفظش کنه براتون

شادی 1394/02/27 ساعت 00:49

ایییین پیروزیییی ، خجسته باد این پیرووووزییییی(با ریتم خوانده شود)

ممنوووونم شادی خوشحااال

با ریتممممم خوندم !!!

اکتساب مقام پر افتخار ؛ به جا و شایسته دان دو تکواندو ورزشکار مردمی را به شما و برادر محترم تان تبریک میگویم.
امید است با اتکال و مدد از ایزد منان به بالاترین درجات این ورزش رزمی و شرکت در مسابقات جهانی و کشوری راهیابی نمایند.
((( دیدید بعضی از این مسئولین که سمت میگیرن دم ادارات بنر میزنن به این سبک و سوق )))‌:))
تبریک میگم. خیلی هم عالی.
این پست شدیدا منو دلتنگ خواهر خودم کرد و حسابی یاد خاطرات دوران کودکیم افتادم.
خواهر بعد از پدر و مادر بهترین هدیه خداست به آدمها.
انشاالله همیشه در کنار خانواده شاد و سلامت باشید.

هاها :-))) بله ! چقدر من از این مدل بنرها بدم میاددد ...
عالی بود ولی ؛-)
خواهر ... خواهرا خیلی عاشقانه برادرشون رو دوست دارن ... ای کاش شمام عاشقانه دوسشون داشته باشید
فردا تماس بگیرید و بگید یاد خاطرات خوشتون بودید. قطعاً ذوق زده میشه

مروارید 1394/02/26 ساعت 21:12

اواااااا ؛ الان اسم وبلاگو دیدم تلفظ صحیح Meghan بوده ؛ چرا من همش Maghan میخوندم ؟؟؟!!!

نگران نباش مروارید عزیزم ...

مگهان با کسره و فتحه هر دو درسته فکر کنم برای فارسی زبون ها فتحه راحت تره ؛)

مروارید 1394/02/26 ساعت 20:35

مبارک باشه مگهان جان ؛ همیشه شاد و خوشدل باشی
پس همین روزها باید منتظر اکران فیلم The Curious Case of Maghan's Brother باشیم

هاهااا... بله بله ! یا شاید کسی باشه کتابش رو بنویسه ؛-) کتاب رو دوست تر دارم از فیلم ! هاها ...
مرواااارید : )

عجیب نیست مگی جانم
چقدر علایق برادرت مشابه برادر منه و این مطمئن باش به بگ گراند خانواده هم خیلی بستگی داره وقتی از بچگی موسیقی خوب و کتابخونی رو تجربه کنه کمتر ممکنه که علاقمند نشه
خیلی برای داداش خوشحال شدم از طرف من بهش تبریک بگو و جالبه که داداش منم هم سن و سال داداشت بود تکواندو کار می کرد!
امیدوام همیشه کنارهم باشید و از موفقیت های همدیگه خوشحال بشید

عزیزکم ...

بله واقعاً تا حدی ربط داره به برخورد خانواده ...
داداش شما خیییلی مشترکات با برادر من داره ها بهسا جونم... وای از حالا دلم یه جووووری میشه فکر می کنم یه روز دانشجو شه !
بهسااا... :) لبخند ...همین عزیزم همین

تبریک میگم..ایشالا موفقیت های بیشترشو با هم جشن بگیرید

مچکرممم :-)
واقعاً ممنونم

A GH 1394/02/26 ساعت 18:11 http://doctorshiri.blog.ir/

dvd شب قصه کلا فلسفه شکل گیریش و مطالب مطرح شده در اون کلا با مطالب روانشناسی تفاوت میکنه...اصلا یکی از ویژگی های دکتر شیری اینه که از همه چی کلا مینویسه و روزانه نویسی داره و صرفا به مطالب روانشناسی نمیپردازه...

مثلا این پست ها :
"اگر یک زن را دوست داری"

http://doctorshiri.com/fa/content/8562/%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D8%B2%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/


+

"سی سالگی مادرت را تاکنون تصور کرده ای؟"

http://doctorshiri.com/fa/content/12923/%D8%B3%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%9F%D8%B4/

"دی وی دی جدید شب قصه توانگری (۱) و 2 "

http://doctorshiri.com/fa/content/12816/%D8%AF%DB%8C-%D9%88%DB%8C-%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D8%A8-%D9%82%D8%B5%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF/

http://doctorshiri.com/fa/content/14167/%D8%AF%DB%8C-%D9%88%DB%8C-%D8%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%A8-%D9%82%D8%B5%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B1%DB%8C-2-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF/

http://doctorshiri.com/fa/content/10381/%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%AF-%DB%8C%DA%A9-%D9%86%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%8C-%D8%A8%D8%AF%D8%B1/

البته سلیقه شما هم محترمه و این نظر فقط نظر شخصی منه و نه بیشتر.



"+ خواهش می کنم ! امیدوارم وققتتون زیادی گرفتیده نشه با چرندیات من :)) ؛) "
نفرمایید...میخونیم و از قلم و نوشته های ساده و صمیمیتون استفاده میکنیم و لذت میبریم...

A GH 1394/02/26 ساعت 17:24 http://doctorshiri.blog.ir/

از اونجا که فرمودین علاقه مند به مباحث و صحبت های دکتر شیری هستید و از اونجایی که تهران ساکن نیستید...گفتم این نکته هم بگم شاید به دردتون خورد

دکتر شیری تا آخر این هفته کلیه dvd هاش رو با تخفیف میفروشه...که انصافا همشون دیدنی هستند مخصوصا "شب قصه ها" و "معنای زندگی"...

این هم لینکش :

http://yon.ir/rabG


+من دیگه برم به ادامه مگلاک گردیم برسم که اینجا خیلی شلوغ کاری کردم...شما به بزرگواری خودتون ببخشید...

والا حقیقیتا من یه مدت تو سایتشون پرسش و پاسخ هاشون رو می خوندم و در مجموع علاقه ی خاصی به مباحث روز روانشناسی که مردم خیییلی دنبال می کنن ندارم ...
کتاب های روانشناسی خصوصاً و گوش کردن حتی به مباحث روانشناسی روانیم می کنه تا حدی :-)))
ولی باز هم ممنون!

+ خواهش می کنم ! امیدوارم وققتتون زیادی گرفتیده نشه با چرندیات من :)) ؛)

A GH 1394/02/26 ساعت 17:11 http://doctorshiri.blog.ir/

من این همه سایت و لینک خوب معرفی کردم نمیدونم چرا این یکی از دستم در رفت و یادم رفت براتون بفرستم :

میشه گفت گل سر سبد فایل های پایین این یکی میشه :
دکتر هلاکویی

"پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان" و باقی سمینار ها و سخنرانی های دکتر هلاکویی که از لینک های پایین قابل دسترسی هستند

http://saarbuk.blogfa.com/

+

http://www.holakoueeword.com/

+

این pdf هم خیلی خوبه "100 ویژگی شخصیت سالم"

http://bayanbox.ir/info/985821407990165960/healthy-personality


باید سر فرصت اینا رو نگاه کنم ...

سپاسگزارم

A GH 1394/02/26 ساعت 15:40 http://doctorshiri.blog.ir/

بله دکتر شیری واقعا انسان بزرگواری هستند هم از نظر علم و هم از حیث اخلاق...


راستی برای آقا داداش هم میتونید از سامانه پرسش و پاسخ دکتر شیری برای راهنمایی و کمک بیشتر به ایشون برای پیدا کردن بهتر راه زندگی و همچنین شناخت و معرفی منابع مطالعاتی بهتر کمک بگیرید و استفاده کنید
http://porsesh.doctorshiri.com/

+

و همچنین طرح و سایت نوجوان توانگر که مخصوص نوجوانان هست...
http://nojavanetavangar.com/fa/


+

این مصاحبه جناب شعبانعلی با 1 نوجوان هم شاید هم واسه شما و هم برادر گرامی جالب و شنیدنی باشه
http://www.shabanali.com/?p=2192

http://www.shabanali.com/ms/?p=4552


+

و مطالب و نوشته های قسمت تا 22 سالگی سایت متمم

http://www.motamem.org/?p=1905



امیدوارم سایت ها و مطالب معرفی شده مورد استفادتون قرار بگیره و واستون مفید باشه...

علی قشقایی

مچکر : )

A GH 1394/02/26 ساعت 15:08 http://doctorshiri.blog.ir/

این پست خیلی خوب بود... خیلی...

ما هم برای این مورد عجیب آرزوی موفقیت و شادی داریم...

ممنون ... و خیلی ممنون !

راستی من هم از دیدن نام دکتر شیری حالم خوب میشه. خیلی خوب اصلاً ...

کلوچه 1394/02/26 ساعت 14:48

تبررررریک
مگ بچه رو ترسوندی مث روح سرگردون میمونی...اخه اینم شد ادیت

ممنوووونم کلوووچچچ به قول فرها خدا بیامرز ! اگه بود حکما شش تا فحش بارم می کرد که من فرها نیستم و فرهانم !!!

ادیت کردم برای شناسایی نشدن :دی

فاطمه* 1394/02/26 ساعت 14:30

سلام مگهان گلم .به تو برادر نازنینت تبریک میگم ایشالا بتونی تویه تمام مراحل زندگیش موفقیت و شادکامیش رو ببینی عزیزدلم. واستون ارزویه بهترین هارو دارم. صد آفرین به پدرو مادری که شما رو تربیت کردن . ماشاالله

ممنونم فاطمه جانم ...

خدا بچه های شما رو هم براتون حفظ کنه و زندگیت رو پر از خوشی کنه

پری 1394/02/26 ساعت 14:25

عزززززیزم.چقد این پستت رو دوس داشتم..تووی تک تک کلماتش احساس موج می زد.

پری ...
پری گاهی از عشق زیادیم می ترسم و همیشه میگم خوبه که من عاشق مردی نشم ! من زیادی حس دارم به همه چیز اطرافم ...زیااااادی !

عبدالرحیم 1394/02/26 ساعت 13:09

تبریک میگم

اسفند براش دود کن !!!

کادو چی بهش دادی ؟؟؟؟

حقیقت رو بگم !
انتظار داشتم ردش کنن چون سن کمش باعث میشه معمولاً یک عده خوشحال نشن از دیدنش تو آزمون و قطعاً به قول استادش باز هم خوشحال نشدن !
ولی شد ...
هدیه نخریده بودم و قولی هم نداده بودم . قصد دارم یک کتونی خوب براش بخرم احتمالاً + یک کتاب که بشه یادگاری توش نوشت !
اسفند چرا ؟ وقتی یک وان یکاد خوان حرفه ای تو خونه ت باشه اسفند چرا ؟

سلام

خیلی هم عالی...ایشون واقعا مورد عجیب هستند.
بنده تو دوازده سالگیم دقیقا عکس مورد عجیب شما بودم و البته هنوزم هستم.

ایشالا در کنار خانواده همواره سلامت و شاد و سبز باشین

سلام

بله عجیب واقعاً در عین معمولی بودن !
از چه نظر بر عکسید؟ : )
خب آدم ها هیچ وقت شبیه هم نیستن ....اما به نظرم شما اصلاً 12 ساله ی شیطونی نبودید !

شمااا نیز طاها جان

حا می 1394/02/26 ساعت 12:33 http://haniiiism.blogfa.com


خدا رو شکر
از دیروز تا الان شونصد بار باز کردم وبلاگتو که ببینم چی شده
فک کردم بحث آزمون تیزهوشانهآخه دیروز بود
بازم تبریک
همیشه خوش باشین

خدا رو شکررر واقعاً ...
برادر مگهان تیزهوش نیست البته اگه سمپادی ها رو ذره ای بشه به عنوان تیزهوش قبول داشت :)) !
ممنونم و واقعاً ممنونم... مطمئنم اگه تیزهوشان قبول میشد و اصلاً امتحان میداد غمم بیشتر میشد شکرت که خبر خوشی ورزشی بود و جوانمردی و این حرفها ؛-) هاها ...

زری 1394/02/26 ساعت 12:27 http://asemam-abri.blogsky.com/

اینکه برادرت تو ازمونش موفق بشه ...ایا خوشی کوچکیست؟
خدا برادرتو حفظ کنه انشاا...:

برای من خیلی بزرگه خیلی ... !

ولی شاید از دید خیلی های دیگران اونقدر اهمیت نداشته باشه که خواهرشون فلان کار خوب رو به پایان رسونده برادرشون اخلاق خوشی داره یا جایی پیروز شده !

من بین دوستانم اصلاً عین خودم ندیدم که حس کنن خوشبخت ترینن با موفقیت برادر یا خواهر یا پدر و مادرشون !
ممنونم

امین 1394/02/26 ساعت 12:17

سلام
ای جونم داداش کوچیکه
عکسشو قبلا دیده بودم خب
البته عکس چند سال پیشش رو
الانه ماشالا مردی شده واسه خودش
مگ دان دو , دان دو گرفته داداشت شوخی که نمیکنی

بله عکس عزیز ترین پرد زندگیم رو گذاشته بودم قبلاً ...

بله و از خواهرکش قد بلند تر و گنده تر !

نه واقعاً دان دو ! دان دوووووووو

Amer 1394/02/26 ساعت 12:13 http://8m8a8.blogsky.com

وای این متن چقد حال خوب کن بود...
چقد خوشحالم برای شما و برادرتون...

خدایا شکرت که خواهر و برادر اینهمه قدر هم رو میدونن...
از خدا میخوام سالیان سال به عشق و محب تون اضافه شه...

خدایا شکرت که دوستانم با خوندن خوشی من خوش می شن ... شکرت !

الهی همه قدر هم رو بدونن ... خواهر و برادرها ...همسر ها ... مادر و پدرها قدر بچه هاشون رو ...
انشالله : ) ممنونم از دعای بی نظیرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد