مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

شمالی ها بی حیان، لرها گرگن، من از کردها می ترسم! و امثالهم

لازم دیدم یه چیزایی رو براتون بگم، احساس می کنم خیلی در زمینه هایی عقب ماندگی داریم، هممون! خودم هم مستثنی نیستم از این امر

--- 

اول اینکه تا یه شمالی! رو میبینید که بی حیاست، دروغ میگه و یا هرچی، تعمیمش ندید به کل شمالی ها... از سر تا ته شمال ایران که بخوای بری 20ساعت باید طی کنی و شمال که میگید منطقه ی وسیعی رو در بر می گیره که پره از روستاها و شهرهای مختلف با فرهنگ های مختلف...

اینجوری باشه میشه صفات قزوینی ها رو به ما بیشتر نسبت داد حتی تا گلستانی ها و مازنی ها، چون بهشون نزدیک تریم:|... بگذریم. خلاصه اینکه میگین شمالیها مثل این می مونه که به تمام استان های مرکز بگیم مرکزی ها و تهرانی و اراکی و قمی و ... تو این دسته قرار بدیم. از این به بعد دقت کنید که بگید رشتی،ساروی،آملی،گرگانی و چه و چه... مهمه که شما درست صحبت کنید و همشون رو شمالی خطاب نکنید، این از این. بگذریم که من همه ی مردم ساکن شمال رو با تمام تفاوت ها دوست دارم. ولی دوست دارم وقتی درباره م صحبت میشه اسم شهرم رو بشنوم.

---

من از افراد کمی با شعور-تاکید می کنم رو اون مقدار اندک شعور- انتظار دارم متوجه باشن خیلی زشته که به صراحت بگن رشتی ها اینجورین، یا نه بدتر از اون تعمیم بدن و بگن شمالی ها!! فلانطورن... ابلهانه ست میدونید؟ !

و من واقعا متاسف میشم برای خودمون وقتی حس می کنم همون مقدار اندک شعور هم در وجودمون نیست. به همون مقدار اندک تاکید می کنم... 

--- 

برای مثال من به شخصه از یکی از قومهای ایران خیلی بد دیدم توی زندگیم، باید بگم همشون بدن؟ آیا من دوستای لر محترمی ندارم که از همشهری های خودم برام دوست داشتنی ترن حتی؟ و اگه ندارم شاید از بدشانسیمه، پس حق ندارم بگم لرها همشون بدن، حتی اگر واقعا خیری ازشون ندیده باشم. 

اینکه بگیم ترکها با گیلک ها خیلی تفاوت دارن اصلا بد نیست، اما من حق ندارم هیچ گونه توهینی به ترکها، لرها و ... کنم.

--- 

در آخر تاکید می کنم شعور چیز خوبیه و ما باید کمی از تعصبات و شور حسینی که در این زمینه ها داریم دست برداریم و بی خیال تفاوت ها و بزرگنماییشون بشیم، از خودم شروع می کنم، شمام از خودتون شروع کنید. سپاسگزارم با لبخند:)


+ تو کامنت های وبلاگ دوستان به جمله هایی بر می خورم اخیرا که نگرانم می کنه، ما چقدر بد دل و نامهربونیم با هموطن هامون:)


+ اگر از رشتی های خود بزرگ بین و پرمدعا بدتون میاد، اگر با ترکها خصومت دارید، اگر همسر لری داشتید که شما رو مورد حمله قرار داره!!! خاطرات رو تعمیم به همه ی مردم اون منطقه ندید، همدیگرو دوست تر داشته باشیم. خواهشا...:)


+ یه دوست عزیزی دارم که مدیونشم، همیشه یه ویژگی مثبت از مردم هر منطقه ای رو داره تو ذهنش و اگر با کسی از اون منطقه آشنا شه اون ویژگی مثبتشون رو با بزرگنمایی مورد تحسین قرار میده، امید که روزی هممون مثل ایشون رفتار کنیم با هم :)

نظرات 116 + ارسال نظر
آروان حقیقت 1403/01/21 ساعت 20:59

خطاب به صبادخترترک خودشیفته
آخه نادان تووقوم پلیدتواینهمه به لرهاتوهین میکنن چرابااون کثافت ها چیزی نمیگی؟؟اون سینای حرومزاده که فحش داد
قوم غیرایرانی وپلیدوغارتگرایران گمشیدبریدسمت کشورخودتون ترکیه باقی مانده های عثمانی هایاگمشیدبریدآذربایجان
براریدیک کم عدالت برقراربشه بین اقوام دیگه مخصوصالرها.چراشماکثافت هابایدبهترین زندگی روداشته باشید.چراتبریزیک دانه گدانداره
مردمانی نژادپرست خودپرست
تواینهمه سیل وزلزله چه قدرکمک کردید؟؟سیل لرستان چه کارکردید؟؟زلزله کرمانشاه
چرامردم مظلوم وفقیرمریوان وکردستان به سیل زدگان دشتیاری بلوچ هاکمک کردن شماکجابودید؟نامرداحق همه روخوردید
تهران روگرفتیداصلاتهران فارس نداره شماترک های بی همه چیزهستیدمخصوصاتبریزی های آشغال مغرورنژادپرست خودشیفته.بازاردستتونه.اقتصاددستتونه.دانشگاه هادستتونه.گم شیدگورتون روگم کنید
تینقدرکه تبریزمردم میلیاردی داره هیچ جانداره حتی تهران.چی میخاییدازجون ایران غارتگرهاباقی ماندگان عثمانی.کشوررانابودکردید.اقتصاددست شماست اینجوری ریده شده توش.
گمشیدبریدبزاریدلرهاهم نفسی بکشن
پردمی پرخاشگرعصبانی دعوایی سنگدل خشن بی رحم بی عاطفه
بیشترین نزاع خیابانی مربوط به استان های گوه ترک نشینه که سرآمدش اردیبل قزلباش هست وتبریزو....
بدبختای حقیرگمشیدبریدبمیرید.
ترک هاوجوددارن بالرادعواکنن تکی؟؟گله ای حمله میکنن چون خایه ندارن.
من هرجارفتم گفتم کسی هم داشاقمونگرفته تودیگه چه که که ای هستی به قول اصفهانیا.سیکتیر

الان شما لر هستین و اینقدر مودب؟ لذت بردیم که
کامنتهای پر از فحشتون رو تاییدم نکردم حتی

آروان حقیقت 1403/01/21 ساعت 19:20

خطاب به رضادالوند
مطمئنی لری؟اینهمه توهین کردی به قوم لر
باقوم کردچه کارداشتی؟کردهااتفاقاخیلی مهربان هستند.همه جاخوب وبدهست بامالراکه بدنیستن من خالم مریوان هست زیادمیرم
خیلی مردم مهمان نوازی داره
اون قومی که بده نژادپرست هست خودشیفته هست وبدذاتن ترک هاهستنداونم تازه حتی همشون ترک های آذربایجان شرقی مثل تبریزوقزلباش های خونخواراردبیلی.باقی ماندع های عثمانی های خونریز
بوشهری هااتفاقامردم خیلی خونگرمی داره بینظیرن هرچندروایاتی هست بوشهری هالرن.
ترک هاچون نوکیسه بودن وبعدازانقلاب باغارت کردن منابع قدرت واقتصادکشورهارشدن.ونکته بعدی اینکه تهرانی هایک زمانی اونهارومسخره میکردن.شعرمعروف شهریارهست
ترک های ارومیه اندکی بهترن اونم به خاطرمراوداتی که باکردهاداشتند.
مشهدی هاوسبزواری هامشتی انسان خسیس گداگشنه باقی مانده مغول هستندوهم اندازه ترک هاولی مثل ترک هانژادپرست نیستندولی خیلی خسیسن کلاه بردارن ودروغگو
ترکهابدترین مردم ایران هستند.قومی غیرایرانی که ایران روغارت کردن.
ترک هامردمی عصبی دعوایی خشن سنگدل کلاه بردارو بسیارخودشیفته
هستند.مخصوصاتبریزی هاواردبیلی های حقیر.
به سینای پفیوزکه فحش دادترک هاباهوش ترین مردم دنیاهستند؟؟زارت

امیرحسین رضای 1403/01/17 ساعت 19:31

قابل توجه دوست ترکمون که گفته ماراعنیم اولن اون موقعی که شمااومدیم توایران تنهاقومی که بهتون سرپناه داد قوم لر بود بروکتاب بخون تابفهمی یه سری دیگه به قوم من یا به قومی دیگه مخصوصا کرد بلوچ دهنتو سردیس میکنم شما گله ای دعوامیکنین ولی یکیتون تخم نداره آره داییی شغال

امیرحسین رضای 1403/01/17 ساعت 19:26

سلام من خودم لرم بختیاری هفتلنگم ازنژاد آریای ماباکردها بلوچ ها بهم برادریمو برابر حتی باقوم های دیگه هم همچنین ولی این دوقومی که گفتم فرق داره از نظرمن همه قوم ها غیرتی هستن مخصوصا لرها کردها بلوچ ها

پ خ 1403/01/14 ساعت 17:26 http://omidsadidii

آقا خیلی بچه اید که سر چنین مسئله بی اهمیتی بحث میکنید خواهشها یک جور رفتار نکنید که انگار فقط خودتون ایرانی هستید و بقیه اقوام وابسته به شما هستند سرتون به کار خودتون باشه چیکار به بقیه اقوام دارید ؟ از این حرفا چی نصیبتون میشه ؟که مثلا کی بده کی خوبه ؟ دیگران هم اگه به خیال خودتون بدند شما خوب باشید خواهشها یک جور رفتار نکنید که انگار اگه قوم خودتون نباشه ایران خراب میشه و انگار بقیه قوم هیچ نقشی در کشور ندارن و همه چیز های بد برا توانست صفات خوب برا قوم خودتون

والااا

احسان 1403/01/03 ساعت 09:03

کجا دیدید در تاریخ ادیسون رگ گردنش باد کنه به انیشتین بگه قوم ما برتر از قوم شماست اونا به جای افتخار به گذشتگانشون برای آیندگان مفید واقع شدن. ناراحت نشید ولی این بحث ها مال انسان های سطحیه کسانی مدام به گذاشتگانشون می بالند که میدونند خودشون خیری برای کسی ندارن و برای آیندگان فراموش شده هستن.
مرزهای سیاسی فعلی استانها و کشورها همه نتیجه خونخوارگی حاکمان قدیم است خیلی جای افتخار ندارد. به زندگیتون برسید.

والاااااا

طلا 1402/12/22 ساعت 15:34

عاشق خوباتونم

سینا 1402/12/14 ساعت 23:05 http://Meghan.blogsky.com

من کیرم توی لر های عننن یه مشت میدونستید باهوش ترین مردم دنیا ما ترک‌ها ایم آره لر خر اینو بدون باغیرت ترین مردم هم ترک های اردبیل و تبریز شهرای دیگه مثل سراب گفتم کم گوز گوز کنی لر مادر جنده :

وطنم جان وتنم ایران 1402/12/05 ساعت 21:15

دکتر و مهندس شدن تو خانواده گیلانی یک چیز عادی شده .همه تحصیل کرده با فرهنگ وباهوش.گیلان یعنی سرزمین باسوادان. اگر تمام استان های ما مثل گیلان بود .ایران میشد قانونمند،پیشرفته،بافرهنگ مثل کشورهای پیشرفته دنیا .انشالله اون روز برسه.

صبا 1402/11/03 ساعت 13:33

انقدر گوه خوری ترکارو نخورین شما اگه جرعت دارین رودر رو بگین ببین چطور جر واجرت کنن شما حق توهین به هییچ قومی رو ندارین بیناموس کسیه که ننش تربیتش نداده که میاد این جوری گوه خوری مردمو میکنه

یک تبری 1402/10/06 ساعت 20:37

شخصی که می‌گی شمالی‌ها تهران رو اشغال کردن! تاریخ تهران رو بخون تا متوجه باشی مناطق شمالی تهران ۱۰۰درصد تبری نشین بوده و خواهد بود. زبان این مردم رفته رفته فارسی شده اما فارسی هم از دل زبان تبری بیرون اومده. مردم تبری نژادشون از یادشون نرفته.
" تبرستان و تهران، اصل ایران است."

در همین کامنت برای قوم لر آرزوی سلامتی می‌کنم.

ارغوان 1402/09/03 ساعت 20:29

ومنی ک مشهدیم

رضادالوند 1402/08/01 ساعت 23:07

درودمن خودم لرخرم آبادم ساکن تهرانم لرهای انسان های بسیارپرخاشگروتکانه ای هستند.ترک هانامردترین وبیناموس ترین وعقده ترین قوم ایرانن دستت روتاآرنج عسل کنی تودهنش کنی بازم گازمیگیرن.کردهاخیلی سنگدل وبی رحمن وخودشیفته به تمام معناهستندوفقط خودشون وقومشون روقبول ندارم.بوشهری هاخیلی هرزه انددخترانشون وخیلی حشرین ازلحاظ جنسی.شمالیاخانماشون هرزه هستندومدام خیانت میکنند.مشهدی هاوسبزواری بیناموس کلاه برداربی رحم دروغگوپرخاشگرودزدوکلاه برداروتخم مغول هستندحرومزاده ها.ترک هاهم نجس ترین قوم ایران بایدنسلشون اززمین پاک بشه.لک هاهم وحشی ترین وروانی ترین مردم ایران هستندومشتی خرهستندوهیچ منطقی ندارندجزدعواوچاقووخفت گیری واکثرخفت گیرهای سمت شهریارتهران لک هستندمخصوصاکوهدشتی ها.کرمانشاهیاموجودات انی هستنددروغگووحوفل وکلاه برداروبی بته وهیچی ندار.لعنت برترک های حرامزاده عقده ای خسیس بدبخت عقده ای هاوکرمانشاهیاوبوشهریاوکردای کردستان و....

الان فکر نمیکنید آدما با خوندن این پیام چه حسی به خرم‌آبادی‌ها پیدا می‌کنن؟

قطعا نا باشعورا میدونیم همه‌شون مثل شما نیستن گستاخ و بی‌ادب، بی‌فرهنگ و شاید حتی کم عقل

المیرا 1402/07/09 ساعت 22:31

اونی که میگه کوردا بی اندیشه اند ی سبک مغزه اگه ملت کورد نبودن الان ایرانی وجود نداشت اونا رفتن جنگ با دشمن و از ناموس و وطن خودشون دفاع کردن بچه سوسول کوردا خیلی زرنگ اند اما چونکه شعور دارن زرنگی رو به دبه زدن نمیدونن

Parisa 1402/06/25 ساعت 04:25

بهم دیگه بی احترامی کردید افرین چقدر ادمای بزرگواری هستید

علیرضا 1402/06/20 ساعت 20:29

من تهرانی ام چون شغلم جهانگردی و ایرانگردی و تجارت و سفر کردن هست با تمام اقوام ایرانی و خارجی حشر و نشر داشته ام با بلوچهای بی شیله پیله و بوشهر و هرمزگان از قشم و بندرعباس و فارسیها و شیرازیهای عزیز ترکها و اردبیلی ها قزوینی ها زنجانی‌ها و لرها و بختیاریها و یزدیها و کاشانی ها و قمی ها و اصفهانیها و کرمانی‌ها و شمالیها از گیلک تا مازندران و ... با همه مراوده و داد و ستد و نشست و برخواست داشته ام در ضمن بسیاری از کشورها را گشته ام به جرات میتونم بگم شمالیها نوبر هستند از کلاهبرداری دروغگویی زیرآب زنی و مارمورلک بازی و حرامخواری و دزدی و خشونت ملتی روی دست این شمالیها نیست نمی‌دونم چرا اکثرا چنین خصوصیتی دارند بزرگترین اشتباه اینه که در اونجا ملک بخری کاری که من کردم بخدا روزگارتون سیاه میکنند آقا التماستون میکنم از هر جا ملک می‌خرید بخرید از شمالی جماعت ملک یا کالا نخرید نفروشید چون استاد دبه کاری هستند به هیچ وجه با شمالیها داد و ستد نکنید این حرف را یک برادر دنیا دیده و پا به سن گذاشته میزنه دوستان برادران با شمالیها حتی دوستی هم نکنید این نصیحت را برادرانه پدرانه به شما گفتم آویزه گوشتان کنید والسلام نامه تمام

چه تهرانی با شعوری لذت بردیم از چرندیاتی که نوشتید

متاسفانه اکثر شمالیها اومدند شهرهای بزرگ مخصوصا تهران و شغلهای دولتی که تهرانی‌ها در شهر خودشون باید استخدام شوند را با فامیل بازی و زیرآب زنی اشغال کرده اند تهرانی که تحصیلات و استعداد بالاتر داره بیکار میمونه آقازاده شمالی بیسواد بدون آزمون یا دستکاری در آزمون شغلش را اشغال می‌کنه کلا جز خودشون کسی نمی بینند اوضاع کنونی مملکت ما هم بخاطر اشغال شغلهای مهم دولتی توسط شمالیهاست ملت ایران بدونید از کجا داره به شماها ظلم میشه از شمالیها

والا فکر کنم با چیزایی که نوشتید خیلیام از شما متنفر باشن

هم وطن 1402/06/09 ساعت 11:34

درود بر همه دوستان تمام اقوام ایرانی در کنار هم ایران رو تشکیل دادن پس هممون مال یک خانواده ایم واگر توهین کنیم به خانواده خودمون توهین کردیم ما از تمام ایران لرها مارنی ها کردها ترکها بلوچها گیلکها ترکمنها و...برای این سرزمین افتخارات زیادی کسب کردیم ولی به اسم ایران جان مثلا کوروش کبیر افتخار بختیاریها تنها نیست بلکه همه ایرانی ها حتی افغانها تاجیکها ارمنی ها و مناطقی که یه زمانی هموطن ما بودن واز مام میهن جدا شدن پس پیشرفت مادر گرو اتحاد ماست با هم رفیق باشیم من خاک زیر پای تمام اقوام نازنین هستم

ایران 1402/03/01 ساعت 20:48

مازندرانی‌ها روحیه جنگجویانه دارند ولی جنگ طلب نیستندو مهمان نوازند . دوستانی که یادشون هست میدانند که لشکر امام حسین اعزام از مازندران چجوری عراقی هارو نابود کردن که نیروهای بعثی عراق مثل موش از آنها می‌ترسیدند. زنده باد مردمان غیور مازندران و مردمان کل ایران وقومیت های ایرانی تبار.

نسترن 1401/11/05 ساعت 17:52

خطاب به سلمان .چقدتوبدبخت وبی مغزی که باگفتن این مزخرفات داری بین اقوام تفرقه میندازی خودتم حالیت نیس.اتفاقا این شمایی که بامانیازداری ماگیلانیااگه نبودیم شماالان زیرشکنجه روسهاتیکه تیکه میشدی.التماس تفکر

فرید 1401/10/25 ساعت 20:29

کسایی که می گن اگه نیان شمال شمالی ها از گرسنگی می میرن تو و امثال تو که نمی رینین تا مبادا گرسنه شین بهتره به فکر امرار معاش خودتون باشین و بتمرگین تو جهنم دره خودتون من خودم یه بار رفتم یه شهری خوشم نیومد دیگه نرفتم تو هم اگه شمالیا بدن چرا مرتب پس افتادی شمال اتفاقا با آدمای مودب و پدر مادردار خیلی هم خوبن مث آدم برو و بیا کاری بهت ندارن من ۴۰ ساله سالی ۲ بار حداقل می رم چون اصلیتم شمالیه و هیچوقت کوجکترین بی احترامی ندیدم

علی 1401/10/25 ساعت 12:20

ترو خدا ول کنید این صحبتا رو من شیرازی هستم از هر شهری دوست دارم همشون هم ماهن
لرها که حرف ندارن
شمالیها هم که حداقل دو بار مزاحمشون می شیم و تا الان ما که بدی ازشون ندیدیم بجز ادب اگه شماها مشکل دارین حتما خودتون مسایل اخلاقی رو رعایت نمی کنید بقول پدر خدابیمرزم همیشه می گفت به گیلان باید گفت گیلان جان
بعدشم دوست عزیز شما تشریف نیار شهر ما و البته شمال و اصفهان و غیره فکر امرار معاش ما نباش التماس هم نمی کنیم حالا شما نیا امتحانش ضرر نداره

شادی فولادوند 1401/10/20 ساعت 10:30

دیدم که مال چندسال پیشه این نوشته هاتون
ولی نظرمو اینجا مینویسم برای هرکسی که بعدا بیاد اینجا . من خودم لر بختیاری هستم اجدادمون به دیلمیان در گیلان برمیگرده و با لشکر آل بویه برای سلطنت گستری وارد زاگرس شدن تا به عراق برن و بغداد تصرف بشه.

همیشه حس خوبی به مردم گیلان و شهرهاش دارم برای ما سرزمین اجدادی مون خیلی قشنگه.
اما خب هرکی ازم بپرسه میگم لرم دیگه داستان تعریف نمیکنم که ریشم مال کجاست.هرکی مشکل داره همونجا بساطشو جمع کنه.
من هر دو قوم لر و دیلمی گیلانی رو دوست دارم
اینکه میگن هر قوم یه رفتاری داره درسته اما مال قدیم بوده الان خیلی از اقوام در هم آمیخته شدن
و فرهنگ ها عوض شده پس قومیت گرایی و نژادپرستی معنایی ندارد.

و خلاصه ک تاریختون رو مطالعه کنین دوستان

اقا میدونید چیع تمامی کشورا یه غروری دارن خوب..
الان امریکا یا هر کشوری یه غرور نصبت به نژادشون دارن باهمون روش دارن پیشرفا میکنن، ما به قول شما شمالیا هم یه غروری داریم که باهاش افتخار میکنم جای رفایم میگیم فلا همش که تو این ایران خراب شده با شما افراطیای کله خراب هیچی حداره فقط حرف و پر ادعا نمیمونیم که
تو قرت ۲۱ همه سفر به اروما اسیا یا کشورای دیکا میرن خیلیم لذت بخش بگیم که از کدوم قومیم فعلا شما فارس ها که متشکل از تهرانی ، کرجی ، مشهدی یا اصفهانی و .. الامم کامنت نذراید مزخرف نیگد نمیدونم نه ما مشهدی یه نژاد دیکه یا کرج خودش کشور ، بسه بسه دیکه مزخرف نگید از لحاظ سازمان های جهانی شما یه طبقه این از لحاظ خو نژاد و.. میشه راحت سنجش کرد ودی ما مردم شمال از یک نژاد دیگه ایم ما اریایی نیستیم قبل از شما تو این سرزمین بودین پس حالا وه میگم تمیخوام تجزیه طلبی رو تبلیغ کنم به جان خودتون ولی ما به حق سرزمین خودمون داریم و به صورت کلی میشه دید که نمیشه اسم ایرانو تو سرزمین هایهمواره ناحیه جنوب خزر گذاشت چون ما اسم خودمونو داریم حالا بگذریم داشتم میکفتم ما غرور داریم خیلی غرور داری بزخود نیست ما برتریم ، سرزمنی بزرگ و زیبا و پر از برکت داریم و کلی منابع ، بیشتر مردمون چشم روشن مو روشن خودم جشمام میشکی با موهای بور دارم میدونید سرزمین ما پر از شگفتی میدونم باور نمیکنید چون فقط دارید رو سنگ زندگی میکنی

مهران 1401/08/10 ساعت 01:02

خیلی جالبه که میگن مازندرانیا ترسو هستن جدا میگم شما تهرانیا یا از هر استان میدونید کار کردن تو زمین کشاورزی چیه راستی شمایی که میگین شما لیا تنبلن الله اکبر.داداش یا ابجی شما بچه تهرانیا و... از بچگی تو اپارتمان بزرگ شدی تنها کارت این بود که شامتو تنهایی درست کنی واقعا الان تو ادم پر کاری هستی یا بچه شمال که داره تو شالیزار کار میکنه یا سر باغ کار میکنه تا میون خوب بتونه پاییزو تابستون صادر کنه که شما بی مصرفای طهرانی بخورین بعد. به ما بگید تنبل بعد میگن شمالیا بی غیرتن به مولا تهرانو با مازندران بیاین مقایسه کنی. پسره وسط خیابون داره دخترهو میکنه کسی نداره بیاد جلو تو شمال کسی این کارو کنه ننش گاییدست

رضا 1401/07/04 ساعت 21:10

سلام به همگی ، حرفهای آقایی به نام بهرام در این صفحه ، نظر منو واقعا به خودش جلب کرد و من هم چیزی به جزء این ندیدم، البته با بلوچها تا حالا برخوردی نداشتم و شناختی هم ندارم

Donya 1401/06/01 ساعت 18:40

تو سراسر ایران آدم بد وجود داده کی گفته شمالی ها بی حیان؟؟ اتفاقا خیلی مهربون و مهمان نوازند من مامانم مازندرانی و پدرم اصالتا گیلانی هست ولی من خودم تهرانی هستم مثلا خیلی ها از تهران نفرت دارن دلیلشم اینه که فکر میکنن ما خسیس هستیم با بقیه سرد رفتار میکنیم یا فکر میکنند ما سوسول هستیم نه اینطوری نیست .
من تهرانی هستم و به تهرانی بودنم افتخار میکنم.

کر بختیاری 1401/02/13 ساعت 20:06

زنده باد قوم بزرگ لر

فقط قوم لر؟

علی لرستانی 1401/02/09 ساعت 11:04

اینو بدونید که همه جا خوب داره بد هم داره
اما هر قوم ایرانی افتخار خودش را داره.
من خودم لرم

مسعود 1400/07/25 ساعت 22:52

من مازندرانیم و باید خدمت اونایی ک فکر میکنن اگه نیان مازندران ما گشنه میمونیم بگم که ما محصولات غذاییمون رو که خودمون تولید میکنیم و به بقیه استان ها صادر میکنیم. چون استان ما در کشاورزی، باغداری و دامداری هیچ وابستگی به استان دیگه نداره. گردشگرها میشه بگید دقیقا چه خرجی میکنید اینجا؟ هتل میرید؟ نه. مسافرخونه میرید؟ نه. واسه کنار دریا رفتن پول میدید؟ نه. واسه جنگل رفتن پول میدید؟ نه. اجاره دادن ویلا هم واسه 1% پولدار جامعه هستش که عملا اکثریت مطلق مازنی ها ویلا اجاره نمیدن جز همونا که به اون 1% اجاره میدن.

حامد 1400/07/18 ساعت 17:29

ما اگر بنده خدا باشیم و اخرین کتاب ما قران باشد و اخرین فرستاده ما محمد باید بدونیم برتری به رنگ و نژاد نیست برتری به کارنیک و تقوا هست و منظور از تقوا هم پرهیزکاری نه چیز دیگه پرهیز از گناه

گیلانی غیور 1400/05/26 ساعت 02:44

من یازده سال در گیلان و مازندران زندگی کردم و هفت سال هم در دانشگاه سمنان تحصیل کردم که ۷۲ ملت بود و از همه اقوام آنجا بود. بلوچ های دوست داشتنی، لر های بی ریا و ترک های باهوش و گیلانی های شوخ و خنده رو. همه ی همکلاسی ها فوق العاده بودند و همه با هم صمیمی بودیم. اما حقیقتی‌که هست طی آن هفت سال، تنها قومی که در ورودی دانشگاه ما تنها ماند ، عزیزان مازندرانی بودند. به خاطر غرور بیش از حد و عدم صداقتشان بود. البته این نشانه ی این نیست که مثلا مردم آن خطه همگی اینطوری هستند و باید این تفکر از بین برود. در کنار از بین رفتن این تفکر باید یکی به مازندرانی ها تفهیم کند که بخدا مسافر در تعطیلات به شهرهای دیگر مانند شیراز و اصفهان و کیش و مشهد و... میرود ولی آنجا اینطور با مسافر برخورد نمیکنند. شما تافته جدا بافته نیستید. یک قومی هستید مثل سایر اقوام محترم! ولی طی چند سال اخیر آنقدر که از مازندران (و متاسفانه جدیدا گیلان) فیلم درگیری با مسافر بیرون آمده، از استان های دیگر و حتی از هالیوود اینقدر فیلم اکشن بیرون نیامده! و جالب اینجاست که زنان آنها هم در کامتت های اینستاگرام به جای دعوت هم استانی شان به آرامش، انها را تشویق به خشونت و حتی تجاوز به مسافران میکنند. و از این جهت به نظرم کل ایران باید برای سفر ومراوده تجاری با مازندران را تحریم کنند. هم آنها راحت باشند هم ما بقیه ی ایران.
ضمنا نویسنده مشخصا مازندرانی است که میخواهد بگوید ما رشتی نیستیم. اگر مدعی وطندوستی هستی از خدایت باشد که اهل گیلان پر از مشاهیر و پر از فرهنگ با شکوه باشی. همه جای ایران سرای من است. والسلام.

امید سعیدنژاد 1400/05/16 ساعت 00:56

به نام خدا
من اصالتا مازندارنی ام،از نسل آل بویه ایم،دشمن زیاری ام کسانی ک تاریخ خونده باشن حتما میدونن اصالتمو،دشمن زیار از حاکمان آل بویه بود،واسع اینکه دشمنیشون با آل زیار فراموش نشه اسمشو گذاشتن دشمن زیار،بعد از اینکه از شمال رونده شدیم سمت جنوب اکثرا ساکن استان کهگیلویه و بویر احمد و فارس شدیم،چندصد ساله ک همنشین لرها شدیم تا جایی ک با لرها آمیخته و خود را به نوعی لر میدانیم(درصورتی ک اصالتا لر نیستیم)خیلی از استانهای کشور سفر کردم،میشه گفت ک اکثرا استانها مردمان خوب و با معرفتی داشتند و کسانی هم که مورد داشتن اکثرا افراد غیربومیی بودن ک تویِ اون استان ساکن هستن،کردها واااقعا انسان های با غیرت و با تعصبی هستند،بلوچ ها واقعا مردمی دلیر و با معرفت هستند،مردم جنوب فوق العاده مردمی مهربان و مهمان نواز هستند،با اینکه اصالتا خودم مازندرانی هستم خودم اطلاعاتی ازشون ندارم فقط میدونم ک خونم واسشون میجوشه و عاشق همشونم خخخ،نمیخوام از لرها تعریف کنم ولی خداسرشاهده فقط اینو میتونم بگم ک لرها بی نظیرند،در هر قومی افراد نخاله پیدا میشه و لرها هم استثنا نیستند،لر ها هم میونشون افراد نخاله وجود داره ولی من حیث المجموع لرها بی نظیرند،بسیار ساده و دل صاف،مهربون،مهموووووون نواز،خاکی،متعصب
نخواستم‌ نژادپرستانه صحبت کنم ک اگه اینجور بودم قاعدتا از مازندرانی هایی تعریف میکردم ک خودم از اونام
و در آخر بگم ک هر وقت دیدین حرفی از تفرقه میاد مطمئن باشید پای یه توطئه گر در میونه،مطمئن باشین اونایی ک میخوان اتحاد وطنمونو از بین ببرند دشمنای این مرز و بوم هستن،هممون ایرانیم حالا چه مازنی چه تهرانی چه مشدی چه لر چه کرد ته بلوچ چه ترک چه شمالی چ جنوبی
اگه هم کسی از حرفام خوشش نیومد یا هم دیدگاه متضادی داشت میتونه بیاد پیجم و حرفاشو بزنع@omidsaeidii
#ایرانیم

یک مهابادی 1400/05/15 ساعت 23:57

تمام ملت ایران یک فرهنگ مشترکی دارند، در هر قوم و ملتی انسان های خوب و بد پیدا میشه ، بنده کرد هستم ولی متاسفانه حکومتها زیاد موافق اتحاد اقوام نیستند، به امید ایران بدون مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی

حسین . م 1399/09/13 ساعت 02:17

این بحث انتها نداره هر کسی باید از نزدیکانش شروع کنه فرهنگسازی کنه.من اجازه نمیدم تو دوستانم کسی با کسی مشکلی داره ،بهش از سمت قومیت بد و بیراه بگه کار سختیه ولی هر کی یه گوششو بگیره جمع میشه.من کرج زندگی میکنم و کل ایران اینجا ساکن هستند.ولی توهین قومیتی به کسی نمیکنم.ولی خب کسی از جایی باشه مثلا روستا که با فرهنگ شهرنشینی اشنا نباشه از همسایه ها گاهی مورد ازار و اذیتش قرار میگیریم و چاره ای نیست...

کامران 1399/08/29 ساعت 12:59

بچه‌هاتون رو خوب تربیت کنید تا نسل بعد شاهد این دردهای اجتماعی نباشیم.

این تبعیض و تفاخر و تمسخر و... بیشتر در بین قشر بیسواد و بی‌فرهنگ هر شهری دیده میشه، وگرنه آدم حسابی های اون شهر هرگز به دیگران تفاخر یا تمسخر نمیکنند.

معمولاً وقتی یک نفر میره بین سایر اقوام زندگی کنه خیلی مهربون و متشخص و درستکار و... هست ولی نمیدونم چرا وقتی برمیگرده تو جمع اقوام خودش تعدادشون که زیاد میشه یهویی شروع میکنه سایر اقوام رو مسخره میکنه و جک میگه.

حبیب 1399/07/22 ساعت 12:24

تا زمانی که اختلافات فرهنگی را درک نکنید
کویرنشین به گیلک و ترک توهین های ناموسی و بی عفتی و کله خرابی می دهد
و بلعکس به کویرنشینان، خشک مقدسی و خشونت و وحشی گری
باید بدانید تکثر قومیتی در ایران از هند هم بیشتر است، برای شناخت قوم ترک و یا گیلک و یا کرد و یا عرب و یا بلوچ، ابتدا باید، فرهنگ اصیل آنها را بشناسید در غیر این صورت، هر کسی از ظن خود شد یار من...

درود بر همه ایرانیان عزیزم راز ماندگاری ایران رشادت همه اقوام ایرانی بوده است نه حاکمیت ها اگر پادشاهی شجاع بوده از همین اقوام برخواسته است،خراسانی در برابر مغول خون خوار زنده آدم خواری داشته اند،شمالی ها در برابر روس های بی همه چیز سه بار قحطی در ایران درست کردند ۹ میلیون جمعیت اجداد ما با خفت جان دادند،ترک ها در برابر عثمانی که۳بار تبریز با خاک یکسان شد و جنوبی ها در برابر حمله پرتقالی و انگلیسی ایستادند و لرها و کردها با شجاعت بدون حمایت دولت ها مرزدار ایران از زمان حکومت آستیاک خون خوار تا عثمانی و عرب ....رشادت بی نطیر داشتند ،زنانی چون بی بی مریم بختیاری و قدم خیر خرم آبادی اسب سواران برنو به دست فرمانده سپاه عشایری در برابر ظلم و استبداد رضاخان بودند،در منطقه پلدختر لرستان قبر شاه صنم تنها زن حاکم ایران از نوادگان خسرو پرویز است تا هنگام کشته شدن اش در نبرد با اسکندر خون خوار معلوم می سود شیر زن لر است و لباس رزم مردانه در زندگی بر تن داشته است،زنده با همه اقوام دلیر و ظلم دیده از استبداد شاهان و جور استعمار مغول،روس،انگایس،عثمانی،عرب،پرتقالی...زنده باد ایران

هرکی گفته شمالی ها بی حیان خودش بی حیا هستش،خوبه شما خودت شمالی هستی

Saeid 1399/04/10 ساعت 19:12

غیرت فقط رو ناموس منظور نیست روی زبان و فرهنگ و.. هم هست شما نگاه کنید چند درصد گیلان و تالش و مازندران و گلستان ترک زبان اند من میگم شمالی ها روی ناموسشون غیرت دارند اما ایا روی زبانشون و فرهنگ وبافت جمعیتی خودشون هم غیرت دارند؟!
درضمن من نشنیدم کسی لر ها رو گرگ خطاب کنه معمولا در ایران بعضی ها لر ها رو حتی ساده دل هم میدونند

ممنون از نظرتون

حمید 1399/03/14 ساعت 01:27

مگه غیر از اینه که میگن یک سیب گندیده دیگر سیب های جعبه را خراب میکند برای همین درسته که میگن شمالی ها دورو هستن زیرآب زنی در خونشان است

Hana 1399/01/31 ساعت 03:16

لرترک فارس عرب صرفا یه فرهنگه،فرهنگی که درست و غلطشو ماها مشخص میکنیم
قرار نیست اگر کلاهبرداری لر بود همه لرها بشن گرگ،اگر گیلانی نسبت به زنش و خانوادش غیرت نداشت همه رشتیا بشن بی غیرت هستن کسانی که با این فرهنگهای مزخرف خود ساخته مشکل دارن،دوستی که از غیرت میرزا کوچک خوان گفتن درست گفتن ولی متاسفانه هستن کسانی که جای پررنگ کردن فرهنگ اصیل شهرشون با عروسیای مختلطو خیلی کارای دیگه گند زدن بهش،اگه سیستان بلوچستان همش خلافکاره به خاطره نونِ گرسنگی فقر فرهنگی نبود امکانات
اینا فرهنگ اصیل ایرانی نیست،فرهنگ اصیل شهرای کشور ما تو این مزخرفات گم شده.ولی قرار نیست یه ضعف رفتاری از جانب من به فرهنگ من نسبت داده بشه و به نظرم فقط مطالعه ی تاریخ میتونه این مساله رو حل کنه
کاش بیشتر به ارزش پیدا کردن فرهنگ شهرمون فکر کنیم

بله واقعا کاش هرکسی به خوب بودن شخص خودش فکر کنه اینجوری مدینه فاضله خواهیم داشت

جلال 1399/01/08 ساعت 09:22

از تمام استان ها دوست خوب و بزرگوار دارم. از دور نباید قضاوت کرد. همه خوبند. اگر بدی دیدید ریشه در مشکلات مردم دارد نه بد بودن آن قوم.
من کرد هستم و همه شما رو دوست دارم
زتدگی دو روزه، ارزش رنجیدن نداره

من هم کلی دوست سراسر ایران دارم همه خووووب

کوروش 1398/12/29 ساعت 18:56

بزرگش نخوانند اهل خرد
که نام بزرگان به زشتی برد

زنده باد ایران و ایرانیان

توهین هرکس به هر قومیتی نشانه ی بیشعور بودن اون شخصه ..همدیگه رو دوست داشته باشیم
زنده باد قوم آریایی لر ایل بزرگ بختیاری

زنده باد همه‌ی اقوام خوب ایرانی و حتی غیر ایرانی

سلمان 1398/12/29 ساعت 10:36

درگیری و بستن جاده روستاها توسط مردم شمال به تهرانی ها دیدیم آیا وقت آن نیست یک پویش نه به شمال تا مهر ۹۹ راه بندازیم ببینیم وضع اقتصادی آنها چی می شود و التماس می کنند که تهرانی ها جان مادرتان بیایین پا روی چشم ما بگزارید

تهومتون رو برای خودتون نگه دارید
خیلی از شما دوستان میاین و چادر میزنین و هیچ هزینه‌ای اینجا نمیکنید
الحمدلله ما به شما محتاج نیستیم ولی اگر بیاید مهمونید و درهرحال پذیراتون هستیم

من مگی رشتی هستم، رشت هم مرکز استان گیلانه، گیلان هم که شماله دیگه میدونید حتما

شاهین 1398/12/28 ساعت 02:21

هر کس اسم لر رو میاره مطمعن باشید ضربش خورده ندیدم شجاع تر از لر

چرا یه لر باید به هموطنش ضربه بزنه؟!

ناشناس 1398/12/26 ساعت 03:35

دوست بلوچ من
من خیلی جای ایران رفته ام و زیاد پای بحثهای قومینی مینشینم و معمولا فقط گوش میکنم
بهتره بدونی همیشه و همه جا از بلوچها تعریف شنیده ام و بسیار شنیده ام که بهتریینند و خودم هم بخاطر رفتارهایی که ازشون دیدم خیلیبراشون احترام قایل بوده ام
تعجب کردم از اینکه میگی مردم میگن بلوچها بد هستند!
خودن بلوچ نیستم و کیلومترها با شما فاصله دارم
اما بلوچستان تنها جاییه که آرزوی دیدن دوباره و حتی زندگی در آنجا را دارم چون محبت مروت و انسانیت و یکرنگی زیادی اونجا دیدم که بهترین خاطره های سفر من بوده
و متاسفانه در مازندران کاملا برعکس بود

آیسان 1398/11/19 ساعت 14:45

شما توی تمام ایران بگرد از مردم عشایر گرگ تر پیدا نمیکنی ،و شهرستانایی ک با دهات فرقی ندارن ،من خودم تهرانی نیستم اما تقریبا همه ایران مردمشو میشناسم از همین تهرانی های اصیل ساده تر نیست هم ظاهر هم درون ،یه مشت عشایر ریختن تو تهران اسم تهرانیارو بد در کردن ،من خودم روزی بخوام وصلت کنم یک ادم شهر بزرگ که پیشینه عشایر نداشته با شغل معمولی ب ادم عشایر اما دکتر و پولدار ترجیح میدم

.... 1398/11/18 ساعت 17:21

سلام به نظر من تمام شهر ها خوبی و بدی دارند ولی ما باید به جای بدی ها خوبی هاشون رو به هم بگیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد