مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

تبریز

اینکه تبریز حکم شهر دومم یا به اصطلاح وطنم رو داره انکار کردنی نیست ... 

تو هواش نفس می کشم . پاساژهاش رو بهتر از هرجای دیگه ای می شناسم . تو رستوران های مختلفش زیاد غذا خوردم ... 

راستشو بگم ؟ هواش رو دوست تر دارم از وطن خودم ... 

همه چیزش رو عمیقا دوست دارم ، جز آقایونش رو ... 

به کسی برنخوره :) من مردای رشتی رو هم می شناسم و بدی هاشون رو ایضا" ... 

ولی مردهای اینجایی ، دقیقا چیزی هستن که من نمی تونم کنار بیام باهاشون ... بگذریم که تو اقوام ترک تبریز خیلییی خوب هم داریم و من براشون می میرم. اما خب ... اونا اقلیتن!

نظرات 15 + ارسال نظر
سحر الف 1394/05/20 ساعت 23:27

ترکا خاصن کلا.شما مردای زنجانی رو ببین اصلا تبریزی ها میشن بیست

omid 1394/05/20 ساعت 22:35

شایدم داریخودت خبر نداری ازش
کرمان ما از بس..... هست از این ایستگاه های جذاب نداره
وب جان تولدت مبارک

شادی 1394/05/20 ساعت 18:48

دامپزشکی رو؟نه.
من آزاد بودم مگی جان. مجتمع. جاده تهران

خنده:
خدایا خودت پاشو بیا ظهور کن

سپیده 1394/05/20 ساعت 18:02

وا مگهاااان ینی تا این اندازه از ترکی چیزی نمیدونی

تربیز=تبریز
کیشی= مرد

والا نمیدونم ما اصلا با کسایی که ترکی صحبت کنن معاشرت نداریم. دو تا از کارخونه هایی که بابا باهاشون کار میکنه ترک هستن و خیلییی انسان
که با ما کلمه ای ترکی صحبت نمی کنن!!! کیشی رو نمیدونستم :دی

شادی 1394/05/20 ساعت 17:18

عاقا باهت موافقم اینکه میگی مرداش یه جوری ان.
ما ترم های اول بودیم میرفتیم سه راه امین سوار خط واحد شیم،مگه از ترس نگاه و متلک های این آقایون جرات داشتیم رد شیم ،سوار شیم
منم عاشق تبریزم. خییییلی دوسش دارم. هر وقت وارد شهر میشم همون ورودی شهر ،اشکام میریزه و هر وقت هم از شهر میام بیرون همینطور.

سه راه امیییین ؟! یکی از خونه های ما اون ورا بود یادش بخیر !!! :دی
واااای هیجان زده شدم :)) دامپزشکی رو بلدی ؟!
کدوم دانشگاه بودی شادی جانم ؟
تبریز از نظر شهریت واقعا شهره! باید دوسش داشت اصلا بس که با نظمه

آویشن 1394/05/20 ساعت 16:40

فک کنم دلیل اصلی اینکه بیشتر خونواده های ترک ازدواجاشون فامیلیه همینه.چون واسه کسی از یه استان دیگه خیلی سخته درک و انجام یه سری کاراشون.
خدارو شکر که ما تو گیلانیم و از این دنگ و فنگا نداریم.

آره کلا بهتر اینه که هرکی با قوم خودش مزدوج شه
بگذریم که چوپون بی شرف میگه تو!(یعنی من !) غیر رشتی پسندم :))

+ عه نه!!! تصحیح میکنم . شایدم دوست دیگه م بوده . چوپااان تو بودی یا اون دوست مشترک و من خواهریم؟!

من از سه تا چیز در این موارد خیلی بدم میاد، قومیت گرایی، راشیسم، فاشیم! هر قوم و قبیله ای اینها رو داره، من ازشون متنفرم، برای همین از یهودی ها بدم میاد فرضاً!
البته ربطی نداشت، عزیزان تبریزی هیچکدوم این ویژگی ها رو ندارن! !

من الان چیزی ندارم که بگم هولدن :))))))))))
خصوصی میام به شما چند فحش کوچک میدم :دی

mahee 1394/05/20 ساعت 14:34 http://gahnegar.blogsky.com

میگن از ترکا دختر بگیرین ولی بهشون دختر ندین!! دیگه فهم عمق ماجرا رو..به نظرم ترکا و اصفهانیا باید با خودشون وصلت کنن.به خاطر فرهنگ خاصی که دارن میگم نه حرفایی که پشت سرشونه

مرد حافظه 1394/05/20 ساعت 12:59

درود بر دختر رشتی
یاساشین آذربایجان
من از طرف مادر کرد هستم.کرد کرمانشاه. لذا شاید بشه گفت موطن دوم من کرمانشاست. ولی رشت رو خیلی دوس دارم. اصلن ولش همه جای ایران سرای من هست.
راستی چی شد؟ الان رفتی تبریز؟
زیارت هم قبول. ما شهریور ایشالا میرم مشهد شاه رضا

asmani 1394/05/20 ساعت 12:36 http://asmani1111.blogsky.com/

سلام
خوشا تبریز و وضع بی مثالش خداوندا.... ااااااا همین الان خبر دادن اون شیراز بوده خب اشکال نداره لطفا نفس عمیق بکشید و لذت ببرید همه جای ایران سرای من است

سلام
:)))) چشممم لذت که می بریم خب
جای شمام لذت می بریم اصلا ؛)

سپیده 1394/05/20 ساعت 11:30

تربیز کیشیلرههه

ترجمه لطفا:|

merida 1394/05/20 ساعت 11:27 http://tammameman.blogsky.com/

من عمیقا درک میکنم
تبریز شهری که من عاشقشم. پر از خاطرات خوب و شاد که دیگه تو زندگی من تکرار نشدن. همیشه جز یکی از سه گزینه اول برای مسافرت منه.
میدونی تبریز برای من هم یه جورایی حکم وطن داره. حداقل به شهادت شناسنامه!
امااا
کاش مردان بهتری داشت...
دقیقا همون چیزی هستن که من هم نمیتونم باهاشون کنار بیام

چقدر خوبه که درکم می کنی مریدا ...
عین همیم از این روی... و اینکه یکی از سه گزینه ست برات
مردان متفاوتی داره از شهر ما... و تو رشت خانوم ها خیلی خیلییی دارای قدرتن و اینجا درست برعکس
نسل جدید توشون مردهای پاک تر و مهربان تر با خانومها زیاده. الهی شکر :)
جالبه که تو هم چنین نظری داری...

مجید مویدی 1394/05/20 ساعت 11:21

مولانا میگه:
"ای تبریز ای تبریز در هوس شمس العشق
چند رود چند رود سوی ثریا دلم
حتما یه چیزی بوده دیگه :)
+ یه شاعر معاصر به نامِ علیرضا آذر هم میگه:
"شعر اگر زخم زبان تیزتر
شهر من از قونیه تبریزتر"
+ خیلی دوست دارم طبیعت اون طرف ایران به اضافه شمال شرق کشور(خراسان شمالی) رو ببینم، که متاسفانه تا حالا پیش نیومده

تبریز عالیه ، شهرش رو دوست دارم . پر از زیر گذرها و روگذرها و البته برعکس تهران برام دلگیر نیست اصلا ...
+ ایشالا فرصت شه آقا

omid 1394/05/20 ساعت 11:08

بله

ولی کرمانی ها خوبن :)))
مشهد که بودیم با دوستان می گشتیم دو دقه به دو دقه من یاد کرمان ، کرمانی ها و لهجه شون میفتادم و هی اعلامم می کردم فکرمو...
همه مشکوک شده بودن بهم که شاید کسی رو اون ورا دارم :))))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد