مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

جو انتخاباتى امروز

داشتن درباره انتخابات حرف مى زدن و من در سکوت به آدمهاى دور و برم دقت مى کردم... 

ع. همون کسى که رفته بود یه بسته ورق آ چهار یا به قول خودش آچار! از دفتر اساتید برداشته بود و میگفت این ورق حق ماست داشت از دزد بودن سران مملکت حرف مىزد، همون وقتی که ورق ها رو با خودش اورده بود تو دفتر و گفته بود حق ماست بهش گفته بودم گیریم که حق مست، قبول

ولى حق همه ى دانشجوهاست نه حق من و توى نوعى! گفته بود چقد سخت میگیرى، این ارزشش نهایتا ٢٠ تومنه، ملت دارن میلیونی و میلیاردی میدزدن، می تونی صداتو به اونجاها برسون... 

اون استادى که همیشه بیشتر از ٤٥ از کلاسش به خاطره گویى میگذشت و آخر ترم اسم کتاب میگفت و امتحان رو از کتاب میگرفت داشت با افتخار از حامىِ فلانى بودنش میگفت. استادى که حاضر نبود یک بار کتاب دستش بگیره و حداقل ٤ تا نمودار رسم کنه و یا حتی یک بار حتى یک بار یه مساله ى تصمیم گیرى حل کنه... 

من ساکت بودم، چون مى ترسیدم یکى اون ور اتاق نشسته باشه و به من نگاه کنه و بهم بخنده که منم یکى عین اونام، که دروغ میگم، که دزدى مى کنم...


+ یه چیزى بهم ثابت شده، اونم اینه که اصلاح طلبها رفتارشون بی اندازه با اصولگراها فرق داره... واقعا گرایش سیاسی اونقدر در شخصیت ما اثر داره؟!


نظرات 12 + ارسال نظر
جولیک 1396/02/31 ساعت 02:22 http://platelets.blog.ir

تا جایی که من دیدم در هر دو طرف همه نوع آدمی هس.

هست هر دو طرف هر دو نوعش، درسته

سین 1396/02/29 ساعت 19:42

سلام
زیربنای رفتار آدمها وراثت*محیطه نه منش سیاسیشون. یه اصلی تو روانشناسی اجتماعی هست که میگه ما فکر میکنیم افرادی که در گروه غیرخودی هستن مثل هم هستن و این فکر اشتباهه.
من بیشتر به اصولگراها تمایل دارم ولی بدرفتاری رو در هر دو گروه دیدم و به نظرم باید در مورد هر انسانی جداگانه قضاوت کرد، چون وراثت و محیطش منحصر به فرد هستن.

سلام
قطعا همینه؛) :*

منم حس میکنم اخلاق و طرز تفکر بهم ربط دارن که تو میبینی با این فکر کردن و برخورداتت خودتو به کدوم یکی نزدیک تر میبینی...

Ella 1396/02/25 ساعت 23:39

توی این متنت بیشتر از هر چیزی این جمله ت جای تامل داره: کشور داغون شده مون!
بیجاره ایران.. از هر طرف تیکه پاره داره میشه..

بخدا...:(

بانو(: 1396/02/25 ساعت 23:07

این بی اخلاقیا متاسفانه تو هر دو طرف هست
امروز بچه های دانشگاه حرفشون این بود ک فقط ی مشت متحجر ب نماینده اصولگرا رای میدن
خیلی حس بدی پیدا کردم،این تفکیک کردن خوب و بد آدمها رو ب خاطر داشتن نظری ک حقشون هست رو اصلا نمیپسندم
من ن اصولگرام و نه اصلاح طلب ولی این نوع رفتارهای زشت یا حتی رفتارهای خوب رو ب ی اندازه تو هر دو طرف دیدم
با دوست صمیمیم هم کاملا نظراتمون متفاوته ولی هر دو ب نظر هم احترام میذاریم،اصلا درک نمیکنم این رفتارها رو ک بعضیا این روزا پیدا کردن

قطعا تو هر دو طرف هست، ولى خب اقلا تو اون محیط که ما هستیم اصلاح طلبها اصلا بحثى نداشتن...
من هم تو دوستام از هر دو جناح! دارم و با هیچ کدوم هم مشکلى ندارم، فقط با اونایى که راى نمیدن مشکل دارم

نیکلی 1396/02/25 ساعت 21:36 http://nikli.blogfa.com/

بین انتخاب گرگ و روباه میمونه آدم :|

:))

کنکوری خاموش 1396/02/25 ساعت 20:19

مگی وبلاگ زدم.خوشحال میشم سر بزنی.
http://manmobham.blog.ir/

عزیزم، من خیلى وقته وبلاگ نمى خونم:(
چراغ اینجا رو هم به زوووور روشن نیگه داشتم، ولى چشم

مرادی 1396/02/25 ساعت 15:36

باز حس می‌کنم این بر میگرده به شخصیت طرف، نه گرایش سیاسیش... دقیقا برعکس همین موضوع، من توهین کردن اصلاح‌طلب‌ها رو بیش‌تر دیدم! :/
+ نه اصولگرا رو قبول دارم و نه اصلاح‌طلب رو ... همینطور چیزی که حس می‌کنم بیش‌تر دیدم رو گفتم ...

؛)

بانو میم 1396/02/25 ساعت 07:01

این دوره ؛ واقعا موندم به کی رای بدم :/
خیلی بر اساس جو شده طرفداری ها... اصلا قلبا از هیچ کدوم از کاندیداها رضایت ندارم و میبینی که بر خلاف قبل سکوته تو وبم از این نظر...
+یه نکته ایم هست که اصلاح طلب بودن یا اصولگرا بودن ، فقط یک گرایش سیاسی تام نیست ! یک سری مجموعه عقاید غیر سیاسی متفاوت کنار هم این دو طیف رو شکل میده و طبعا دو طرف متفاوت خواهند بود‌...

من با منطق خودم انتخاب کردم:) 
دقیقا منظور منم اون بخش غیر سیاسیش بود.
درهرحال امیدوارم بهترینا اتفاق بیفته واسه کشور داغون شده مون:)

کنکوری خاموش 1396/02/25 ساعت 01:04

سلام مگی خوبی؟
شناختی؟
وبلاگ زدن سخته؟

سلام
فکر کنم بله؛)
نه خیلی هم ساده ست.

مرادی 1396/02/24 ساعت 21:04

به‌نظرم شخصیت افراد گرایش سیاسی‌شون رو تعیین می‌کنه. البته حزبشون رو کاری ندارم، بیش‌تر منظورم صرفِ گرایش و تفکر سیاسی‌شونه ... مثلا اونایی که شخصیت زودباور و ترسو داشته باشن خیلی راحت به یه سمت کشیده میشن. کسی که خودش دنبال چیزی بره یه سمت دیگه گرایش پیدا می‌کنه... کسی هم که کلا شخصیتش اتخاذ کنه[صرفاً منظورم شخصیتشه نه کسی وقتشو نداره یا حوصله‌شو] که پیگیری نکنه چیزی رو، چشمش به حرف‌ها و وعده‌هاست...

«یه چیزى بهم ثابت شده، اونم اینه که اصلاح طلبها رفتارشون بی اندازه با اصولگراها فرق داره»
در اینکه فرق دارن با همدیگه که شکی نیست :)

من واضح تر می نویسم منظورم از اون جمله رو، اخیرا دوست روزنامه نگار اصولگرام یه پست نوشته بود در این باره
که رفتار غیر سیاسی اصولگراها رو کمتر از اصلاح طلبها می پسنده، اصلاح طلبها گشاده رو تر هستن
حالا اون روز تو دفتر اساتید هم همین بود، دو تن از دوستان اصولگرا بی دلیل شروع به توهین کردن و اصلاح طلبها خیلى راحت برخورد می کردن...
واضح تر هم میتونم بگم که تمایل ندارم.

دل آرام 1396/02/24 ساعت 15:04

شخصیت های خاصی جذب اصولگراها میشن و همین طور اصلاح طلبان

درسته واقعا...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد