مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی
مگلاگ

مگلاگ

مگهانِ :دی

عزاداری به سبک ترکی

حدودا به مدت یک ساعته من دارم سینه می زنم به شکل ایستاده و جیغ جیغ با مداح ترک می خونم. 

همشم همین تیکه ست امیدوارم اشتباه نخونم، بابام چند کلمه کمکم کرده و داریم سینه زنی می کنیم و می خونیم، شمام با ما بخونید:  همه ش همین تکرار میشه گاه گاهی یکی دو جمله ی دیگه هم توش می خونن...

"عباس آقا مدافیع حرم دییی

دریااای احسان صاحب کرم دییی

گوربان اولوم ایمامه

احسن ب له مرامه" 

دریااااای کرم، سگااای حرم... ابالفضلللل


مامان بابام پشتمون روی مبل نشستن و به لهجه ی ترکی هر چند ثانیه میگن ماشالا و من و برادرم با هیجان بیشتر ادامه میدیم :دی 

تازه اشاره می کنن باید دقیق تر و هماهنگ تر عمل کنیم و ما هر کاری می کنیم نمی تونیم و کلافه شدیم.


+ ابدا قصد به سخره گرفتن مراسم عزا نیست، ولی داریم به این سبک هم عزاداری می کنیم دیگه و برامون تازگی داره... :دی 

نظرات 3 + ارسال نظر
Negar 1395/07/21 ساعت 07:48 http://negarkhaton.blogsky.com

راستی سگا نه سقا :)

من نوشتم سگا چون اصلا اینو هم غ نمی شنوم.

Negar 1395/07/21 ساعت 07:47 http://negarkhaton.blogsky.com

:) پاشو بیا اینجا ؛)
تجمع عظیم حسینیه زنجان :)

این فیلمم مال همونجا بود:دی

خیلی ساله دلم نمی خواد تاسوعا و عاشورا رشت باشم، ولی فعلا شرایط رفتن نبوده دیگه

کنکوری خاموش 1395/07/19 ساعت 22:46

مگه شما ترکین؟؟!؟!؟!
مگه رشت هم ترک داره؟!؟!

نه عزیزم
گفتم بلد نیستیم که، بابا به واسطه ی شغلش کمی میفهمه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد